Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bluescreen problemet ved formatering

Anbefalte innlegg

Heisann og godt nytt år :)

Sitter med en Dell latitude d520, starter opp og går som ingeting. Men skulle ha formatert den, og det er her problemet kommer. For jeg booter fra cd, og den begynner og laste inn diverse drivere. Så når den skal begynne og spørre om jeg godtar betingelser og sånt, blir skjermen svart i noen sekunder, også går den i blå skjerm. Blå skjermene sier som følger:

***stop 0x0000007E

*** PCI.SYS

Noen som har vært borti noe sånt, og kan tipse meg om hva som er feilen her?

Prøvde og ta killdisk, for så og legge inn på nytt, men akkurat det samme skjer igjen.

Hjeeelp kjære der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann og godt nytt år :)

Sitter med en Dell latitude d520, starter opp og går som ingeting. Men skulle ha formatert den, og det er her problemet kommer. For jeg booter fra cd, og den begynner og laste inn diverse drivere. Så når den skal begynne og spørre om jeg godtar betingelser og sånt, blir skjermen svart i noen sekunder, også går den i blå skjerm. Blå skjermene sier som følger:

***stop 0x0000007E

*** PCI.SYS

Noen som har vært borti noe sånt, og kan tipse meg om hva som er feilen her?

Prøvde og ta killdisk, for så og legge inn på nytt, men akkurat det samme skjer igjen.

Hjeeelp kjære der :)

Hei!

Det du må gjøre er å gå inn i bios, deaktiver PCI express der, og du vil få installert WIN XP-. Du får kun dette til hvis du har "full pakke", dvs en full edition XP med serv Pack 2. Når du ikke har den cden, så må du deaktivere PCI express, slik at du kan installere i vanlig skjerm modus.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar
Kan det stemme at denne pc'n ikek har pci express? Finner ikke noe i bios om dette? :S

Men se om du har pci slott i den? Hvis det er satt opp i bios at PCI slott skal kjøres først, så ta og disable dem og save bios og exit.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar
Dette er en bærbar pc, og finner ingenting om PCI i bios i det hele tatt :(

Da kan du prøve å gå inn i dells egen rep. Se i manualen du har, der står det hvordan du kommer i den modusen. Noe med å trykke F12 når du ser dell ikonet i oppstarts øyeblikket, trykk F12.

Så skal man kunne velge gjenoppretting, eller diagnosestart. Du bør velge diagnosestart og se om du finner det. Noen dell har det på hardsisken, andre på cdrom.

Tror også du finner verktøy der til hvordan du kan formatere også.

DVS en nyinstallasjon, men da mister du alt du har på den nå.

Det er sikkert valg for både fixe og nyinstallasjon. Men det må du se på menyen.

Vennligst

BmOnline

ps:

Her kan du lese hva hånboken sier om din pc:

Geninstallation af Windows XP

Geninstallationsprocessoren kan tage 1 til 2 timer. Når du har geninstalleret operativsystemet, skal du også geninstallere enhedsdriveren, antivirusprogrammet og anden software.

BEMÆRK: Den valgfri Operating System CD giver dig adgang til indstillinger for geninstallation af Windows XP. Dette kan overskrive filer og kan muligvis påvirke programmer, der er installeret på harddisken. Derfor bør du ikke geninstallere Windows XP, med mindre en medarbejder hos Dell teknisk support beder dig om at gøre det.

1. Gem og luk alle åbne filer, og luk alle åbne programmer.

2. Indsæt Operating System CD. Klik på Exit (Afslut), hvis meddelelsen Install Windows XP (Installer Windows XP) vises, og genstart computeren.

3. Tryk på <F12> med det samme, når DELL™-logoet vises.

Hvis operativsystemlogoet vises, skal du vente, indtil du ser Windows-skrivebordet, og derefter lukke computer og prøve igen.

4. Følg instruktionerne på skærmen for at fuldføre installationen.

Det er et eget system som regjerer på disse originale maskin installasjonene fra forskjellige leverandører.

Om du ønsker selv å slette alt fra denne leverandøren og få en ren installasjon til det bedre, dvs en OEM versjon av Windows XP Proffesjonal, eller Vista, så må du selv kjøpe deg dette programmet i stedet for å innstallere home versjonen som jeg ikke anbefaler, da den ikke er god nok, for nettsurfing.

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...