Flyndresnik Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Jeg har en Shuttle SN25P med en 4200+ CPU, to minnebrikker, to harddisker (lenge stått med tre disker), et 9600GT skjermkort, DVD-brenner og en 350W PSU. Den døde gradvis på følgende måte: Oftere og oftere fikk jeg grafikkfeil (7800GT skjermkort) ved oppstart. Ved restart forsvant disse. Kjøpte og installerte nytt skjermkort (9600GT - jeg prøvde så godt jeg kunne å finne et skjermkort som brukte mindre strøm enn det forrige) og problemene forsvant. Inntil videre. Den begynte å ikke boote ved når jeg trykte på knappen. Alle vifter gikk på fullt, men skjerm og tastatur fikk ingen signaler. Jeg hørte at harddiskene spant opp. Etter gjentatte restarter virket den greit. Nå etter juleferien vil den ikke gå videre enn "full vifte"-modus. Så det jeg lurer på er: Er dette mest sannsynlig feil ved PSU, eller er det hovedkortet som har tatt kvelden? Jeg mistenker at det er strømforsyningen som svikter. Strømforsyningen er en ikke-standard Shuttle-sak med to stk 12V-koblinger på 17A hver til hovedkortet, så det er vanskelig å bare koble på en annen PSU for å utelukke feil i denne. Forstår jeg det rett går den ene koblingen videre til PCI-E, og det er vel denne som har gått fløyten. Høres dette riktig ut? Endret 6. januar 2010 av Pearwood Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Symptomene KAN være PSU, men ofte er det HK også. Sjekk at du ikke har noen kondensatorer som har poppet toppen på HKet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå