Rescon Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Heisann, jeg trenger hjelp til å få min gode gamle flatbed scanner Canon canoscan N656U til å fungere i windows 7. Har prøvd endel timer nå, for å få det til å fungere, men det ser mørkt ut. Noen her som har noen livreddende tips? :D Hilsen meg... Lenke til kommentar
to-vid Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Har du prøvd Vuescan? Scannersoftware som har innebygd drivere for en mengde forskjellige scannere. Scanneren din er listet opp på listen over støttede Canonscannere. Bruker selv Vuescan i W7 med en Nikonscanner som ikke har driver for dette. Har du prøvd Vuescan? Scannersoftware som har innebygd drivere for en mengde forskjellige scannere. Scanneren din er listet opp på listen over støttede Canonscannere. Bruker selv Vuescan i W7 med en Nikonscanner som ikke har driver for dette. Lenke til kommentar
Rescon Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Har du prøvd Vuescan? Scannersoftware som har innebygd drivere for en mengde forskjellige scannere. Scanneren din er listet opp på listen over støttede Canonscannere. Bruker selv Vuescan i W7 med en Nikonscanner som ikke har driver for dette. Har du prøvd Vuescan? Scannersoftware som har innebygd drivere for en mengde forskjellige scannere. Scanneren din er listet opp på listen over støttede Canonscannere. Bruker selv Vuescan i W7 med en Nikonscanner som ikke har driver for dette. Takk for svar Men etter å ha innstallert programmet, så finner den ikke scanneren...noen råd til? Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Takk for svar Men etter å ha innstallert programmet, så finner den ikke scanneren...noen råd til? Kan du ha installert noe programvare som sperrer for bruk av USB-porten? Enkelte program som følger med kameraer ligger og sjekker USB-porten for å se om du setter inn en kortleser eller overføringskabel og det kan i noen (få) tilfeller ødelegge for andre program som forsøker å bruke porten. Noe annet du kan sjekke er i "Devices and Printers" og se om scanneren er der. Hvis ikke kan du prøve "Add device" og se om Windows finnere den. Ikke sikker på hva disse valgene heter i norsk Windows, men det burde ikke være vanskelig å gjette. Endret 6. januar 2010 av se# Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Det eneste tipset jeg har er å kjøpe ny scanner N650U er vel gammel nok til å pensjoneres nå Endret 6. januar 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Rescon Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Det eneste tipset jeg har er å kjøpe ny scanner N650U er vel gammel nok til å pensjoneres nå hehehe...absolutt. Jeg fikk det til her nå, men som du sa, veeeldig gammel hehe. Nei, må kjøpe ny nå tror jeg! Takk for hjelpen uansett til dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå