Gå til innhold

Forskjeller mellom operativ systemer?

bajas11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørsmålet besvares vel bedre av en teknologiskribent etter en ukes hardt arbeid enn en forumbruker, men:

Liker du XP uten å savne noe særlig, kan du trygt gå for Windows 7. Er du hypp på noe nytt og klar for en utfordring, velger du Linux. Har du Windows opp til *hit*, velger du Mac, men vær forberedt på en tilvenningsfase. Da forutsatt at spill ikke er viktig, i så fall er det fremdeles Windows som gjelder. Forresten er det ingenting i veien for å ha flere operativsystemer på samme maskin. Linux er jo gratis, så det kan du jo pusle med ved siden av. OS X kan også kjøres på "windows-maskiner".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Alle operativsystemer kan per i dag kjøres på alle PCer, dvs MacBook med Mac OS X på original, en HP med Win7 på, eller en Dell med Linux på. Alle de kan kjøre alle tre typene operativsystem.

Men linux er mye verre, for det kan fort være et par timer med arbeid for å få installert ett lite program, fordi du mangler en liten fil (.so, samme som .dll i Win). Tro meg, det er ikke moro, FØR du har det igang. Men moroa slutter når du skal spille, fordi Linux har så og si null spillstøtte for øyeblikket. Mac OS X har litt, Windows har vel alt som er gitt ut til PC-markedet.

Om du skal bruke den til lekse, film, internett, så duger alle tre. Om du skal bruke den til lekse, film, internett, redigering av bilder, film, lyd og nettsider, samt noen spill, så duger Windows og Mac OS X

Om du skal gjøre alt over, pluss vil spille alle spill som er kommet ut til nå (bortsett fra veldig gamle 16-bit spill, sett at du fåt 64-bit Windows) så er Win7 det beste valget.

Og for de som tror at jeg er Windows-fanboy: Jeg har Mac OS X på pcen min, har hatt Linux, og skal kjøpe MacBook Pro snart ;)

Lykke til med valget ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...