corsa91 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei Jeg går på VG3 og lurer på deres fordypningsoppgave. Vil se noen eksempler. Tips tas i mot:) Lenke til kommentar
kinevass Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Les en bok av en stor norsk forfatter innenfor pensum, lag probst. ut ifra den og skriv særemne. Jeg leste Landstrykere av Hamsun, probst: Hvordan utvikler hovedpersonen seg gjennom årenes løp.... Deretter skrev jeg 18 sider om Hamsun, generellt om boken og deretter hoveddel om problemstillingen min. Fikk 6 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg står også ovenfor denne jævelskapen Hvordan klarer folk å skrive så mye om noe som helst? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Vi fikk begrensing på antall sider, men husker ikke antallet. Slik at læreren slepper slike 20-siders besvarelser. Kvalitet foran kvantitet, som man sier. Selv leste jeg Fluenes Herre og sammenlignet med filmen. Boken kan anbefales. Den er bra, inneholder masse som kan analyseres, og brukes i skolesammenheng over hele verden så det er lett å få tips og se ting man selv ikke har sett. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Vi er 4 studiespesialiserende klasser på skolen, der en av klassene har fått en begrensning på 5 sider skriftlig eller 15 min muntlig; mens vi andre får begrensning på det tredobbelte. Er slikt egentlig "lov"? Btw, jeg leser "Så blåser det på jorden"(Biografi om A-HA) og "TRBNGR - Sagaen om denimfolket"(Biografi om Turboneger), og skal drøfte om biografiene handler om musikken, bandene, personene, karriereren eller whatnot. Endret 6. januar 2010 av khaffner Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 3 norske skrekkfilmer, sammenligne dem opp igjennom tidene, og sammenligne film-bok, fikk faktisk lov til det;) fikk 4+ noe jeg er ekstremt fornøyd med i norsk. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Kan noen av dere sende meg på mail: det er [email protected] Trenger å se hvordan Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Særemne i norsk er jo morsomt Jeg skrev om Jan Erik Volds oversettinger av Bob Dylans tekster til norsk. Lenke til kommentar
Portnoy Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg sammenliknet 3 av Unni Lindells bøker om detektiven Cato Isaksen. Det som jeg gjorde for å lette litt på jobben var å ha dem på lydbok fremfor å lese alle selv! Genialt spør du meg.. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Har valgt Boka og Filmen Herman. Vet ikke helt hva jeg skal skrive om og problemstillinga. Hva hadde dere? Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Jeg er halveis ferdig. Leste Alkymisten og Zahir(begge av Paulo Coelho), og problemstillingen er; hva er meningen med livet ifølget alkymisten og zahir. Skrevet 9 sider(uten forside og innholdsfortegnelse) Vi har 10 sider som limit Endret 9. januar 2010 av Bosna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå