Gå til innhold

[Løst]Trenger ekstern harddisk til å ta backup av nettverket

Anbefalte innlegg

Jeg har to stasjonære og en bærbar pc som står i nettverk, den bærbare i trådløst. Jeg trenger en nettverksharddisk til å stole på som jeg kan ha bildearkiv og ta backup av alle harddiskene. Jeg har en d-link dir-655. Det hadde vært enklest å koble harddisken til denne. Jeg trenger minimum 1TB plass på harddisken, og sikkerhet er viktigere enn hastighet.

Endret av Substitute
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har to stasjonære og en bærbar pc som står i nettverk, den bærbare i trådløst. Jeg trenger en nettverksharddisk til å stole på som jeg kan ha bildearkiv og ta backup av alle harddiskene. Jeg har en d-link dir-655. Det hadde vært enklest å koble harddisken til denne. Jeg trenger minimum 1TB plass på harddisken, og sikkerhet er viktigere enn hastighet.

Om jeg har lest spec'en for routeren din korrekt støtter den ikke harddisk på den innebygde USB porten.

Kjøp derfor en NAS etter hva du har råd til. Ta en titt på: https://prisguiden.no/kategorier/nettverkslagring-nas, der finner du NAS i alle prisklasser og kapasiteter.

Du kan koble den rett på en nettverks port på routeren din, men må nok regne med at det kan gå litt tregt, spesielt over trådløst.

Lenke til kommentar
Har lurt på denne: Western Digital My Book World Edition II 2TB

Har også sett på denne: LaCie 2big 2TB men den er nesten dobbelt så dyr.

Noen som har gode tips om hva som er bra og ikke?

Hei,

Jeg kjører selv LaCie RAID5 backup og det fungerer bra. Tror begge de modellene du har satt opp er veldig gode. Etter det jeg ser kjører LaCie med 2*1GB fysiske disker i kabinettet, men WD bruker 1*2GB. LaCie har den fordelen at du kan sette op diskene i RAID1 (speiling). Med WD kan du bare kjøre som en 2GB disk.

Om sikkerhet er veldig viktig ville jeg valgt LaCie og satt det opp som RAID1. Skal du ha mye ekster lagring ville jeg tatt WD. Ytelsesmessig over nettverket er de nok ganske like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...