Eaan Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Trenger en transformator som øker 230 volt til ca 50 000 volt. Lurer på hvor jeg får kjøpt slike? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Skeptisk på om du får kjøpt noe sånt, du kan prøve elfa.se. Ellers må du nok lage den selv. Det er farlig å jobbe med spenninger så store, siden de lett kan hoppe. Kan jeg spør hva du skal bruke det til? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Takk for innspill, men har sett på elfa før. Skal lage en ''X-ray'' maskin eller rønken (usikker på hvordan det skrives) Men fant ut at mikrobølgeovner har en høyspent trafo, kan bare ta noen slike og koble de i serie. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Rønken består av alfa og beta partikler. Desse er svært kreftfremkallende. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Er klar over det, men skal da selvfølgelig aldri eksponere meg selv. Hvor kreftfremkallende de er, kan diskuteres. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ekteparet Röntgen som viet livet seg til oppdagingen døde begge av kreft. Hvorfor tror du tannlegen går ut av rommet når de tar rønken av tennene? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Eller har på seg blyfrakk? Jeg er klar over risikoen, cellene dør som regel, men kan mutere seg til en ondartet kreftsvulst. Og sammenligne meg med Röntgen blir litt feil, med tanke på at folk er klar over at stråling er farlig. I tillegg er ikke dette noe jeg vil dedikere livet mitt til. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Men fant ut at mikrobølgeovner har en høyspent trafo, kan bare ta noen slike og koble de i serie. Du kan også vurdere en skraphandel, og få deg en coil fra en bilmotor. http://www.instructables.com/id/High_volta...n_coil_project/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå