Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særemne eller fordypningsoppgave VG3 Norsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les en bok av en stor norsk forfatter innenfor pensum, lag probst. ut ifra den og skriv særemne. Jeg leste Landstrykere av Hamsun, probst: Hvordan utvikler hovedpersonen seg gjennom årenes løp....

Deretter skrev jeg 18 sider om Hamsun, generellt om boken og deretter hoveddel om problemstillingen min.

Fikk 6 :whistle:

Lenke til kommentar

Vi fikk begrensing på antall sider, men husker ikke antallet. Slik at læreren slepper slike 20-siders besvarelser. Kvalitet foran kvantitet, som man sier.

Selv leste jeg Fluenes Herre og sammenlignet med filmen. Boken kan anbefales. Den er bra, inneholder masse som kan analyseres, og brukes i skolesammenheng over hele verden så det er lett å få tips og se ting man selv ikke har sett.

Lenke til kommentar

Vi er 4 studiespesialiserende klasser på skolen, der en av klassene har fått en begrensning på 5 sider skriftlig eller 15 min muntlig; mens vi andre får begrensning på det tredobbelte. Er slikt egentlig "lov"?

Btw, jeg leser "Så blåser det på jorden"(Biografi om A-HA) og "TRBNGR - Sagaen om denimfolket"(Biografi om Turboneger), og skal drøfte om biografiene handler om musikken, bandene, personene, karriereren eller whatnot.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Jeg er halveis ferdig. Leste Alkymisten og Zahir(begge av Paulo Coelho), og problemstillingen er; hva er meningen med livet ifølget alkymisten og zahir.

Skrevet 9 sider(uten forside og innholdsfortegnelse) Vi har 10 sider som limit

Endret av Bosna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...