Latias Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Nå som United-supporterne har fått en egen kategori, vil den generelle tråden bli brukt mye mindre enn tidligere. Nå har man kamptråder, overgangstråd, spilletråder, etc. og dermed blir det mindre snakk i den generelle tråden. Men er det egentlig greit at man får poste off-topic der? Tråden handler om United, hvorfor skal man da snakke om sosiale/off topic ting? Det er nok flere som bruker tråden for å få med seg United-nyheter, er det særlig gøy for dem å bla gjennom fem sider med off-topic? Greit at man diskuterer rivalene og sånt, men hva har Elkjøp, TV-serier, størrelse på TV, mote, og folk man banker opp på nyttårsaften med United å gjøre? Greit at man vil snakke sosialt med andre medsupportere, men hvorfor kan ikke det skje i en egen tråd? Hvorfor gjøre den koselige United-tråden som la grunnlaget for en egen kategori om til en søppeltråd? For vi ser jo hva som skjer med en gang man tillater off-topic. Troll (som holder med andre lag) får spamme, vi kommer oss aldri on-topic igjen, og man skulle nesten tro at tråden het DNFK. Ikke særlig koselig å diskutere United i en slik tråd, og er nok noen som er enige med meg om det. Synes også det er en latterlig ordning på avstemningen i tråden. For det første, hvordan har vi kommet oss til over 100 stemmer? Uansett hvor stor fotballinteresse det er på forumet, så finnes det ikke så mange supportere her. Og aldri i verden om kun halvparten av disse stemmene er fra United-supportere, for tviler sterkt på at det er over 50 aktive United-supportere her. Så hva har vi da? Noen random brukere har funnet tråden i "Siste 24", og har stemt for morro skyld. Flere ikke-Unitedsupportere har stemt, for dem gjelder det å sette vår tråd i et dårlig lys. Kan ikke si at det første spørsmålet var så "rettferdig". Skal man ha et slikt spørsmål, burde alternativene være "ja" og "nei". Ellers blir jo stemmene til de som er i mot delt på to alternativer, noe som aldri i verden vil gi et rettferdig resultat. Skulle heller ha vært interne stemmer, slik at kun United-supportere og seriøse supportere fra andre lag kunne stemme. Dette systemet som blir brukt nå gir et elendig bilde på resultatet. Jeg har sett mange som er enige med meg i United-tråden, men hvor er egentlig de som er uenige? Hvor er de 73 brukerne som har stemt for å ha en slik søppeltråd? Hva er egentlig argumentene deres for at dere valgte å stemme på det? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Superbra innlegg Latias. Enig i alt du skriver,til og med det med pollen som jeg ikke hadde fått med meg. Stjerne i boka til deg! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg er også helt enig. Kan det være alternativene som er litt forvirrende tro? Burde kanskje heller vært: Skal "RedCafé - Unitedpuben"- tråden inneholde både Unitedprat og sosialt snakk, eller burde de skilles i 2 tråder? - Sosialt snakk og generelt snakk samlet i samme tråd, slik det er. - 2 Tråder. United snakk i " RedCafé - Unitedpuben" og egen chattetråd i united forumet. - Sosialt prat bør fjernes helt fra unitedforumet. Eller noe lignende? Og etter det jeg skjønte så ble alternativ 2 i pollen som er lagt til senere (hvor da den første fikk et lite forsprang)? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Nå var det jo du som satte i gang praten om størrelse på TV, Latias. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Nå var det jo du som satte i gang praten om størrelse på TV, Latias. Jepp, men det hadde jeg ikke gjort dersom off-topic ikke hadde vært tillatt. Ser jo hvor mye kaos det blir med en gang man snakker off-topic. Er nok den TV-diskusjonen som gjorde så at jeg lagde denne tråden. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Med 3703 poster i Redcafe bare siden slutten av Aug 08, samt nokså mange poster i den nye kategorien, syntes jeg du burde være den siste til sitte på en høy hest og kritisere nivået på tråden. Jeg forbinder deg i alle fall stort sett med den type innlegg du kritiserer selv. Jeg stemte ja til sosial prat, men ikke nødvendigvis til mer OT enn det allerede var, selv om det ble en åpenbar konsekvens av ordningen. For min del er det samme om det opprettes ny tråd til vræl eller ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Nå som United-supporterne har fått en egen kategori, vil den generelle tråden bli brukt mye mindre enn tidligere. Nå har man kamptråder, overgangstråd, spilletråder, etc. og dermed blir det mindre snakk i den generelle tråden. Men er det egentlig greit at man får poste off-topic der? Tråden handler om United, hvorfor skal man da snakke om sosiale/off topic ting? Det er nok flere som bruker tråden for å få med seg United-nyheter, er det særlig gøy for dem å bla gjennom fem sider med off-topic? Greit at man diskuterer rivalene og sånt, men hva har Elkjøp, TV-serier, størrelse på TV, mote, og folk man banker opp på nyttårsaften med United å gjøre? Greit at man vil snakke sosialt med andre medsupportere, men hvorfor kan ikke det skje i en egen tråd? Hvorfor gjøre den koselige United-tråden som la grunnlaget for en egen kategori om til en søppeltråd? For vi ser jo hva som skjer med en gang man tillater off-topic. Troll (som holder med andre lag) får spamme, vi kommer oss aldri on-topic igjen, og man skulle nesten tro at tråden het DNFK. Ikke særlig koselig å diskutere United i en slik tråd, og er nok noen som er enige med meg om det. Synes også det er en latterlig ordning på avstemningen i tråden. For det første, hvordan har vi kommet oss til over 100 stemmer? Uansett hvor stor fotballinteresse det er på forumet, så finnes det ikke så mange supportere her. Og aldri i verden om kun halvparten av disse stemmene er fra United-supportere, for tviler sterkt på at det er over 50 aktive United-supportere her. Så hva har vi da? Noen random brukere har funnet tråden i "Siste 24", og har stemt for morro skyld. Flere ikke-Unitedsupportere har stemt, for dem gjelder det å sette vår tråd i et dårlig lys. Kan ikke si at det første spørsmålet var så "rettferdig". Skal man ha et slikt spørsmål, burde alternativene være "ja" og "nei". Ellers blir jo stemmene til de som er i mot delt på to alternativer, noe som aldri i verden vil gi et rettferdig resultat. Skulle heller ha vært interne stemmer, slik at kun United-supportere og seriøse supportere fra andre lag kunne stemme. Dette systemet som blir brukt nå gir et elendig bilde på resultatet. Jeg har sett mange som er enige med meg i United-tråden, men hvor er egentlig de som er uenige? Hvor er de 73 brukerne som har stemt for å ha en slik søppeltråd? Hva er egentlig argumentene deres for at dere valgte å stemme på det? Uthevet 1: Hva er det du babler om? Snakker om å komme med ubegrunnet påstand! Hvorfor i all verden skal man "sette deres tråd i et dårlig lys"? Jeg stemte på avstemningen, fordi jeg skriver i RedCafé mye, og leser mye på United-forumet. Jeg vil ha en best mulig kategori. Uthevet 2: Ehh. Jeg vil tro selv den dummeste fotballsupporter kan legge sammen to tall, og følgelig komme fram til hvor mye den samlede nei-siden er på. Jeg mener det er uproblematisk å ha en pratetråd, hvor man diskuterer alt mulig, i tillegg til United. Prater du bare om fotball når du er på fotballpub? Nei, men diskusjonen dreier om det. Slik mener jeg alt mulig-trådene i fotballunderkategoriene bør være også. Dette gjelder ikke bare United-kategorien, men all den tid det er der det er mest folk er det der du får mest off topic. Jeg bruker United-forumet like mye som mange United-supportere. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 1) Skrev flere, ikke alle. Eksempel på hva jeg mener. 2) Men det er vel ikke slik at modene (eller hvem som kommer til å ta avgjørelsen) kommer til å slå sammen stemmene? Hvorfor skal man prate om alt mulig i en United-tråd (eller hvilken som helst generell lagtråd)? Har man ikke andre tråder på forumet der man kan prate om alt mulig? Kan i det minste skille mellom to tråder; i den ene snakker man on-topic, i den andre off-topic. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Når det skal tas en avgjørelse, vil selvfølgelig de som skal ta den ha vett til å legge sammen stemmene. Og jo, man har andre tråder hvor en kan prate om alt og ingenting. Man har faktisk VELDIG MANGE. Trikset er at du har én som du kjenner godt, DNFK, hvor alt og ingenting møtes. Og så har du en haug med andre kaféer hvor de som skriver mye i det forumet kan skrive med hverandre, stort sett for å avlaste resten av forumet for off topic. Ikke alle liker miljøet i DNFK, og miljøet er selvfølgelig annerledes i en slik tråd i United-kategorien kontra f. eks. akam-underofurmet. Selv mener jeg at Red Café er perfekt til nettopp det. Løs prat om alt og ingenting, men med mye fotball- og unitedprat. Dessuten, det her var virkelig rette ræva som feis. Du er ikke viden kjent for å være dønn seriøs og alltid skrive poster av fantastisk kvalitet. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Det er jo ikke så vanskelig å scrolle ned hvis man ikke er interessert i en viss diskusjon. Ellers er jo RedCafe megachill og ganske koselig. Ser ikke problemet, bare ignorer det du vil ignorere. Var forskjellig når vi ikke hadde kategori og bare en Utd tråd, da måtte vi ha det meste on topic og det skjønte jeg. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 TC: Da er det vel heller ikke et så enormt stort problem og lage en liten tråd til som omhandler kun off-topic for United-supportere? Dette er tross alt et diskusjons-forum,der du diskuterer trådens utgangspunkt. Du diskuterer feks ikke bøker i en båt-tråd? Lenke til kommentar
HCG Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Selv liker jeg litt off-topic, men er bare irriterende når det er 3 sider på rad med det. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Corey: Det er vel ikke noe "problem" nei, men jeg personlig tror ikke at det kommer til å være like gøy og aktiv der inne som det er nå i RedCafé tråden. Men om flertallet vil ha det, så er det greit; skal ikke begynne å klage på det eller noe. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Bra initiativ, og som ny i denne forumkategorien kan jeg jo utheve det jeg mener er en meget god oppsummering: Jeg mener det er uproblematisk å ha en pratetråd, hvor man diskuterer alt mulig, i tillegg til United. Prater du bare om fotball når du er på fotballpub? Nei, men diskusjonen dreier om det. Slik mener jeg alt mulig-trådene i fotballunderkategoriene bør være også. Ellers er det jo opp til alle som deltar i tråden RedCafé å gjøre den bedre. De som er i mot off-topic kan jo slutte å svare, eller vinkle den tilbake på noe United-relatert. Og som andre har påpekt er det jo bare å la være å lese innleggene om du ikke vil. Jeg tror at det hadde blitt en roligere (død?) tråd om man kun skulle hatt 100% United, og ikke om alt det rundt som "pubprat" tross alt er. Det enkleste er at vi alle prøver å bidra i RedCafé slik som vi selv ønsker at den skal være, over tid vel den kanskje ende opp slik at den passer for alle? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) *Snip* Kjempebra innlegg JohnRichard. Jeg er enig i alt du skriver,jeg har bare en liten ting og tilføye og det er egentlig mitt personlige syn på saken. Saken er egentlig død og begravet for min del,ettersom Alastor påpekte et unektelig fakta om at over 100 MUFC supportere har skrevet over 100 innlegg i Redcafe. Det eneste som jeg frykter er at den gode debatten vil bli fraværende.Det finnes ingenting som er bedre enn å lese en lang,saklig men småhissig debatt over 2-3-4 tråder.Vet ikke hvor mange ganger jeg har småhumret for meg selv når feks. Limbeck,Game,Wisbatov etc. drar den helt ut,for det er jo tross alt det vi er her for! (?) Vil da den gode debatten ha livets rett,når hvem som helst kan bryte inn og skrive "Jeg var nettopp på kino og så Avatar!!! AAAAWEEEESOOOOMEEEEE!!! =)=)=)=)=)=)=)!!!" Tiden vil vise dette.... Edit: Leif Endret 7. januar 2010 av Corey Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Tror nok vi er temmelig enige, ja. Jeg vil ikke ha den typen off-topic, som du bruker som eksempel. Men om man diskuterer en kamp, så er det helt greit å nevne at man så kampen hos en kompis på projektor med ei kald pils liksom. Også kommer noen å sier at de også har projektor og liker å nyte ei kald ei til kampen "Pubprat", altså. Om man er midt i en prat på pubben om Berbatov's innsats, så kommer det vel ikke fra en av de rundt bordet; "Avatar var dritfet!" Totalt off-topic ut av all sammenheng er jeg selvsagt i mot! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå