Gå til innhold

[Løst]NTSC versjon av nintendo 64, virker den på en eurpeisk strøm forsyner?

Anbefalte innlegg

Hei!

Da håper jeg å endelig finne ut om en Nintendo 64 NTSC (USA) versjon er mulig å bruke på det europeiske nettverket. Det jeg vil fram til, er om NTSC versjonen tåler 240 volt, istedenfor det amerikanske strømnettet (110 volt). Lurte også på om det er mulig å bruke en europeisk strøm forsnyner på NTSC versjonen, eller om det ender opp med at jeg svir av hele greia. Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva de to maskinene skal ha inn av strøm vil jeg tippe er likt, forskjellen er hvilket strømnett forsyningen er laget for. Altså bør det gå å bruke en EU-adapter på en US-maskin. Uansett bør det være tilstrekkelig info både på konsoll og PSU til at du kan dobbelsjekke før du kobler det hele sammen.

Lenke til kommentar
Hei!

Da håper jeg å endelig finne ut om en Nintendo 64 NTSC (USA) versjon er mulig å bruke på det europeiske nettverket. Det jeg vil fram til, er om NTSC versjonen tåler 240 volt, istedenfor det amerikanske strømnettet (110 volt). Lurte også på om det er mulig å bruke en europeisk strøm forsnyner på NTSC versjonen, eller om det ender opp med at jeg svir av hele greia. Takker for alle svar

Sjekk strømforsyningen som følger med, om det står at den kan brukes på 100-230V (veldig tvilsomt) er det ikke noe problem. Om ikke må du kjøpe en omformer for 230 til 110V. Se på strømforsyningen hvor mange Watt 64 trenger. Pass på at du får en som er transformator og IKKE triac basert, de egner seg stort sett bare til glødetråd utstyr.

Regner med at du har forsikret deg om at TV du skal bruke den på støtter NTSC ellers får du ikke noe bilde.

Lenke til kommentar
Hva de to maskinene skal ha inn av strøm vil jeg tippe er likt, forskjellen er hvilket strømnett forsyningen er laget for. Altså bør det gå å bruke en EU-adapter på en US-maskin. Uansett bør det være tilstrekkelig info både på konsoll og PSU til at du kan dobbelsjekke før du kobler det hele sammen.

Takk for svar. Leitet mye på nettet om akkuratt dette, uten noe særlig å finne. Hadde kjøpt masse spill fra ebay, så oppdaget jeg region-sperren. Så da var det bare å skaffe seg en NTSC, ettersom spillene krevde det. Var like greit å bare kjøpe en NTSC versjon siden det var så billig på ebay. Var bare usikker på om NTSC tålte en europeisk strøm-forsyner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...