Gå til innhold

"miljøvernere" til sjøs igjen


Anbefalte innlegg

At fangsten er nødvendig for å drive forskning er nok like mye et påskudd som SS sitt påskudd om at hvalene som jaktes er utryddningstruet, at dyrene ikke avlives på riktig måte eller at SS bryr seg om at noen lover skal overholdes.

 

Her er det snakk om at noen jakter for å selge kjøtt og at noen av religiøse/populistiske/økonomiske grunner prøver å late som om de kjemper mot dette.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde de trengt det til forskning ville de ikke kastet halvparten av hvalen på sjøen igjen. Alt av innvoller ble kastet uberørt ut av skipet etter slakten.

 

Vet ikke helt hvorfor jeg gidder men;

 

vennligst se første link i innlegg over ditt.

 

Så ser vi ned på tabellen, der dukker ordene "stomach contents" frem.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Luftbor:

 

Da ber jeg deg å se en av de siste episodene i sesong 2 av Whale Wars (husker dessverre ikke hvilken) der kaster de så å si alt innvoller overbord.

 

 

Robertaas:

 

Poenget er at folk ikke trenger hval for å overleve, de dreper rett og slett bare hvaler fordi de er en god profitt i det. Det at de er utryddningstruet er jeg helt ærlig ikke helt 100% sikker på men jeg er ganske sikker på at "minke" hvalen er truet, som er den de drar opp mest av.

Endret av Tittoffer
Lenke til kommentar
Luftbor:

 

Da ber jeg deg å se en av de siste episodene i sesong 2 av Whale Wars (husker dessverre ikke hvilken) der kaster de så å si alt innvoller overbord.

 

Og så? Betyr det at man ikke har testet involler? Ja/nei.

Ellers titter jeg på "whale parodien" når jeg vil ha meg en latter, ikke for å øke kunnskap.

Lenke til kommentar
Poenget er at folk ikke trenger hval for å overleve, de dreper rett og slett bare hvaler fordi de er en god profitt i det.
Nevn ett eneste dyr som du kan kjøpe kjøttet til i nærmeste butikk hvor det du sier her ikke gjelder!
Det at de er utryddningstruet er jeg helt ærlig ikke helt 100% sikker på men jeg er ganske sikker på at "minke" hvalen er truet, som er den de drar opp mest av.
Nei, du er vel ikke helt sikker når du ikke engang vet hvilken art det er. Vågehval heter den på norsk og det finnes ikke pålitelige vitenskapelige påstander om at den er truet.

 

At andre hvalarter som man ikke driver prøvefangst på er truet har ingenting med saken å gjøre, det blir som å si at man skal slutte å slakte storfe fordi moskusoksen er truet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
At fangsten er nødvendig for å drive forskning er nok like mye et påskudd som SS sitt påskudd om at hvalene som jaktes er utryddningstruet, at dyrene ikke avlives på riktig måte eller at SS bryr seg om at noen lover skal overholdes.

 

Her er det snakk om at noen jakter for å selge kjøtt og at noen av religiøse/populistiske/økonomiske grunner prøver å late som om de kjemper mot dette.

Plutselig var vi jo enige. :D

Lenke til kommentar
Poenget er at folk ikke trenger hval for å overleve, de dreper rett og slett bare hvaler fordi de er en god profitt i det.
Nevn ett eneste dyr som du kan kjøpe kjøttet til i nærmeste butikk hvor det du sier her ikke gjelder!
Det at de er utryddningstruet er jeg helt ærlig ikke helt 100% sikker på men jeg er ganske sikker på at "minke" hvalen er truet, som er den de drar opp mest av.
Nei, du er vel ikke helt sikker når du ikke engang vet hvilken art det er. Vågehval heter den på norsk og det finnes ikke pålitelige vitenskapelige påstander om at den er truet.

 

At andre hvalarter som man ikke driver prøvefangst på er truet har ingenting med saken å gjøre, det blir som å si at man skal slutte å slakte storfe fordi moskusoksen er truet.

 

1. kylling, storfè, sau, fisk... Selvfølgelig selges det for det er profitt i det, men det vitaminer og proteiner vi trenger for å ha et sunt og friskt kosthold. Kan du nevne hva vi har så stort behov for på hvalen som vi må ha så absolutt?

 

2. Bare pågrunn av at jeg ikke kan navne på hvalen betyr vel ikke at jeg ikke bryr meg. Nei, vi vet nok ikke sikkert at hvalene er truet, men er du villig til å ta sjangsen?

Lenke til kommentar

Lasta ned alle episodene og har sett igjennom Season 1 og 2. Skal si disse folka er øko-terrorister og mildt sagt ødelagte mentalt.

 

Er skremmende hvor god støtte Sea Shephard har, se på alle disse kjendisene og rikingene. Nylig fikk Sea Shephard et støtte brev fra ingen ringere enn Dalai Lama.

 

Nylig mistet de Ady Gil, som koliderte og sank men før det har gått en uke siden dette skjedde så har de fikset finansiering til en helt ny "Ady Gail 2" med en prislapp på 8,4 mill kroner.

 

Grunnen til at de ikke tør å komme til Norge igjen med det første er dette avsnittet i loven:

FN`s havrettskonvensjon artikkel 73 nr 1 gir vedkommende kystvakt rett til å treffe visse tiltak for å utnytte levende ressurser, herunder hval, i den økonomiske sone. Kystvaktloven § 24 gir kystvakten rett til å treffe de tiltak som er nødvendig for å opprettholde ro og orden på fangstfelt, herunder sikre og skjerme områdene mot uvedkommende.

 

Om noen år derimot kansje de tar turen opp hit, da håper jeg vi har en FRP regjering for de gir "Green to Go" til kystvakten for å smadre hele flåten dis.

Endret av tha_man
Lenke til kommentar
1. kylling, storfè, sau, fisk... Selvfølgelig selges det for det er profitt i det, men det vitaminer og proteiner vi trenger for å ha et sunt og friskt kosthold. Kan du nevne hva vi har så stort behov for på hvalen som vi må ha så absolutt?
Proteiner og vitaminer. Ja, spesielt mye jern i kjøttet, men også høyere enn fisk og annet kjøtt når det gjelder protein. I tillegg har kjøttet mindre fett. Å bruke dietetikk som argument for å ikke jakte hval kommer du veldig kort med. :D
2. Bare pågrunn av at jeg ikke kan navne på hvalen betyr vel ikke at jeg ikke bryr meg. Nei, vi vet nok ikke sikkert at hvalene er truet, men er du villig til å ta sjangsen?
Ja, klart vi kan ta sjan gsen. Vi jakter mye mer av bestanden for andre dyr. hva skal gi hval en særstilling?
Lenke til kommentar
Jeg skjønner heller ikke hvorfor du synes hvalfangst er verre enn de kjøttindustrien holder på med hvert sekund.

 

Jeg har enda til gode å se at noen kjører et spyd i oksen og sleper den etter bil fra bondegård til slakteri?

Du har det ja? Hørt om tyrefekting?

 

Må si jeg ikke helt skjønner hvorfor folk er så på tuppa over dette. Det er ganske så sikkert at hvalen ikke blir fanget for kun forskning. På den andre siden er all jakt til syvende og sist for profitten, hvorfor er dette anderledes?

 

Og Sea Shephard er mildt sakt latterlige. Jeg var veldig i mot skytingen av ulven i Sverige som nettopp var. Det betyr ikke at jeg la meg i sveriges skoger og snikskøyt etter jegerne... Sea Shephard har ingen som helst rett til å sette "uskyldige" arbeideres liv i fare.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...