Birry-boy Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg stiller klokkeslettet og datoen og hele pakken hver dag. men den klikker plutselig av seg selv igjen. klokken viser 19.00 når den er 14.00 kalendere viser en annen dato. noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Jeg stiller klokkeslettet og datoen og hele pakken hver dag. men den klikker plutselig av seg selv igjen. klokken viser 19.00 når den er 14.00 kalendere viser en annen dato. noen som kan hjelpe meg? Hvis det er samme datoen som viser hver gang, og det skjer ved restart (eller når maskinen har stått av en stund), og spesiellt om det er et gammelt år den resetter til... ... så er det sansynlig at det kan være CMOS batteriet ditt som er gåent, eller nesten dødt. da kan det gå tomt for strøm når maskinen har stått av strømmen en stund (men det skal ikke skje ved mindre du fysisk kutter strømmen altså, ved standbystøm skal det lade). Med standby menes at maskinen er "av", men at den står tilkoblet til strømmen fremdeles og du ikke har slått av bryteren på powersupplyen eller trukket ut kontakten. Hvis batteriet er helt gåent dog så kan dette sikkert også skje ved en enkel av/på av maskinen. Hvis dette virker å stemme med ditt problem så er det ikke værre enn å erstatte knappebatteriet med et tilsvarende, hvilket er relativt enkelt - de fleste databutikker bør kunne kunne skaffe et slikt til deg, og kostnaden er neglisjerbar. -Stigma Endret 6. januar 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Birry-boy Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg stiller klokkeslettet og datoen og hele pakken hver dag. men den klikker plutselig av seg selv igjen. klokken viser 19.00 når den er 14.00 kalendere viser en annen dato. noen som kan hjelpe meg? Hvis det er samme datoen som viser hver gang, og det skjer ved restart (eller når maskinen har stått av en stund), og spesiellt om det er et gammelt år den resetter til... ... så er det sansynlig at det kan være CMOS batteriet ditt som er gåent, eller nesten dødt. da kan det gå tomt for strøm når maskinen har stått av strømmen en stund (men det skal ikke skje ved mindre du fysisk kutter strømmen altså, ved standbystøm skal det lade). Med standby menes at maskinen er "av", men at den står tilkoblet til strømmen fremdeles og du ikke har slått av bryteren på powersupplyen eller trukket ut kontakten. Hvis batteriet er helt gåent dog så kan dette sikkert også skje ved en enkel av/på av maskinen. Hvis dette virker å stemme med ditt problem så er det ikke værre enn å erstatte knappebatteriet med et tilsvarende, hvilket er relativt enkelt - de fleste databutikker bør kunne kunne skaffe et slikt til deg, og kostnaden er neglisjerbar. -Stigma batteriet er veldig gammelt ja. men jeg lader den sånn 24/7 så. også slår jeg nesten aldri av dataen. bare tar den i ventemodus siden jeg bruker den så mye. men ja, kan godt hende det er pga at batteriet er for gammelt. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Du har muligheten for å overstyre den innebygde klokken ved å bruke Karen's Time Sync Jeg har selv hatt avvik på klokken, og dette programmet løste det. Klokken/kalenderen min har nå et avvik på max 1 sec i forhold til riktig tid. Slik har jeg innstilt programmet: Kryss av for "Automatic sync my clock every" og velg 1min. Lenke til kommentar
Birry-boy Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Du har muligheten for å overstyre den innebygde klokken ved å bruke Karen's Time Sync Jeg har selv hatt avvik på klokken, og dette programmet løste det. Klokken/kalenderen min har nå et avvik på max 1 sec i forhold til riktig tid. Slik har jeg innstilt programmet: Kryss av for "Automatic sync my clock every" og velg 1min. TUSEN TAKK FOR HJELPEN! DETTE HJALP VELDIG! Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg tenkte meg det ja ____ PS : du har quotet hele innlegget mitt , noe som skulle være unødvendig. Når du svarer : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå