Gaardon Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Gutt 22 år hær jobber i butikk har jobbet dær siden 2006 (september) og tenkte på å prøve meg på fagbrev, men jeg lurer på om det er noe krav til fast stilling. jeg har vært ekstrahjelp i 2 år og nå er jeg fast deltid. men har alle år hatt ca samme times antallet som de "Faste" så jeg lurer på om dette går ann å få godkjent som 5 års praksis. Hvis ikke lurer jeg på hva dere anbefaler for at jeg skal få dette fagbrevet Takker så mye for all hjelp. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 For å få en realkompetansevurdering kontakter du utdanningsetaten i fylkeskommunen (evt. kommunen). Stillingskategori (fast/vikar) har ingenting å si, men omfang har (hvor mye du har jobbet). Det holder heller ikke å ha jobbet fulltid i 5 år. I løpet av de fem årene skal du ha opparbeidet deg kompetanse som er tilsvarende det en person som har fagbrevet skal ha. I Oslo må du dokumentere dette ved å møte opp for en lærer til en muntlig evaluering der du forteller om din kompetanse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå