telealf Skrevet 6. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Et vinterbilde fra en dag med mye vind og fint lys like over nyttår. Tatt med 28mm (på DX brikke), stativ og lang lukkertid. Fargen på bunnen her har en spesiell grønntone, så farger er lite justert. Fra Kvaløya, Troms. Kritikk, gjerne på mangel av komposisjon, o.l :-) Edit: feil fil i første forsøk. Endret 6. januar 2010 av telealf Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2010 Aaaaltfor mye hav. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Tenkte på en HELT annen plass når jeg så tittelen ! Lenke til kommentar
gengh Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg liker det. Fine pastellfarger og fin gradering av farger fra top til bunn. Kunne gjerne tenke meg bølgen litt lenger ute i bildet og litt mer kontrast sky/himmel Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 jeg synes bildet er veldig kornete til å være iso 200 er bølgene i forgrunnen fra en båt du kjører i, eller bølger som slår mot en strand? Lenke til kommentar
telealf Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2010 Takk for kritikk! Bølgene i forgrunnen er bølger som bryter mot sandstrand. For å bølgekam (den hvite delen) lenger ut måtte jeg hatt med sandstrand i forgrunnen, og det ønsket jeg ikke. Det er noe fargestøy, sansynligvis lang lukkertid (ca 15 sek)? Selv synes ikke jeg dette betyr så mye, men smak er forskjellig . Kan forstå om noen synes det er for mye hav, men i dette bildet er havet selve hoved motivet. Orginalen er framkalt i Epson PhotoRAW med 0 fjerning av støy. Det 4er interesant å se forskjellen i Lightroom 3.0 som gir litt mindre støy (fargestøy) og mer detaljer / bedre skarping. Samme bilde som orginal med LR3.0: P.S. "Soft Places" er vel navnet på en av billedhistoriene til Neil Gailman, uten sammenligning forøvrig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå