josteinaj Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg har en iframe med et XML-dokument og en CSS-fil. Jeg kan ikke endre på disse filene, kun web-siden som inneholder iframe'en. XML-dokumentet er ikke XHTML/HTML og dermed fungerer det ikke å dytte inn en CSS-referanse i dets <head>. <?xml-stylesheet href="mincss.css" type="text/css"?> i toppen av XML-dokumentet fungerer, men det har jeg altså ikke muligheten til å bruke siden jeg ikke kan endre på dokumentet, og jeg vet ikke om <? ?>-deklarasjoner kan lastes/endres dynamisk i etterkant (i så fall ville det latt seg gjøre... noen som vet hvordan?) Så hvordan kan jeg laste CSS-filen og få den til å kun gjelde for innholdet i iframe'en? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Desverre ikke mulig på den måten du ønsker det iframe.classname span { color: pink; } Det du kan gjøre, er å hente innholdet av rammen via "ajax", dette er mye bedre.. Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 er det noen spesiell grunn til at du bruker xml? Hadde vært ganske så lettere med et html/xhtml dokument... Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Desverre ikke mulig på den måten du ønsker det iframe.classname span { color: pink; } Det du kan gjøre, er å hente innholdet av rammen via "ajax", dette er mye bedre.. Laste XML'en med XMLHttpRequest tenker du? Kan jeg definere <? ?> på den måten? er det noen spesiell grunn til at du bruker xml? Hadde vært ganske så lettere med et html/xhtml dokument... Vi har et arkiv med XML-dokumenter så jeg kan dessverre ikke bruke HTML/XHTML. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå