Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

FN knappen funker ikke og Boot er låst

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ny Acer Aspire 5739Gi romjula. Men jeg har allerede fått to problemer.

Det ene problem(og største problemet) er at FN knappen ikke funker. Den funket helt fint i begynnelsen, men plutselig sluttet den. Jeg brukte den til å justere volum og lydstyrke.

Det andre problemet er at boot rekkefølgen er låst på en måte, jeg klarer i ihvertfall ikke å endre at cd skal boote først i isteden for harddisken.

Har bestilt Windows 7 Upgrade, og tenkte kanskje at det vil funke etter jeg hadde installert windows 7.

Sendte en mail til acer, og fikk dette til svar:

Hei Takk for at du kontaktet Acer Support. FN knappen skal fungere, men du kan jo prøve å legge inn applicasjonene vi har å tilby på acer.no. let opp din modell å see under applikasjoner. Recovery via CD/DVD Start PC:en, trykk F2 mange ganger (slik at du kommer inn i BIOS). Velg Boot -> flytt CD/DVD ROM til toppen av listen. Marker CD/DVD ROM og trykk F6 (gjentas om ikke CD/DVD ROM står på toppen av listen). Sett inn den første CD:en/DVD:en og trykk F10 og Yes. Da vil maskinen starte på nytt og begynne å lese fra platen som står i CD/DVD ROM. Med Vennlig Hilsen Christer Norwegian Technical Support Acer Computer Helpdesk Tlf: 800 84 880

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en ny Acer Aspire 5739Gi romjula. Men jeg har allerede fått to problemer.

Det ene problem(og største problemet) er at FN knappen ikke funker. Den funket helt fint i begynnelsen, men plutselig sluttet den. Jeg brukte den til å justere volum og lydstyrke.

Det andre problemet er at boot rekkefølgen er låst på en måte, jeg klarer i ihvertfall ikke å endre at cd skal boote først i isteden for harddisken.

Har bestilt Windows 7 Upgrade, og tenkte kanskje at det vil funke etter jeg hadde installert windows 7.

Sendte en mail til acer, og fikk dette til svar:

Hei Takk for at du kontaktet Acer Support. FN knappen skal fungere, men du kan jo prøve å legge inn applicasjonene vi har å tilby på acer.no. let opp din modell å see under applikasjoner. Recovery via CD/DVD Start PC:en, trykk F2 mange ganger (slik at du kommer inn i BIOS). Velg Boot -> flytt CD/DVD ROM til toppen av listen. Marker CD/DVD ROM og trykk F6 (gjentas om ikke CD/DVD ROM står på toppen av listen). Sett inn den første CD:en/DVD:en og trykk F10 og Yes. Da vil maskinen starte på nytt og begynne å lese fra platen som står i CD/DVD ROM. Med Vennlig Hilsen Christer Norwegian Technical Support Acer Computer Helpdesk Tlf: 800 84 880

Noen som kan hjelpe meg?

Hei,

Acer har rett der, du må sette bootorder i BIOS, bare følg instruksjonene du har fått fra Acer så skal maskinen starte fra en bootbar cd/dvd.

Fn tasten er bare i bruk for å velge som du sier lydstrke, lys og de andre funksjonene på F-tastene. For at det skal virke må du ha installert LaunchManager fra Acer, det ksn hs gått noe galt med istallasjonen din. Vær obs på at den finnes i flere versjoner 32/64 og XP, Vista, Win7. Du kan laste de siste drivere og programme ned fra: http://us.acer.com/acer/service.do?Languag...;CRC=2054404012. De pleier å være bedre oppdatert på USA siten enn den norske.

Lenke til kommentar

Problemet med boot innstillingene under bios setup er at jeg ikke klarer å endre rekkefølgen, det kommer bare ett pip når jeg prøver å endre, ser ut som den er låst til å ikke endres.

Og jeg lastet ned Acer LaunchManager men der var det mange filer. Hvilken av de skal jeg velge? (Jeg bruker Vista Home Premium 32bit)

561975.jpeg

(Høyreklikk>Åpne bilde i ny fane= større bilde)

Jeg valgte setup.exe og installerte og restartete maskinen, men etter ny oppstart er det ingen forskjell... Er det noen innstillinger jeg må gjøre? Eller har jeg valgt feil fil for å installere?

Jeg trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Problemet med boot innstillingene under bios setup er at jeg ikke klarer å endre rekkefølgen, det kommer bare ett pip når jeg prøver å endre, ser ut som den er låst til å ikke endres.

Og jeg lastet ned Acer LaunchManager men der var det mange filer. Hvilken av de skal jeg velge? (Jeg bruker Vista Home Premium 32bit)

561975.jpeg

(Høyreklikk>Åpne bilde i ny fane= større bilde)

Jeg valgte setup.exe og installerte og restartete maskinen, men etter ny oppstart er det ingen forskjell... Er det noen innstillinger jeg må gjøre? Eller har jeg valgt feil fil for å installere?

Jeg trenger hjelp.

Hei,

Launch manager styrer også ektratastene jeg har på min maskin, hurtigtaster for IE, Outlook etc. Virker de (om du har slike på din PC)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...