jon_gunnar Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Etter problemene jeg hadde med grub som medførte re-installasjon er nå ubuntu 9.10 på plass i igjen. men jeg er en tanke urolig. Systemet starter, splash med Ubuntu symbolet kommer opp, etter en liten stund skifter dette til splash med Ubunto logo i tekst. Neste punkt skal jo være innloggings alternativene, hos meg nå kommer en statisk skjerm med ubuntu farvene, den blir stående der for 3-4 minutter før innloggings bildet kommer frem. Dette er vel iallefall ikke normalt, før re-installasjonen var denne sekvensen svært så rask. Andre problem er at systemet oppdaterte seg og jeg fikk en crash report på av grub pakken ikke hadde blitt oppgradert, hadde feilet. Maskinen starter normalt, men disse tingene gjør at jeg ikke stoler på systemet rett og slett. Forklaringenn er vel ikke den beste, men det er det beste jeg kan her og nå. oem med i et lys i mørket ut fra denne ikke altfor presise forklaringen ;-) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Begynner harddisken å bli sliten? Først forsvant MBR av seg selv, og nå har du tydeligvis redusert ytelse i deler av oppstarten mulig på grunn av lesefeil. Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Begynner harddisken å bli sliten? Først forsvant MBR av seg selv, og nå har du tydeligvis redusert ytelse i deler av oppstarten mulig på grunn av lesefeil. Det ser ut som det kan være grunnen ja. Sent i går kveld kom det noen ganske så stygge lyder fra disken. Jeg byttet og alt ser nå ut til å være svært så normalt. Disken er ikke mer enn 6 mnd gammel så dette var litt uventet. Men det løste tydeligvis problemet i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå