Exelan Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Spiller wow i ca 10-20 min før bildet bare fryser, alt+f4 går ikke men alt+tab går. Hvis jeg prøver å avslutte wow og trykker ctrl+alt+del fryser hele pc'en. samme skjer hvis jeg bare høyreklikker på skrivebordet mens wow er frosset. Når PCen fryser så reagerer ikke PCen på noen ting. Musepekeren står stille og jeg må restarte PCen med restartknappen. PC'en skal kunne kjøre wow helt uten problemer, og problemet oppstår ikke når jeg spiller andre spill som Crysis, Farcry 2, Cod4 osv.. (Har prøvd å slette WTF og Cache mapper med det løste ikke problemet) PCen kjører wow med addons med ca 230 fps pluss minus. Noen som har hatt samme problem? Takk. Specs: Western Digital GP 640GB - 7200RPM ASUS P6T Deluxe, X58, Socket-1366 Intel Core i7 920 2,66Ghz (med vifta som medfølger) ASUS Radeon HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0 OCZ GameXStream strømforsyning 700W OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1600MHz Linksys WUSB300N Trådløst USB adapter Microsoft Windows Vista Home Premium Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Er vel rimelig usannsynlig med 700w OCZ PSU, men det er mulig den ikke klarer levere nok strøm. Har du satt i alle plugger på hovedkort? (ATX (husker ikke navn :O) plugg for intel cpu'er er vel den viktigste å huske på) Kjører du WoW fra en ekstern disk? Sjekka temp på GPU mens du spiller? Er det noe støv på minnebrikkene kanskje? (eller støv generelt kan skape problemer) Oppdatert drivere? (GPU, hovedkort) Burde også sjekka om det kan ha noe med disken å gjøre, last ned noe benchmarks for disker, se om den tåler mye read/writes. ... evt kan du kjøpe et teppe. Endret 6. januar 2010 av nazrm Lenke til kommentar
Exelan Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Har koblet PSU riktig. Wow kjøres ikke fra ekstern hardisk. Tempen på GPUen under frysing og før er 42 grader. Det er ikke støv på minnebrikkene, har renset for støv. Jeg har oppdaterte drivere. Hva mener du med et teppe og hva mener du her? "Burde også sjekka om det kan ha noe med disken å gjøre, last ned noe benchmarks for disker, se om den tåler mye read/writes." Takk for svar. Lenke til kommentar
Porto Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Når jeg installerte Win 7 64bit på min maskin skjedde akkurat det samme med meg. Installerte så Win 7 32bit, og det har ikke skjedd siden. Lenke til kommentar
Exelan Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Når jeg installerte Win 7 64bit på min maskin skjedde akkurat det samme med meg. Installerte så Win 7 32bit, og det har ikke skjedd siden. Kjekt å ha 64-bit når jeg har 6 GB ram edit: Kan se at det er flere som har samme grafikk kort (4870x2) som sliter med samme problem, men har enda ikke funnet noen som har en løsning.. Endret 7. januar 2010 av Exelan Lenke til kommentar
nagina Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Også kjekt å vite at du bruker aldri 6GB. Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hva mener du med et teppe og hva mener du her? Siden den fryser :!: Lenke til kommentar
Exelan Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Også kjekt å vite at du bruker aldri 6GB. Det vet ikke du... Ingen uvanlige temperaturer under frysing eller før.. Bruker 9.12 og har fin fps, skjønner ikke helt hva som er galt med det kortet. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ta gjerne screenshot om du nærmere deg 3GB ram used, men ta også screenshot av alle programmer som kjøres om du nærmer deg 3GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå