Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil ikke miste håret mitt!

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Forsøkte finasterid selv. Ikke lenge nok til å se om det fungerte for hårtap, men som kjemisk kastrering fungerte det utmerket. Slike bivirkninger skal være sjeldne, så du kan jo gjøre et forsøk. Rent psykisk kan det være en fordel å finne seg selv en skallet person å se opp til. Hehe! :) Les her for mer informasjon om behandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mart1n

Beklager hvis jeg "stjeler" denne tråden nå:

Jeg har langt hår (ca. skulderlangt), men når jeg river litt i håret så får jeg med meg masse hårstrå hver gang i hånda. Kam klarer jeg ikke å bruke, da jeg har bustete hår/krøller.

Begynner jeg å miste håret eller er dette vanlig? :(

Lenke til kommentar

gjennomsnittelig så mister vi vel 100 hårstrå dagen. men hvis du ikke grer deg så vil jo ikke de falle av, kan være det er derfor det virker som det er så mye.snakker av erfaring.når jeg ikke grer meg på en stund så kommer det sinsykt mye hår når jeg drar fingra gjennom det.

Lenke til kommentar

Hva med dette?

http://www.amazon.com/Minoxidil-Strength-Regrowth-Treatment-Supply/dp/B000WWG028

Kan ikke si at jeg har veldig lite hår, men på den ene siden så ser jeg at det begynner å bli tynnere (eller har det alltid vært det mon tro).

26 dollar for 6 mnd, må jo være det rimeligste, gode tilbakemeldinger, bedre enn Nisim, iallefall på Amazon. Også denne er vel medisinsk bevist og?

Lenke til kommentar

Ja det er jeg klar over, men dette er et stoff som har fått god kritikk, og gode tilbakemeldinger.

Minoxidil (trade names Rogaine and Regaine) is a vasodilator medication known for its ability to slow or stop hair loss and promote hair regrowth. It is available over the counter for treatment of androgenic alopecia, among other baldness treatments, but measurable changes disappear within months after discontinuation of treatment.

http://en.wikipedia.org/wiki/Minoxidil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dude, du har ikke begynt å miste håret. Du har akkurat samme "måne" som tusenvis av andre gutter på din alder. Jeg har kødda med utrolig mange kompiser ved å ta foto med blitz av "månen" deres. Svingen oppå der gjør at man stort sett alltid ser hud hvis håret er vokset og lyset kommer ovenfra. I tillegg har du farga håret ditt og etterveksten gjør at det ser verre ut.

Det kan godt hende du mister håret, men du har ikke mistet det enda. Sjekk "månene" til kompisene dine i godt lys, så vil du se akkurat det samme.

Hvis du skal prøve å forutsi hårtap bør du se hvordan det ligger an på din mor sin side. Genet for hårtap ligger visstnok i X-kromosomet og det er følgelig 50% større sjanse for at du har arvet dine mors gener akkurat her.

Rent fysiologisk sett krever det å forhindre hårtap at du kødder med testosteronbalansen i kroppen din. I USA har FDA godkjent Propecia som inneholder virkestoffet Finasterid. Det vil faktisk hjelpe de aller fleste, men du risikerer også å ødelegge deg (http://www.propeciahelp.com/).

Ikke spør meg hvorfor jeg vet dette. Mye fritid kanskje. Når den dagen kommer at jeg mister håret, snauer jeg meg.

Edit: For å ha det på det rene så er det kun tre virkestoffer som er allment akseptert som "sannsynligvis resultatgivende":

- Finasteride

- Minoxidil

- Ketoconazole

Herregud jeg må få meg en hobby.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Hehe takk for mange gode svar :thumbup:

Angående håravfall tror jeg du har rett Wh1te. Snaua meg for litt siden og har vært nøye på å få meg nok søvn (har hørt dette påvirker hårveksten), og nå ser det faktisk ut til å være bra :fun:

Bildet btw viser ikke det hele herligheten. Hadde store flekker både bak og på siden av hodet, der man kunne se skallen min når det ble tatt. :)

Lenke til kommentar

Hehe takk for mange gode svar :thumbup:

Angående håravfall tror jeg du har rett Wh1te. Snaua meg for litt siden og har vært nøye på å få meg nok søvn (har hørt dette påvirker hårveksten), og nå ser det faktisk ut til å være bra :fun:

Bildet btw viser ikke det hele herligheten. Hadde store flekker både bak og på siden av hodet, der man kunne se skallen min når det ble tatt. :)

Ja, for bildet i førsteposten din viser ikke spor av håravfall spør du meg, så ville være merkelig om det var grunnlaget for frustrasjonen din.

Personlig vil jeg prøve Nisim sine shampoo produkter, som visstnok fjerner DHT i hodebunnen som forårsaker arvelig håravfall. Har ikke akkurat stort hårtap, men veldig redd for å miste det jeg har. Utrolig hva hår kan gjøre med ansikt og uttrykk!

Lykke til!

Lenke til kommentar

av erfaring har jeg mindre håravfall når middager m/kjøtt erstattes med middager m/fisk (av fisk spiser jeg hovedsakelig sei eller laks, om det skulle ha noen betydning..) Hvem vet, kanskje det hjelper å spise fisk til deg og? :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker finasterid, og det hjalp meg å beholde håret jeg begynte å miste for ett par år siden.

Jeg hører finasterid/proscar skal være bra saker, hvor bruker du det 24/7 eller i perioder?

Tar en kvart proscar hver dag. De første ukene ble det verre og håret mitt virket tynnere, men etter noen måneder virket det sterkere og tykkere.

Hører forresten at mange sier at de bare kommer til å snaue seg om de begynner å miste håret, jeg sa også det før jeg begynte å miste hår.

Det er rart hvor lite du kjenner deg selv noen ganger :p

Jeg har snauet meg flere ganger etter jeg har begynt å miste hår, og selv om jeg fikk noen komplementer, fikk jeg for det meste høre at jeg ikke kledde det.

Problemet mitt var vel at jeg begynte å miste håret tidlig, akkuratt som brødrene mine og pappa, og at jeg følte at det var alt for tidlig.

I begynnelsen husket jeg at jeg nektet å innrømme for meg selv at jeg mistet håret, men etter at jeg virkelig skjønte at det holdt på å forsvinne så bestemte jeg meg for å bare skinne meg. Det gjorde at vikene ble desto mer synlige, og jeg snublet over litt informasjon om finasteride og minoxidil på nett. Jeg bestemte meg da for å prøve de ut, og det er jeg egentlig glad for.

Jeg har fortsatt betydelige viker, men håret er tykt og fint, og jeg har ikke noen komplekser for det.

Uansett hvor lett det er for folk å si at det er bare å barbare hodet så er det en ganske lei følelse å miste håret. Du føler deg hjelpesløs, spesielt siden du ikke skjønner hvorfor det bare er du som mister det så tidlig.

Det er ganske interessant, du blir veldig oppmerksom på håret til andre, og du merker fort om andre også har begynt å miste det.

Endret av Compsognathus
Lenke til kommentar
Gjest Anders

Skal ikke virke som en ulykkeskråke, men har du genetisk disposisjon med fedre og bestefedre som har mistet håret sitt tidlig, er resultatet stort sett gitt og du kjemper en kamp du ikke vil vinne i det lange løp. Du kan redusere hårtapet i perioder med diverse medikamenter, men hårprakt slik du har vært vant til å ha vil du ikke få tilbake. Dessuten har mange av medikamentene bivirkninger, og vi snakker da om impotens, nedsatt ejakulasjon og ting i den størrelsesorden. Jeg har lite hår selv og vet at jeg aldri vil risikere ereksjonen for et hårmedikament sin skyld. Tenk deg om før du begynner å fikle med naturlige aldersforandringer er mitt klare råd - selv om du føler det er veldig tidlig å oppleve hårtap nå.

Lenke til kommentar

Jeg har i alle fall ingen tro på at jeg kommer til å beholde håret resten av livet mitt fordi jeg bruker visse medisiner. For meg så var det viktigste å redusere hårtapet til jeg har blitt litt eldre, jeg har heldigvis ikke fått noen av (de ganske sjeldne egentlig) bivirkningene.

Uansett så er det veldig viktig det du sier å tenke seg godt om, og å lese mye informasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Raymond

Hei Bjarnemann.

Det er kommet noe nytt på markede som heter U B Young.

Dette produktet er urtebasert.

Jeg har en onkel som kjøpte dette produktet, som etter noen uker begynte å få håret tilbake. det begynte i det små, men tok seg opp, og nå har han fått masse fint hår på hode.

Det enkle med dette er at det er en spray du bruker på hode morgen og kveld.

Spray på og masser inn.

Finnes mange alternativer på markede, til mange ulike priser.

denne er forholdsvis rimelig i pris, med tanke på at den gir hår tilbake.

Pris for tre mnd kur er 1190 kr, og en mnd. kur 499 kr.

På websiden skriver de at de generelt regner med at 80% av de som bruker produktet får fornyet hårvekst, selv om det er mange år siden de mistet håret.

www.universalbiology.com

lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Morten

Sjekk ut www.Capillatus.com det er en nettbutikk som leverer helt usynlige hårerstatninger som spesialtilpasses akkurat til deg.. og det beste av alt er at du kan gjøre alt hjemmeifra slik at man slipper pinlige besøk hos frisører og lignende.. bruker selv hårdel derifra og er super fornøyd.. håret sitter dønn fast i opptil 6 uker så man trenger ikke å bekymre seg for det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...