Gå til innhold

Liten og tynn kroppsbygning

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 18 år og er unormalt spinkel og tynn.

Jeg er 176cm og veier ca 60kg. Det jeg ikke skjønner er at jeg spiser nesten bare sunn mat, og hver gang jeg spiser spiser jeg mer en kompisene mine som er større enn meg. Skjønner jo selv at jeg må ha utrolig høy forbrenning, men er veldig ubekvem. Jeg har dame og hun sier jeg ikke er tynn osv. men det tror jeg bare er løgn, for det er jeg. Jeg er veldig spinkel rundt armene osv, og har lyst å bli mye større i kroppsbygningen. Hva bør jeg gjøre ? jeg er ikke komfertabel med kroppen min..

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen er alltid den samme hver gang dette temaet blir tatt opp.

Du kommer ikke utenom dette:

Du må spise mere enn du forbrenner.

Du har høy forbrenning - greit. Da er det vanskelig for deg å øke i vekt. Det må du bare finne deg i. Vil du bli større, må du spise mye. Det er litt jobb, men det er den eneste måten.

Så får du vurdere selv hva du verdsetter høyest;

Å bli større, eller å slippe å stresse med å spise så mye.

Lenke til kommentar
Proteinpulver uten trening vil gjøre deg større. Men ikke på en pen måte.

.

Hva mener du med det ? Isåfall, hva tror du om proteinpulver hver dag og en times økt med 60 pushups 200 situps + vekter ?

Hvor lang tid tar det normalt før man ser forskjell ?

Takk for fine svar hvertfall

Lenke til kommentar

Jeg mener at du regelrett blir feit. Fordi du ikke trener vil ikke kroppen få utnyttet alle de ekstra proteinene.

Proteinpulver + trening høres bra ut. Jeg kan se for meg at treningsprogrammet du skisserer er veldig intensivt, og du vil nok kunne se forskjell den første måneden. Jeg har også tro på at et så ensformig treningsprogram vil kunne legge mye lokk på motivasjon for å trene.

Lenke til kommentar

Det som funker. Uansett er å fortsette å trene. Holde det jevnt, hvis du kjører intensivt i en måned burde du ikke "ta en pause" etter denne måneden. Ta heller å trapp ned på treningen til kanskje en halvtime per dag, eller annenhver dag.

Proteinpulver med smak ville jeg anbefalt å kjøpe på nett eller på svinesund. Men bruker det ikke selv, så kan ikke hjelpe deg mer nøyaktig på dette punktet.

Lykke til med treningen! Har selv begynt å trene til minstekrav for kystjeger, og håper på å klare opptaket nå på sommerhalvåret =)

Endret av Liquid Crystal
Lenke til kommentar

Om du spiser uten å gå opp i vekt, for så å begynne å trene, så vil ikke treningen gå så veldig bra. Du må ha overskudd for å bygge muskler. Men først av alt må du få kostholdet på plass. Kanskje du spiser mye, men du spiser uansett ikke nok.

Legg gjerne ut her hva du spiser en vanlig dag.

Lenke til kommentar

.

Hva mener du med det ? Isåfall, hva tror du om proteinpulver hver dag og en times økt med 60 pushups 200 situps + vekter ?

Hørtes ut som en helt rævva idé. Siden du har spinkel muskulatur, noe jeg liker å kalle fotballmuskler, vil du øke minimalt i muskelmasse med slik trening, og kun skape utholdende muskler. Du vil kanskje få litt mer definerte, og så stopper det. Hvorfor er treningsstudio uaktuelt? Da vil jeg anbefale deg om å kjøpe en benk til benkpress og noen tunge hantler.

Lenke til kommentar

Hva skal du med proteinpulver når du trener push ups? Kjøp deg noen hantler, spis normal mat, du trenger ikke proteinpulver for å bli stor, du må bare spise nok.

Du kan bare google trening med kroppsvekt så får du hauevis av bra øvelser.

Her har du en bra side som du kan sjekke ut: http://www.beastskills.com/tutorials.htm

EDIT: Viss du skal opp i vekt så må du spise mere mat en du bruker på en dag, la oss si du bruker 2500 k.cal. Da kan du f,eks spise 2800 - 3000 k.cal på en dag. Og viss du ikke går opp i vekt så spiser du for lite, det hjelper ikke å sammenligne med de andre i klassa di selv om du spiser mere enn de så spiser du ikke nok. Og det hjelper ikke med proteinpulver viss du ikke spiser nok, da bruker du opp proteinene som energikilde istede for å bygge muskler. Så hvertfall i starten ser jeg ikke noe poeng i det hele tatt å ha proteinpulver.

Tips for at du skal opp i vekt er å ta et par spiseskjeer med oliven olje etter måltidene dine og drikke mye melk. Det funker for meg.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

.

Hørtes ut som en helt rævva idé. Siden du har spinkel muskulatur, noe jeg liker å kalle fotballmuskler, vil du øke minimalt i muskelmasse med slik trening, og kun skape utholdende muskler. Du vil kanskje få litt mer definerte, og så stopper det. Hvorfor er treningsstudio uaktuelt? Da vil jeg anbefale deg om å kjøpe en benk til benkpress og noen tunge hantler.

Fordi jeg ikke har noen venner som går på treningstudio, også er det dyrt og itilleg har jeg ikke tid til å dra dit. Kan heller trene hjemme

Lenke til kommentar

Tror du har et litt feil utgangspunkt.

Du kan få mer definerte muskler ved å ta mange situps og armhevninger. Det som skjer når du bare trener dette, er at musklene blir vant til denne formen av trening og du får lite utvikling. Mitt første tips er å klare å trene alene. Mye mindre dødtid i form av pisspreik og andre ting. Hvis du har tid til å trene hjemme, klarer du vell å trene et skikkelig sted også? Og angående pris, det er verdt det hvis du bruker mange timer der i uka. Det er bare til å ikke kjøpe så mye øl/sprit i helgene og du har raskt spart opp en måned :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...