Gå til innhold

Sette opp HD i IDE3

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en 200GB hd som jeg skal sette som single på raid-controlleren. Får det ikke til. Hvordan gjør jeg dette raskt og enkelt ?

har installert raid-driveren i windows. Når jeg skrur på maskinen står det at bios (raid) ikke er installert så kjører den bare videre.

Noen som kan skrive en kjapp guide ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dårlig tid, det samme har jeg nå :p

Det er en promise kontroller integrert i mitt MSI KT4 Ultra hovedkort. Den er enabledi bios. Den søker etter disk, men sier den ikke finner noe og at bios til kontroller ikke er installert

dette gikk fort

Lenke til kommentar

Jeg har også Promise. Men jeg tror ikke den søker etter disk, men opprettede diskarrays. Når du får prompten fra RAID-kontrolleren, trykker du tastekombinasjonen for å komme deg inn i menyen til kontrolleren. Derfra mekker du det som må til (jeg er ikke sikker på hva det er, ta en titt i manualen), og lagrer. Så burde ting være tipp topp.

Lenke til kommentar

1. Installer raid-driverne i windows FØR du setter i HD. 2. Enable kontrolleren i bios fortsatt før du setter i HD slik at du booter til windows en gang med den enabled. (Jeg enabled kontrolleren samtidig som jeg satte i hd, men da ville det ikke funke. Tok ut HD, bootet med kontrolleren fortsatt enabled, satte i hd igjen og da gikk det fint). 3. Sette opp array. 4. Det funker KNALL! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...