Gå til innhold

Liten og tynn kroppsbygning

Anbefalte innlegg

Det har du rett i :p

Men føler meg absolutt ikke bekvem å bare dra til et treningsstudio da jeg har 0 muskler og er veldig spinkel som jeg synes ikke er kult å vise fram med en gang.

På Release YOUR Potential lurer jeg på om jeg skal velge grunnprog eller ekstrem muskelvekst. Det jeg vil er jo å få fine muskler, ikke store tennisballer. Men bør jeg velge grunnprog eller ekstrem muskelvekst ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hepp hepp,

samme problem her kan jeg si ;)

173 - 60,3Kg.

det som fungerte for meg var: Trening.

(har slutta nå takket være pers grunner)

men uansett, jeg ble større og my mer markert uten og gjøre "Alt" for det,

det jeg gjorde var og spise det jeg maktet (som alltid) og trene senere på dagen, få i meg mest mulig proteiner og holde meg i aktivitet om jeg trenet eller ikke den dagen.

så om du vil bli større uten helse skader så er nok trening den beste veien.

håper det hjalp litt ihvertfall.

seacrest out

Lenke til kommentar
hepp hepp,

samme problem her kan jeg si ;)

173 - 60,3Kg.

det som fungerte for meg var: Trening.

(har slutta nå takket være pers grunner)

men uansett, jeg ble større og my mer markert uten og gjøre "Alt" for det,

det jeg gjorde var og spise det jeg maktet (som alltid) og trene senere på dagen, få i meg mest mulig proteiner og holde meg i aktivitet om jeg trenet eller ikke den dagen.

så om du vil bli større uten helse skader så er nok trening den beste veien.

håper det hjalp litt ihvertfall.

seacrest out

Oy, da var du sirka samme som meg nå, jeg er 175/62 ca.

Gikk du på protein pulver ? og hvordan trente du ? hvor mye veier du nå og hvor lang tid tok det ?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Gjest Aeyron

Det koster mye å bli større i både cash og slit. Er du ordentlig motivert? Virker ikke som om du er villig til å ofre nok når du sier at du har verken tid eller penger til treningsstudio. Men hvis det bare er det at du føler deg ukomfortabel der så ok. Du trenger ikke gå på apefabrikken;) Allikevel må du gjøre det samme de holder på med der. Ingen vei utenom.

Det er sagt her allerede, men tar det en gang til litt mer grundig.

1. Spis mer - har selv høy forbrenning og det å gå opp i vekt er sinnsykt vanskelig. Men ikke umulig. Propp i deg mat hver tredje time. Når det kommer til proteinpulver så finnes det såkalte gainere som er laget for å øke i vekt. Proteinfabrikken eller andre steder er bra. Søk på nettet. Dette er dog like dyrt som helsestudio. Gjør du det skikkelig har du sikkert en utgift på rundt 300-400 i måneden minst, bare på kosttilskudd. I tillegg kommer økte matutgifter. For å unngå å bli feit og enda mer ukomfortabel med kroppen din kommer vi til neste punkt som også allerede er nevnt ->

2. Tren styrke og slutt med eventuell utholdenhetstrening - siden du vil bli større er pushups en dårlig ide siden det ikke bygger masse i noen særlig grad. Kjøp inn manualer og benk pluss nok vekter. Tren tre ganger i uka 1 time hver gang og løft tungt. Du skal maks greie 8 repitisjoner. Les på iform.no eller trenignsforum.no for å lære deg øvelsene (selv om en instruktør er å anbefale). Disse sidene er også god inspirasjon hvis du vil bli større.

Lykke til kamerat!

Lenke til kommentar

Takk for veldig bra svar. Angående treningstudio er grunnen at jeg absolutt ikke har mer tid enn 2 ganger i uka og synes derfor jeg kan spare meg for det. Vil heller bruke penger på de kosttilskuddene du nevnte hvis du vet det hjelper å bli større. Kan du si navnet på anbefalte kostilskudd.

Og igjenn takk for veldig fin guide!:)

Lenke til kommentar
Gjest Aeyron

Har ikke peiling på hva som er de "beste" gainerne. Dette er noe du må sjekke ut selv ved å søke litt rundt på nettet. Blant annet de sidene jeg nevnte har bra stoff om kosttilskudd. Men seriøst Enso, må bare nevne det en gang til: Det er hardt å skulle trene seg større. Tror egentlig det ville vært mye enklere for deg å akseptere kroppen din enn å begynne med et halvveis "bli større" prosjekt. Kosttilskudd er meningsløst hvis du ikke trener ordentlig og har kunnskapen.

For kroppsbygging føler jeg at det er altfor mange som gjør det sånn halvveis. Kunnskap er ofte den største mangelen. Har et forslag til deg: sett inn en post på treningsforum.no eller iform.no og si at du trenger litt starthjelp. Dette koster deg jo ingenting. Finnes mange lik meg som er overivrige etter å gi tips og gjerne vil hjelpe nybegynnere:)

Hvis du finner ut at du vil satse ordentlig kan du gå opp 5-10 kilo innen sommeren garantert. Ikke i bare muskler selvsagt, men tror du ville blitt fornøyd.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt årskort på treningssenter og er klar!

Jeg skal følge release your potential programmet og begynner på mandag!

Kan noen vær så snill å gi meg en kostholdsplan eller link til noen ?

Vet ikke helt hva jeg må ha i meg, men jeg trenger mye kalorier for mer vekt. Jeg er 56/175.

TAKK!

Endret av Enso
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg må ha i meg, men jeg trenger mye kalorier for mer vekt. Jeg er 56/175.

TAKK!

Gratulerer! Det eneste du trenger å ha i hodet nå er; Ikke gi opp! Du greier alltid èn til etter du kjenner det brenner i musklenen, og det er den siste som er den viktigste, den som skaper framgang og økning. Velkommen i klubben.

Lenke til kommentar

TAKK!

Kan anbefale deg å lese Trening og kostholds delen av forumet. Her finner du ut av det du trenger, samt det er mange der inne som kan hjelpe deg om det er noe du lurer på.

Lykke til med treningen, nytt år - nye muligheter! :)

Lenke til kommentar

takk takk!

Har virkelig trua på dette, starter på mandagen!

Startet på onsdag med ordentlig kosthold! ;)

Noen som faktisk har funnet ut at dette programmet funker skikkelig og at du kan se forskjell etter 2-3 uker ?

Lenke til kommentar

Var morsomt å lese igjennom tråden og se at du har bestemt deg for medlemskap på treningstudio. Du kommer nok til å merke en del framgang nå i starten og etter noen måneder kommer det til å avta litt. Men da handler det om å ikke gi opp, siden framgangen kommer i rykk og napp (min erfaring) og det er skikkelig gøy å se at ting begynner å skje. Lykke til med treningen, og husk viktigheten av å trene bein og andre baseøvelser med frivekter istedefor å hoppe på maskinene, da trener man diverse core- og støttemuskler også.

Husk å spise mye. Igjen, lykke til!

Lenke til kommentar

Lykke til :)

Er i nesten samme situasjon selv, inngikk et veddemål med en på jobben om førstemann til 95kg, er selv 192cm og 77kg, (han skal ned 13kg)

Post gjerne hva du spiser og trener, skal selv begynne å trene styrke mandag og onsdag, i tilegg til TaeKwondo. Og vurderer diverse protein og karbohydrat tilskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...