Gå til innhold

hva ville du gjort vis polti møte opp på døren og ville ha pcen din?

livingman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke så veldig lurt med politiet på døra, men ville kanskje prøvd å vært en "smartass".

"Her finner du ingen PC, konstabel". Så lukker du døra og fortsetter med forumsurfingen på Macbooken.

de kommer nok ikke bare for å spørre deg hyggelig om de kan få pc`n din, de har med ransakelsesordre.

antagelig kommer du ikke til å få være med politiet engang...

Lenke til kommentar
Jeg hadde sagt at jeg ikke har noen PC. Eller gitt dem skole-PC-en min. Uansett vil de ikke finne noe ulovlig. Jeg lagrer alt jeg ikke vil at andre skal se eksternt.

Som sakt før i tråden her:

De tar ikke med -én PC.

De tar med seg alle de finner i huset(som regel)

Liten sjans at de bare tar skolepcen din og stikker.

Lenke til kommentar
Poenget var at en som har en Mac ikke har en PC.

MAC er da en PC(Personal Computer) det også...

som nevnt tidligere også.

de banker ikke på døra og spør om de kan få en pc av deg, de gir deg ett papir, ber antagelig deg vente utenfor, tar ALT de finner av data-utstyr med seg og drar.

trådløs NAS gjemt i sofa`n FTW :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Hadde vært gøy å se dem prøve å drasse med seg 40 Kg stål uten harddisk...

Og etterpå hadde jeg krevet dem økonomisk for hvert eneste ripe som hadde oppstått under transporten, samt for sykiske belastninger..

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Da hadde jeg fått meg en god latter.

Disken er kryptert med AES-Twofish og passordet er på over 20 tegn. Skulle de klare å knekke den krypteringen, så vil det ta skrekkelig lang tid. Masse jobb for å sitte igjen med noen filmer og litt musikk jeg har lastet ned.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk må forstå noen ting her:

-Når politiet raider, banker de ikke på døren og spør pent om de kan få lov til å låne PCen din litt. De gjennomsøker hele huset systematisk, og beslaglegger alt de kommer over av datautstyr.

-Når de først kommer så kan du være sikker på at de har fullmaktene som kreves. Så å spørre om det vil i beste fall kjøpe deg noen skarve sekunder ekstra.

-Å overskrive en harddisk tar evig lang tid, og du kan regne med at raidet er over før programmet har rukket å overskrive kritiske data.

-Politiet er ikke dumme. Prøver du å lyve eller ødelegge utstyret gjør du det bare enda verre for deg selv.

-Datautstyret blir såvidt jeg vet sendt til spesialister som ekstraherer informasjonen rett fra harddisken. Å for eksempel sparke til nettverkskortet på PCen blir da meningsløst.

Altså, det er ikke noe spørsmål om "hva du ville gjort" hvis politiet kom på et nattesbesøk. Kommer de må du gi fra deg datautstyret ditt. Hvis det da er spor etter ulovlige aktiviteter på harddiskene dine er du i dyp trøbbel, uansett.

Nettopp.

Spurt om papirer. Hvis de hadde hatt det? Ødelagt harddisken(e) ved knusing av hammer eller noe liknende. ELLER så haddde jeg gitt underholdnings-PC'n i TV-stua.

Du hadde ikke "gitt" dem noe som helst, for de hadde beslaglagt alt de kom over. Og om du skulle ha knust en harddisk med hammer, da måtte du ha stått og banket på den i flere måneder.

[...]en venn av meg har en batch-fil liggende som instant ødeleger tydligvis alt :p

Da ville nok din venn fått seg en stygg overraskelse, om han hadde hatt noe å skjule.

en venn av meg har en batch-fil liggende som instant ødeleger tydligvis alt :p

En kan formatere datamaskinen vha. en batch-kommando, men det går fremdeles helt fint for politiet (og sivile) å gjennoprette det som var på PC'n igjen. Det finnes derimot programmer som fyller harddisken så full av møkk at det ikke går ann å hente noe gammel data ifra den. Ikke greid å få tak i noe slikt enda dog.

En kan formatere datamaskinen vha. en batch-kommando, men det går fremdeles helt fint for politiet (og sivile) å gjennoprette det som var på PC'n igjen. Det finnes derimot programmer som fyller harddisken så full av møkk at det ikke går ann å hente noe gammel data ifra den. Ikke greid å få tak i noe slikt enda dog.

kjenner folk som har testet saker etter programmer som virkelig sletter godt har kjørt gjennom.

utrolig hva de klarte å få tolbake etterpå.

husker ikke hvilke program som ble brukt til sletting, men all data ble skrevet over 7 ganger så vidt jeg husker.

fysisk ødeleggelse/degauser er det eneste som er sikkert, og da snakker jeg om seriøs ødeleggelse.

Sånt vil ta altfor mye tid når Politiet allerede er i stua di.

hmm. plante en bombe i pcen som sprenger vis jeg trykker på en knapp på klokken :p hadde vel vært effektivt :p

Nei, ikke noe særlig, for harddisker er faktisk veldig solide.

Ikke noe jeg hadde gjort, men noe som hadde vært fett hvis man klarte det;

Ha en bøtte med termitt og en lunte lett tilgjengelig ved pcen/hardisken, og tenne det :)

som noen nevnte over var det bare fysisk ødeleggelse, og det her er _veldig_ kraftig ;)

politiet kommer nok til å lure på hvorfor pcen din brenner og smelter, men samma det :p

Du vil altså tenne på termitt innendørs!? Da vil raskt huset ditt bli seende ut som det i Home Alone 2...

Hadde spurt hva de skulle med den og hva som var grunnen.

De får ikke PC-en av meg så lett. Finnes også drittsekker som er politi.

Om de allerede er på døra har du ikke noe annet valg enn å være en snill liten pike.

Hva med en slik elektromagnet man bruker feks hos bilopphøggeren?

Den holder jeg en knapp på, siden av det å ha kryptering.

Slamret igjen døra som kanskje kjøper meg 10 sekunder, for så å kaste harddisken i mikrobølgeovnen. xD

...og fantasien din er det ikke noe galt med ser jeg.

Dersom dere er redde for at politiet står på døren en natt kan jeg anbefale å kjøpe en ny harddisk og knuse den gamle, brenne den og se at den smelter, passe på at deler som erigjen spres rundt slik at de ikke kan finnes igjen, Installere Os på nytt og slutte å drive med ulovlige greier. enkelt å greit;)

Og hvordan smelter du en harddisk da? I ovnen?? For noe tøys.

Og om jeg hadde fått Politiet på døra hadde jeg vært snill og grei, og ventet på at de skulle søke seg ferdig gjennom hele husværet. Og til slutt hadde de vel tatt med seg alt av dataustyr de kunne finne, men som de aldri vil klare å få lest diskene på. :tease:

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...