Gå til innhold

ABIT NF7s (S-ATA). Finner ikke harddisk og riktig RAM!!

Anbefalte innlegg

:grumpy:

Lurer på om det er noen som har opplevd noe av det samme, og som kan gi noen gode råd?

Har nettopp satt sammen ny maskin med ABIT NF7s V2.0, AMD xp 2000+ (Throughbred), Maxtor S-ATA/150 80GB 7200RPM 8MB, TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2,5 ECC 32M*8/18chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) og Asus CD-brenner IDE 48x/24x/52x CRW-4824A.

Når jeg starter maskinen finner den alt, untatt harddisken. Og det står at den finne 64k onboard RAM?? RAM'en er plassert i slot3 (slik det ble anbefalt i håndboken til hovedkortet). Harddisken har jeg koplet opp med både S-ATA kabelen og prøvd med en koverter på IDE1 uten at den blir oppdaget.

BIOS er litt mer detaljert her enn på mitt forige ASUS kort, er det noen innstillinger her jeg har oversett??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som står i håndboka er vel at du skal plassere ramen i slot 3 og 2 for å benytte dual-channel funksjonen. Siden du bare har en rambrikke ville jeg prøvd å plassert den i slot 1. Jeg har selv samme hovedkort og ram, jeg bruker slot 1 og det fungerer utmerket.

Når det kommer til at den ikke finner harddiskene er det som vanlig bare å flytte litt rundt på Ide-bånnet. Har selv opplevd det problemet.

Håper jeg har vært til hjelp :)

Lenke til kommentar

Takk for tipset Screamer!

Jeg skal prøve å flytte RAM'en over til slot 1. Når det gjelder harddisken har jeg prøvd det meste av kontakter både for IDE og S_ATA (det er en S_ATA harddisk). Det jeg lurer på er om jeg på en eller annen måte må "fortelle" hovedkortet at jeg skal bruke S-ATA disk. Ingen som vet om jeg må flytte på en jumper eller gjøre noen innstillinger i BIOS? :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...