inf3rn0 Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg får ikke instalert windows på en HD , WD120gig. Jeg får instalert windows på en annen maskin , men når jeg flytter hden over med ferdig instalert win så kommer det blå skjerm når jeg loader win. Hva er galt ?? Hva kan jeg gjøre ? plz få hjelp fort !! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Du kan ikke installere Win på en disk i en maskin, og så forvente at Windows skal fungere hvis du flytter disken over til en annen maskin. Slik fungerer det bare ikke. Med XP kan du reparere installasjonen, da kan det funke. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hvis ikke de to maskinene er 100% like skal vel ikke det gå? Tror du må installere OS på nytt på den nye maskinen. Lenke til kommentar
holmis Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg hadde det samme problemet en gang. Det funket i en maskin, men ikke i den andre. Hos meg var det rammen som hadde streiket, jeg byttet bare rambrikke, så startet maskinen greit opp. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg får ikke instalert windows på en HD , WD120gig.Jeg får instalert windows på en annen maskin , men når jeg flytter hden over med ferdig instalert win så kommer det blå skjerm når jeg loader win. Hva er galt ?? Hva kan jeg gjøre ? plz få hjelp fort !! du må legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
inf3rn0 Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg får jo ikke instalert windows xp , det kommer en feil melding før eller senere. Og jeg tror det er neppe RAM , hva kan ha gått galt med dem ? BIOSEn finner alle RAMene Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Som regel så kan du ikke bruke samme windows konfigurasjonen på forskjellige hovedkort. Dette har noe med en fil som windows lager til hardwareoppsettet, som ikke matcher med den andre maskinen. Jeg hadde det problemet, men jeg fant ikke ut av det Lenke til kommentar
inf3rn0 Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 ok , la oss glemme å instalere windows på en annen pc , jeg greier ikke å instalere det på min egen !!! Hvordan får jeg det til ? PCen greier ikke å komme forbi Lisens avtalen i dos instalasjonen. plz hjelp !! Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hva står det på skjermen din, og hva trykker du? Lenke til kommentar
inf3rn0 Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 jeg trykker ingen ting , etter den har loadet filene , så står det til sist nederst på den hvite linjen : Starting Windows . <= Her rebooter den automatisk. Etter dette skal det vel komme Bekreftelse om instalisering av windows. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 inf3rn0: Kunne tyde på ram problemer, win xp er kresen på ram brikker. Har du to i pc'en din, prøv å ta ut den ene. Det kan og være at du har koblet harddisken på feil kontroller, prøv og bytt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 jeg trykker ingen ting , etter den har loadet filene , så står det til sist nederst på den hvite linjen : Starting Windows . <= Her rebooter den automatisk. Hvis du har disken koblet til en RAID- eller SATA-kontroller, må du huske på å legge inn driverene helt i begynnelsen av installasjonsprosessen. (Press F6 to install 3rd party device drivers elns nederst på skjermbildet) Lenke til kommentar
knut Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hvis det er en eldre maskin kan det være en fordel å oppdatere biosen. Har hatt problemer med windows xp på noen maskiner med msi socket A hovedkort (via kt133 og kt133a) Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 inf3rn0: Kunne tyde på ram problemer, win xp er kresen på ram brikker. Har du to i pc'en din, prøv å ta ut den ene. Det kan og være at du har koblet harddisken på feil kontroller, prøv og bytt. Hadde dette problemet en gang. Fikk installert da jeg tok ut den ene ram-brikken. Så hvis du har to ram-brikker, kan dette være (noe av) årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå