Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil ikke miste håret mitt!


Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Etter drøyt 18 år her på jorda har det dukket opp en flekk bakpå hodet (yup, der månen vanligvis starter). Jeg er ikke bar der, men er veldig tynn i håret, og man kan se rett inn til hodebunnen min. Førhadde jeg tykkt hår, nå er det tynt. I tillegg ser jeg rett inn i hodebunnen bak på hoodet om jeg rufser litt i håret. Drar jeg hardt sitter jeg til og med igjen med hår i hånda. Og jo, uten å ha brukt måleinstrumenter er jeg helt sikker på at denne driten av en flekk vokser.

 

Faren min på 52 år er nesten skalla, og starta å miste håret veldig tidlig. Er det i det hele tatt mulig å miste håret i en alder av drøyt 18 år?!

 

JEG ER UNG, HAR HELE LIVET FORAN MEG, OG VIL ABSOLUTT IKKE MISTE HÅRET MITT!!

 

Hvis dette faktisk skjer, er det noe jeg kan gjøre for å beholde håret mitt? Feks ting jeg kan spise, eller diverse kurer jeg kan putte i meg?

 

Har lagt med et bilde av herligheten også, for å bedre illustrere hvordan det ser ut der oppe. Dette er tatt med et dårlig kamera i et dårlig lys. Det står mao dårligere til der oppe enn bildet beskriver.

 

post-156614-1262791972_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en haug av hårkurer og vindunderprodukter som visstnok skal fikse alle hårproblemer. Jeg tviler på at noen funker men har forståelse for at menn kjøper de i desperasjon.

 

Beste løsningen er nok å venne seg til å være kortbarbert på hodet. Det er jo endel som faktisk kler det godt.

Lenke til kommentar

Du kan med andre ord ikke slåss mot det hvis det skjer, men det beste du kan gjøre er å kjøpe kvalitetsvoks istedenfor wax drit og slutte å farge håret.

 

Da vil det håret du har bli sunnere og mindre slitt i hvertfall. Spør faren din når han begynte å miste håret. Hvis han mistet det når han var rundt 20 kan det godt hende du er like uheldig.

Lenke til kommentar

Da blir det lett gå til krig mot naturen.. Ikke faen om genene mine skal få frarøve meg mitt dyrebare hår! En venninne av meg som er frisør kunne fortelle meg at håret noen ganger går inn i faser der man mister litt mer enn normalt, men at det gjevner seg ut etterhvert. Bullshit eller sant? Og slike hårkurer, funker detta, eller er det kun scam rettet mot desperate mennesker som ikke er særlig begeistret for å miste håret?

 

Takk for svar btw :)

Lenke til kommentar

Kan jo alltids kjøre tupé/løshårgreie om du mister alt sammen. Jeg fikk for noen uker siden vite at onkelen min har gått med tupé siden et par år etter jeg ble født, og det ser helt normalt ut. Aldri tenkt tanken om at han bruker det, selv om familien min er en del sammen med ham.

Lenke til kommentar

Du deler din eventuelle hårløshet med menn som Yul Brynner, Bruce Willis, Vin Diesel, Sean Connery, Jason Statham, Patrick Stewart, Ben Kingsley, "Stone Cold" Steve Austin, Michael Chiklis, Telly Savalas og Larry David.

 

Dette er hva wikipedia har å si om saken

 

Treatments for the various forms of alopecia have limited success. Some hair loss sufferers make use of clinically proven treatments such as finasteride and topically applied minoxidil (in solution) in an attempt to prevent further loss and regrow hair. As a general rule, it is easier to maintain remaining hair than it is to regrow; however, the treatments mentioned may prevent hair loss from Androgenetic alopecia, and there are new technologies in cosmetic transplant surgery and hair replacement systems that can be completely undetectable.

 

In the USA, there are only two drug-based treatments that have been approved by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and one product that has been cleared by the FDA for the treatment of androgenetic alopecia, otherwise known as male or female pattern hair loss. The two FDA approved treatments are finasteride (marketed for hair loss as Propecia) and minoxidil.

[edit] Finasteride

 

Støtter vel det stud har sagt

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Har vært i Danmark og boksa, så har ikke fått lest svarene før nå.

 

Tviler på at det er stress som gjør at jeg mister håret egentlig. Er ikke så veldig stressa av meg :) Bortsett fra når jeg mister håret.. Fikk forresten en kommentar fra en kompis i dag som lurte på om jeg begynte å miste håret. Han mente han så en halvmåne baki der. Så da er det vel ingen annen utvei enn å ruste opp og starte en seig krig mot naturen :fun: Hva legger dere i å være tidlig ute mtp å redde de hårstumpene mine? Har jeg råd til å vente en måned eller to for å se om det går over, eller burde jeg ta til våpen med en gang?

 

Og joda, er fullt klar over de gutta der med lite hår :) Så forsåvidt er det ingen stor krise å miste litt hår, men slik jeg har forstått det er det relativt irreversibelt (?) hvis håret først blir borte. Og det er jo kjedelig å være dømt til lite hår resten av livet liksom.

Lenke til kommentar

Huff, dette er sikkert ikke enkelt for deg! :(

 

Men jeg har en del kompiser som dette har skjedd med, ene var 16 år når han ble skallet. Han andre har lignende skjedd med, men han har brukt hatt så da har problemet blitt verre. Det BLIR verre med hatt bare så du vet det :) Andre har mistet håret gradvis over tid og han er vel nå 26 eller noe sånt.

 

Så har vi en annen på jobb som har mistet ALT hår på kroppen og DET er verre skal jeg si deg.. Han har ikke engang øyebryn og øyevipper..

 

Mitt råd uansett, dersom det blir for ille, barber hodet. Enkelt og greit. Da vil ikke folk engang tenke over det og det ser helt klart best ut :) Det har vært mitt råd til alle mine kompiser og de fleste har gjort akkurat dette og er langt gladere nå enn før :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ja om jeg starter på no kur kommer jeg til å følge nøye med på eventuelle bivirkninger. Takk for advarselen :thumbup:

 

Hva angår håravfallet er det faen ikke lett å bli klok! Har gompa egg som bare rakkern i det siste, og det kan se ut som det (?) har bremset håravfallet på toppen av hodet. Det som uroer meg mer er at håret nå har begynt å dette av på andre steder av hodet. På minst 3 steder (begge sidene, og bakhodet) er det nå lett felter der man ser rett inn til hodebunnen. Og når jeg vasker håret eller putter i wax (har roa ned bruken nå etter råd fra dere :)) sitter jeg hver gang igjen med rundt 10 hårstrå i hånda!

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...