Heieg89 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 hei!! skal ta 3 uker ferie i slutten av januar, jeg har da tatt forskudd på lønnen min som kommer 1 februar. kan de trekke meg de pengene av feriepengene mine? siden jeg ikke får den februar lønning? ble ganske forrvirene men er utrolig forvirra selv!! Takk for svar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Om du tar forskudd på lønna for februar så er det der pengene kommer i fra. Mao vil du få mindre utbetalt i februar. Feriepengene som kommer i juni/juli er uberørte. Hva mener du forresten med "siden jeg ikke får den februar lønning"? Slutter du? I så tilfelle må jo pengene komme fra et sted, og om det kun er feriepenger du har til gode hos arbeidsgiver så trekker de nok forskuddet ditt fra disse. Lenke til kommentar
Heieg89 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Om du tar forskudd på lønna for februar så er det der pengene kommer i fra. Mao vil du få mindre utbetalt i februar. Feriepengene som kommer i juni/juli er uberørte. Hva mener du forresten med "siden jeg ikke får den februar lønning"? Slutter du? I så tilfelle må jo pengene komme fra et sted, og om det kun er feriepenger du har til gode hos arbeidsgiver så trekker de nok forskuddet ditt fra disse. det jeg mente er da at jeg får jo 3 uker mindre betalt siden jeg har ferie. til gode? har 5 uker 3 av dem bruker jeg nå i januar men som jeg skjønte, så sa dem at de trekker det forskudet fra feriepengene, men det har jo dem egentlig ikke rett til? har jo tatt forskudd på lønn i februar ikke feripengene Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Vel, det er jo en detalj du må avklare med arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå