Gjest Jente.18 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei. Jeg har noen ganger slitt med at jeg får en veldig stikkende smerte under venstre bryst når jeg prøver å puste, både inn og ut-pust. Jeg blir ganske tungpustet, liksom at jeg får såvidt tatt inn-pust og jeg står og "nipper" etter luft. Noen ganger varer dette i opptil en time, andre ganger mindre men det er veldig smertefullt og skremmende,siden jeg såvidt får til å puste. ( jeg tømmer lungene for luft og får såvidt fyllt dem igjen) Har også opplevd å få lignende smerter på ryggen, i lungeregionen på begge sider, og her varierer det også over hvor lang tid det varer. Gjør ikke noen drastiske bevegelser og passer på å ha sjerf på og varme klær når det er så kaldt som det er nå ute. Har heller ikke astma eller noen andre sykdommer som jeg er klar over. Kan trene jogging og turgåing uten at dette skjer, men kan sitte og se på film for så å reise meg og få voldsomt vondt og faller nesten sammen. Hater å spørre folk om slikt og liker egentlig ikke å tenke på hva det kan være for vil ikke virke som en hypokonder, men det er irriterende og i min mening smertefult og unødvendig, så viss noen kunne kommet med tanker, erfaringer eller noen annet om hva de tror det er så hadde jeg vært veldig takknemmelig! SL. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei. Jeg har noen ganger slitt med at jeg får en veldig stikkende smerte under venstre bryst når jeg prøver å puste, både inn og ut-pust. Jeg blir ganske tungpustet, liksom at jeg får såvidt tatt inn-pust og jeg står og "nipper" etter luft. Noen ganger varer dette i opptil en time, andre ganger mindre men det er veldig smertefullt og skremmende,siden jeg såvidt får til å puste. ( jeg tømmer lungene for luft og får såvidt fyllt dem igjen) Har også opplevd å få lignende smerter på ryggen, i lungeregionen på begge sider, og her varierer det også over hvor lang tid det varer. Gjør ikke noen drastiske bevegelser og passer på å ha sjerf på og varme klær når det er så kaldt som det er nå ute. Har heller ikke astma eller noen andre sykdommer som jeg er klar over. Kan trene jogging og turgåing uten at dette skjer, men kan sitte og se på film for så å reise meg og få voldsomt vondt og faller nesten sammen. Hater å spørre folk om slikt og liker egentlig ikke å tenke på hva det kan være for vil ikke virke som en hypokonder, men det er irriterende og i min mening smertefult og unødvendig, så viss noen kunne kommet med tanker, erfaringer eller noen annet om hva de tror det er så hadde jeg vært veldig takknemmelig! SL. Jeg har hatt angina selv og å legge det ut i en nyhetsgruppe var vel det siste jeg tenkte på. Dine symptomer minner veldig om de jeg hadde så oppsøk en lege før du blir båret ut med bena først. Lenke til kommentar
Gjest Jente.18 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Angina, hva er det?? har enda vondt i lungeregionen på ryggen når jeg puster eller strekker hånden ut for å ta såpe på hendene eller for å ta vannflasken osv, og det har gått 2 timer... o.O SL Lenke til kommentar
Gjest Jente.18 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ring 113 Vet ikke om det var ment som spøk eller noe?? viss ikke, hvorfor må jeg gjøre noe så drastisk? holder ikke på å dø akkuratt men når det ikke har gitt seg og enda holder på, snart 6 timer etter det startet så er det mildt sagt irriterende. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ring 113 Vet ikke om det var ment som spøk eller noe?? viss ikke, hvorfor må jeg gjøre noe så drastisk? holder ikke på å dø akkuratt men når det ikke har gitt seg og enda holder på, snart 6 timer etter det startet så er det mildt sagt irriterende. Hei, beklager at du synes det virker drastisk, men om et er noe med hjertet er det absolutt ikke noe å spøke med spesielt når det er så kaldt som nå belastes hjertet ekstra mye. Angina er steget før hjerteinfarkt og jeg synes absolutt du skal oppsøke legevakten i kveld eller om smertene blir verre eller forandrer seg ville jeg ringt 113. Om du selv er så kvalifisert at du vet at du ikke 'holder på å dø' er det bare idioti å legge noe slikt ut på denne gruppa så lenge du ikke gidder å ta konsekvensen av de råd du får. Jeg må bare si hva jeg selv tenkte da jeg ble syk: Bedre å oppsøke lege selv i dag enn å ende på obduksjonsbordet om noen dager. Lykke til. Lenke til kommentar
zoqiet Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Det beste ville vært å ringt opp til legevakta og forhørt deg hvis du er usikker eller engstelig. Burde også fått deg en time hos doktoren. Ikke at det bør være noe farlig. Jeg har vært plaget av noe tilsvarende igjennom mange år. Det skjer ikke ofte (3-4ganger pr år) å gir seg etter som regel alt fra 1min til en time. Det er vondt å puste helt inn og helt ut noe som gjør at jeg tar kun korte trekk med pusten. Det går over for meg hvis jeg strekker meg litt forsiktig og prøver å trekke inn full pust sakte. Da hører jeg en liten "snap" lyd, føles litt ubehagelig så glir det over (noen ganger er dette for ubehagelig at jeg er nødt til å bare slappe av og vente til det gir "slipp") . Dette er pga jeg har vært lungeoperert, men det samme kan også oppstå for folk under vekst. Når indre organer (lunger) har vokst mer (eller mindre) enn kroppen din ellers. Vet ikke om det er dette du har, så du burde ta kontakt med fastlegen din. Lenke til kommentar
Gjest Jente.18 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ring 113 Vet ikke om det var ment som spøk eller noe?? viss ikke, hvorfor må jeg gjøre noe så drastisk? holder ikke på å dø akkuratt men når det ikke har gitt seg og enda holder på, snart 6 timer etter det startet så er det mildt sagt irriterende. Hei, beklager at du synes det virker drastisk, men om et er noe med hjertet er det absolutt ikke noe å spøke med spesielt når det er så kaldt som nå belastes hjertet ekstra mye. Angina er steget før hjerteinfarkt og jeg synes absolutt du skal oppsøke legevakten i kveld eller om smertene blir verre eller forandrer seg ville jeg ringt 113. Om du selv er så kvalifisert at du vet at du ikke 'holder på å dø' er det bare idioti å legge noe slikt ut på denne gruppa så lenge du ikke gidder å ta konsekvensen av de råd du får. Jeg må bare si hva jeg selv tenkte da jeg ble syk: Bedre å oppsøke lege selv i dag enn å ende på obduksjonsbordet om noen dager. Lykke til. Nei er ikke kvalifisert og jeg gidder å ta konsekvensene av råd jeg får, men når jeg får høre èn persons synspunkt, èn person som jeg ikke vet om har utdanning som beviser at den personen har peiling, og når denne personen da ber meg ringe nødnummeret, så vil jeg liksom ha en annen unnskyldning til helsepersonellet når det viser seg at det kanskje var en strekk eller noe helt annet u-livsfarlig, enn ; nei en på et nettforum sa det til meg.. Ber om unnsykyldning viss du er utdannet lege eller noe annet innen felt som kan ha med dette å gjøre og selv om du har selv hatt angina så vil jeg ikke hyle ulv i skogen. Mener ikke å være krass eller frekk, men viss andre kunne skrevet også og gitt en viere perspektiv av muligheter hadde det hjulpet med mulig avgjørelse Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ring 113 Vet ikke om det var ment som spøk eller noe?? viss ikke, hvorfor må jeg gjøre noe så drastisk? holder ikke på å dø akkuratt men når det ikke har gitt seg og enda holder på, snart 6 timer etter det startet så er det mildt sagt irriterende. Hei, beklager at du synes det virker drastisk, men om et er noe med hjertet er det absolutt ikke noe å spøke med spesielt når det er så kaldt som nå belastes hjertet ekstra mye. Angina er steget før hjerteinfarkt og jeg synes absolutt du skal oppsøke legevakten i kveld eller om smertene blir verre eller forandrer seg ville jeg ringt 113. Om du selv er så kvalifisert at du vet at du ikke 'holder på å dø' er det bare idioti å legge noe slikt ut på denne gruppa så lenge du ikke gidder å ta konsekvensen av de råd du får. Jeg må bare si hva jeg selv tenkte da jeg ble syk: Bedre å oppsøke lege selv i dag enn å ende på obduksjonsbordet om noen dager. Lykke til. Nei er ikke kvalifisert og jeg gidder å ta konsekvensene av råd jeg får, men når jeg får høre èn persons synspunkt, èn person som jeg ikke vet om har utdanning som beviser at den personen har peiling, og når denne personen da ber meg ringe nødnummeret, så vil jeg liksom ha en annen unnskyldning til helsepersonellet når det viser seg at det kanskje var en strekk eller noe helt annet u-livsfarlig, enn ; nei en på et nettforum sa det til meg.. Ber om unnsykyldning viss du er utdannet lege eller noe annet innen felt som kan ha med dette å gjøre og selv om du har selv hatt angina så vil jeg ikke hyle ulv i skogen. Mener ikke å være krass eller frekk, men viss andre kunne skrevet også og gitt en viere perspektiv av muligheter hadde det hjulpet med mulig avgjørelse Hei, Som et annet inlegg i denne tråden sier bør du ringe legevakta, ikke 113. Du får da vanligvis snakke med en sykepleier og de er så drevne i faget at jeg synes du skal høre på deres råd. Det er kanskje enklere å beskrive symptomene muntlig til en person på telefonen i stedet for å skrive de her. I tillegg kan den du snakker med spørre mye mer relevante spørsmål ut fra det du beskriver, det er litt vanskelig i et forum som dette hvor en ikke får tilbakemelding med en gang. Lykke til, better safe than sorry! Lenke til kommentar
Gjest roblibobbli Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg har hatt desse smertene flere ganger før. Før kom de og gikk utrolig mange ganger, men nå har det roet seg veldig. Jeg var på sykehuset i fjor sommer for å ta hjerteutdersøkelse og fikk skjekket om det var noe, men det hadde seg slik at detteher vart bare små luftbobbler.Ikke hvet jeg om det var i blodsirkulasjonen eller magen, men legen sa det var veldig normalt og at det ar bare å ta det med ro. I tilleg har moren min vært borti samme plager. Så frykt ikke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå