Gå til innhold

Stille HTPC som også skal brukes til gaming, forslag til oppsett.

Anbefalte innlegg

Jeg driver og bygger en ny HTPC, jeg har et ganske stort bibliotek, så en litt ok CPU til raske søk I dette, og general kjapp operasjon tror jeg er greit. Maskinen må kunne spille av HD i software, og skal også brukes til stuespilling. PCen må være stille

Har planlagt følgende oppsett:

Kabinett: Antec Fusion Remote Max – Ikke så veldig pen, men stor og med gode muligheter til kjøling.

PSU: Seasonic M12 550 – En PSU jeg har fra før, antar denne gjør jobben greit.

SSD: Intel 80GB gen 2. – Stille og rask.

Hovedkort: Asus P755D EVO – Kanskje komponenten jeg er mest usikker på, noen som har erfaring med kortet og eventuelle problemer, hva med feks coil whine?

Skjermkort: Powercolor HD5750 SCS3 – Ganske gitt, eneste vifteløse 5750 jeg fant her til lands. Vil kjøre ut HMDI til TVen.

CPU: Intel i5-750

RAM: Kingston value 1333, 4*2 GB

Kjøler: Scythe Ninja Rev 2. – Mitt innledende valg, de beste tårnkjølerene virker til å være akkurat litt høye for kabinettet, har ihvertfall hørt at prolima megahalems akkurat tar borti taket på kabienttet, og vil helst unngå dette, pga strukturtransmitert lyd fra feks vifte. Dermed må den være lavere enn disse og støtte LGA1165-

Blu-ray-spiller: LG CH08- Virker som et greit drev, kjører den på 1x når den viser filmer og/eller fungerer med programmer som kjører drevet saktere? Det er greit å ikke høre den om jeg bruker den til å se på film..

Planen er å feste en 120mm vifte på skjermkortet og kjøre den veldig sakte, ca 400 rpm, CPU-viften bør helst kjøres på 600 rpm eller lavere for at det skal være stille nok. Det er kanskje en bekymring om Ninjaen klarer dette på en i750. Overklokking er ikke aktuelt. Alle tilbakemeldinger er velkommene.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det ser ut som et veldig bra oppsett.

Jeg kjøler AMD Phenom 9750 passivt med Scythe Ninja Mini i Antec Fusion remote.

Har Nvidia Geforce 9500GT passivt kjølt i samme kabinett, har ingen problemer med varme.

Phenom 9750 bruker mer strøm enn i5 750, så det burde gå greit.

Antec Tricool kabinettviftene støyer en del, ville byttet de ut med Nexus eller Noctua.

(Jeg bruker Nexus Real Silent 1000 RPM).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...