tolrol Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Noen som vet om gode (engangs) AA batterier til digital kamera bruk? Min erfaring er at duracel varer kortest (kun ca 50 bilder), mens Panasonic Ultra varer lengst (200 bilder). Jeg bruker Fujifilm Finepix S304... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 tv2 hjlper deg hadde en test av batterier, husker ikke hvem som vant med husker at ikea batterier var bra og ekstremt billig, hvis du titter på websiene til tv2 står det sikkert noe Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Noen som vet om gode (engangs) AA batterier til digital kamera bruk? Du er klar over at oppladbare NiMH batterier er mer miljøvennlig, varer lenger - spesielt i digitalkameraer og vil spare deg for penger etter ikke altfor lang tid... ? Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Oppladbare er absolutt å anbefale ja. Jeg bruker til nød vanlige batterier som reserve. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Engangs Alcalinebatterier er ikke beregnet for høye strømtrekk som i et digitalkamera. De slutter å virke når spenningen går under et visst nivå, men det er masse energi igjen til f.eks. en batteriradio. Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Noen som vet om gode (engangs) AA batterier til digital kamera bruk? Du er klar over at oppladbare NiMH batterier er mer miljøvennlig, varer lenger - spesielt i digitalkameraer og vil spare deg for penger etter ikke altfor lang tid... ? Jeg er fullstendig klar over det. Bruker det ofte i nødstilfeller. Er ikke så fornøyd med de oppladbare batteriene jeg har (hänel 1800 mAh)... Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Er ikke så fornøyd med de oppladbare batteriene jeg har (hänel 1800 mAh)... Jeg har 2000mAh batteriene til hähnel. Jeg synes de er ganske bra - sist jeg sjekket klarte jeg over 150 bilder på et sett med variert bruk - avspilling på tv, nærbilder som krever LCD-bruk osv. Men jeg bruker nok LCDen (hvem kunne ant at en tele-konverter skulle dekke for siktet... ) altfor mye til å få skviset ut det antall bilder manualen mener er mulig. Drøye 300,- (XD) for 8 batterier og en snerten lader er ikke så galt... Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Du finner en test av oppladbare batterier her: www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM Skulle ikke være noe problem å få tak i Duracell, GP og Energizer batterier. Kjøpte selv et sett med Duracell 1800 batterier for 98,- (4stk) på Expert, og er fornøyd med dem. Bare husk at det er forskjell på ladere også..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå