tvv Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei Har trådløst nett hjemme - Iphone kobler seg opp uten problemer - men MAC book'n vil ikke - jeg velger rett nettverk og angir WEP passord korrekt - den forsøker en stund, men så sier den bare tilkboling misslykkes - noen som har noen tips ? Har ikke problemer med å koble meg opp trådløst med MAC'n andre steder..... Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 HeiHar trådløst nett hjemme - Iphone kobler seg opp uten problemer - men MAC book'n vil ikke - jeg velger rett nettverk og angir WEP passord korrekt - den forsøker en stund, men så sier den bare tilkboling misslykkes - noen som har noen tips ? Har ikke problemer med å koble meg opp trådløst med MAC'n andre steder..... Gå inn på routeren og sjekk at du ikke har slått MAC filteret på (MAC her betyr ikke maskinen til Apple). Hvis det er på, slå det av, du kjører jo WEP kryptering nettet er sikret på den måten. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 HeiHar trådløst nett hjemme - Iphone kobler seg opp uten problemer - men MAC book'n vil ikke - jeg velger rett nettverk og angir WEP passord korrekt - den forsøker en stund, men så sier den bare tilkboling misslykkes - noen som har noen tips ? Har ikke problemer med å koble meg opp trådløst med MAC'n andre steder..... Gå inn på routeren og sjekk at du ikke har slått MAC filteret på (MAC her betyr ikke maskinen til Apple). Hvis det er på, slå det av, du kjører jo WEP kryptering nettet er sikret på den måten. Hei og takk for tipset, men selv om jeg slår av all sikkerhet kommer ikke denne MAC på dette nettet, men alle andre ? hmmmm Noen flere lure tips? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 HeiHar trådløst nett hjemme - Iphone kobler seg opp uten problemer - men MAC book'n vil ikke - jeg velger rett nettverk og angir WEP passord korrekt - den forsøker en stund, men så sier den bare tilkboling misslykkes - noen som har noen tips ? Har ikke problemer med å koble meg opp trådløst med MAC'n andre steder..... Gå inn på routeren og sjekk at du ikke har slått MAC filteret på (MAC her betyr ikke maskinen til Apple). Hvis det er på, slå det av, du kjører jo WEP kryptering nettet er sikret på den måten. Hei og takk for tipset, men selv om jeg slår av all sikkerhet kommer ikke denne MAC på dette nettet, men alle andre ? hmmmm Noen flere lure tips? Hva slags router har du? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei, Det viktigste er at du slår av MAC Filtering på routeren din. En MAC adresse er den fysiske adressen alle nettverkskort har, den er programmert inn i selve kortet/chipen. Noen benytter MAC Filtering for å forhindre at uvedkommende får koblet seg opp mot den trådløser routeren. Det har ingenting med kryptering å gjøre, men før routeren vil la deg koble opp sjekker den hvorvidt MAC adressen din finnes i den listen over nettverkskort som har tillatelse til å kobles opp. Om den ikke finner MAC adressen din der vil du aldri kunne kobles opp trådløst. Noen routere har også en funksjon som sperrer MAC adressene du kan legge i en liste. Så du ser at om noen har aktivert denne funksjonen på routeren din vil du aldri komme inn på nettverket ditt via trådløst. Det er grunnen til at jeg spør deg hvilken router du har, de har alle forskjellige menystrukturer og det kan være vanskelig å finne frem til den riktige siden for MAC filtering. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Hei, Det viktigste er at du slår av MAC Filtering på routeren din. En MAC adresse er den fysiske adressen alle nettverkskort har, den er programmert inn i selve kortet/chipen. Noen benytter MAC Filtering for å forhindre at uvedkommende får koblet seg opp mot den trådløser routeren. Det har ingenting med kryptering å gjøre, men før routeren vil la deg koble opp sjekker den hvorvidt MAC adressen din finnes i den listen over nettverkskort som har tillatelse til å kobles opp. Om den ikke finner MAC adressen din der vil du aldri kunne kobles opp trådløst. Noen routere har også en funksjon som sperrer MAC adressene du kan legge i en liste. Så du ser at om noen har aktivert denne funksjonen på routeren din vil du aldri komme inn på nettverket ditt via trådløst. Det er grunnen til at jeg spør deg hvilken router du har, de har alle forskjellige menystrukturer og det kan være vanskelig å finne frem til den riktige siden for MAC filtering. På boksen står det Speedtouch Multimodem ST780WLT Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Se i andre fora, spesielt Mac fora at flere har problemer med å koble seg opp mot denne. Google modemnavnet og det kommer opp en haug med svar. Du har vel Telenor som ISP, så forsøk å ta en telefon til dem og se om de kan hjelpe deg, skal lete litt videre og poste det her om jeg skulle komme på noe. Lykke til Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke så enkelt at du må skrive 0x foran koden når du skal skrive inn passordet? Lenke til kommentar
tvv Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke så enkelt at du må skrive 0x foran koden når du skal skrive inn passordet? Hei og takk for "hjelp og støtte" dessverre var det ikke så enkelt som "0x" foran passordet det var det eneste support hos Telenor kunne foreslå uten at jeg ringer expert hjelpen til 20-30 kr pr min - så tenke jeg skulle spare disse kronene ved å forsøke her først i alle fall . Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke så enkelt at du må skrive 0x foran koden når du skal skrive inn passordet? Hei og takk for "hjelp og støtte" dessverre var det ikke så enkelt som "0x" foran passordet det var det eneste support hos Telenor kunne foreslå uten at jeg ringer expert hjelpen til 20-30 kr pr min - så tenke jeg skulle spare disse kronene ved å forsøke her først i alle fall . Hei, denne linken viser hvordan du sjekker MAC filteret (adressegodkjenning) på routeren din: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...e-000000000000} For mer komplette instruksjoner og tips i saken gan du gå hit http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...p;search=780wlt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå