Gå til innhold

La xboxen stå eller ligge?

Anbefalte innlegg

Hei.

Leste en guide om hvordan man unngår "The read ring of death". Der står det også hvordan man unngår problemer med disk trayen.

Tip: Keep console sitting horizontally.

You may have already heard this one as Microsoft themselves have given this tip out. Instead of having your console standing vertically, keep it laying horizontally. Once again, this puts less stress on the disc tray and will cut down on potential disc read errors in the future.

Stemmer dette? Jeg mener at xboxen burde stå av en eller annen grunn, den ser mye finere ut, og jeg synes det er mer praktisk ;)

Guiden er her

Endret av -Smash-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min ligger. Satte den oppreist en dag og vips var spillet som lå i ødelagt av en perfekt ripe.

Ikke mens du flytta den vel?

Det er også noe med varme som det er nevnt her. Den ser jo mye tøffere ut når den står og tar mindre plass, min står under et bord, også står den på gulvet så jeg kan ikke komme borti den.

Endret av -Smash-
Lenke til kommentar

Tja, hendelsesforløp:

Slo av Xbox

Rettet den opp

Slo på igjen

Spilte noen timer

Slo av

Slo på igjen dagen etterpå

Uleselig disk.

Sendte maskinen på reperasjon og fikk den tilbake. Siden da har jeg ikke satt den oppreist igjen.

Konsollen sto med mye luft rundt seg så tviler på at den ble noe varmere enn normalt.

Lenke til kommentar

Det er viktig at Xboxen IKKE står midt under ett bord, da strålingen fra TV'ens sentrum kan avmagnifisere visse komponenter / transistorer inne i maskinen. Det kan bli et sentrert "trekk" som gjør at du lett får RROD. Bordet bør helst heller ikke være av trevirke, samt at en Xbox 360 strømforsyning ikke burde være koplet til et støpsel som deler strømmen på 4.

Hvordan står Xboxen 360'en din?

Lenke til kommentar
Tja, hendelsesforløp:

Slo av Xbox

Rettet den opp

Slo på igjen

Spilte noen timer

Slo av

Slo på igjen dagen etterpå

Uleselig disk.

Sendte maskinen på reperasjon og fikk den tilbake. Siden da har jeg ikke satt den oppreist igjen.

Konsollen sto med mye luft rundt seg så tviler på at den ble noe varmere enn normalt.

Ok, kanskje jeg skal prøve å la den ligge? Det er en jasper xbox.

Det er viktig at Xboxen IKKE står midt under ett bord, da strålingen fra TV'ens sentrum kan avmagnifisere visse komponenter / transistorer inne i maskinen. Det kan bli et sentrert "trekk" som gjør at du lett får RROD. Bordet bør helst heller ikke være av trevirke, samt at en Xbox 360 strømforsyning ikke burde være koplet til et støpsel som deler strømmen på 4.

Hvordan står Xboxen 360'en din?

Bildet er over. Jeg vet at xboxen ikke skal være koblet til et strømstøpsel så den er ikke det.

Lenke til kommentar

jeg hadde heller lagt konsolen ned , ikke la den så oppreist. For at der hvor meste parten av luften blir sugt inn er under konsolen , så hvis den står så er den luftåpningen helt dekka, da blir konsolen varmere.og 360 trenger så mye kald luft som mulig. min ligger nede, også har jeg lagga stativ slik at den blir løfta opp i tillegg.

Har en falcon, den blir varmere enn de nye jasper så dne trenger litt hjelp ;)

kan sikkert ta et bildet av min å vise det,skal bare finne kamera.

Lenke til kommentar
Nei, det var bare en spøk...

Min står og har aldri hatt ett eneste problem med at den står.

Haha :p Begynte å lure nå ja :p

Ja, gikk rett på den, men synes det var rart.

Men hvorfor har microsoft lagd den slik at det meste av luften blir sugd inn under xboxen når den står? Det er jo helt på tryne, når de fleste bildene av xbox 360 er av en xbox som står. Det er de bildene jeg finner.

Lenke til kommentar
andr3asb: hva menner du at en Xbox 360 strømforsyning ikke burde være koplet til et støpsel som deler strømmen på 4????????

Jeg siterer meg selv

Nei, det var bare en spøk...

Det med støpslet har jeg lest et sted. Skal se om jeg finner link.

Edit: Sorry, jeg finner ikke ut hvor jeg leste det. Men jeg mener at det stod noe om at xboxen ikke fikk nok av strømmen den trenger.

Endret av -Smash-
Lenke til kommentar

Det med støpslet har jeg lest et sted. Skal se om jeg finner link.

Ja for hvis den ikke er koplet til et strømstøpsel kan du ikke akkurat få mye glede ut av Xbox 360'en. Da er du hvertfall sikret for at Xbox 360'en mest sannsnynelig ikke får RROD. Hvis du får spilt, hvordan får du spilt uten at den er koplet til et stømstøpsel?

Lenke til kommentar

Ja for hvis den ikke er koplet til et strømstøpsel kan du ikke akkurat få mye glede ut av Xbox 360'en. Da er du hvertfall sikret for at Xbox 360'en mest sannsnynelig ikke får RROD. Hvis du får spilt, hvordan får du spilt uten at den er koplet til et stømstøpsel?

A, sorry, tenkte på skøtelednigntingen du ser på bildet :p Den står ikke i der, der er det bare tv og altibox.

Endret av -Smash-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...