Kimlorentz Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Jeg leiter etter en kraftig vannpumpe som klarer å levere minimum 10 l/min gjennom 10mm rør. Det skal være og koblet på en radiator,vanntank samt en kjøleribbe. Det gjør ikke noe viss pumpehuset og motoren er samme enhet men den må være isolert (den må ikke kunne lede strøm). Samt ønsker at denne går på 230vac. Denne pumpen må og tåle litt motstand som du finner i radiatoren samt 10mm rør.(Mottrykk) Radiatoren skal være relativ stor. skal takle å kjøle ned 1250watt. Alt skal kjøles med destillert vann. Viss noen veit om en pumpe/motor samt en bra radiator hadde det vert en stor hjelp for meg. loadsim.bmp Endret 6. januar 2010 av Kimlorentz Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Du kan prøve å skaffe deg en kaffetrakter på et loppemarked elns? De har da en vannpumpe, som er vanntett ( ^^), vet dog ikke hvor sterk den er. edit: 10L/min er vel gjerne litt drøyt for en slik pumpe, når jeg tenker meg om. Endret 6. januar 2010 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hva med denne: http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=194 ?? Iexo. Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Hva med denne: http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=194 ?? Iexo. Står ikke noe om Liter per minutt. Men ellers var den nice da Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 1500l per time. Pump Speed: 1,500 LPH Iexo. Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 1500l per time. Pump Speed: 1,500 LPH Iexo. Ah ok. fant den samme på Netshop. MCP655. Den bra ut den tar. få se litt til rundt men den ser lovede ut. håper 3.5Bar trykk er nok. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Du vil trenge noen nippler fra pumpen og, da den er 1/2" ID. Iexo. Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Du vil trenge noen nippler fra pumpen og, da den er 1/2" ID. Iexo. Det skal nok gå bra. No bare finne radiator. Fant en type. men den er ikke i Norge da. LINK Endret 6. januar 2010 av Kimlorentz Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Husk at det der er på maks, altså null mottrykk. Hvis du trenger min 10l/min i den kretsen din, blir eneste måte å rett og slett teste hvilken flow du får. Jeg vil heller anbefale 2 slike i serie: http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=181 Ligger dessuten en del tester ute på XS, her f.eks.:http://www.xtremesystems.org/Forums/showthread.php?t=206431 Bilde hentet derfra: Her ser du. 550l/h på maks og null mottrykk. Ettersom du går mot høyre øker mottrykket. Endret 6. januar 2010 av ManagHead Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Er det noen muligheter for å utføre en mottrykk test? Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Er det noen som har testet denne: Watercool MO-RA 2 PRO Extreme Performance 9 X 120mm Radiator Core?? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Beste forslaget jeg har å by på er at hvis dette er viktig, så kjøper du et flowmeter og ser om du får den gjennomstrømninga du må ha først. Ellers vil jeg anbefale å bookmarke denne sida. For der finner du bla.a. dette Endret 7. januar 2010 av ManagHead Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Beste forslaget jeg har å by på er at hvis dette er viktig, så kjøper du et flowmeter og ser om du får den gjennomstrømninga du må ha først. Ellers vil jeg anbefale å bookmarke denne sida. For der finner du bla.a. dette Det var en nice link. Den var nyttig. Såg en "TFC Monsta" den kunne ha FLOW(GPM 2.33) som til sier litt under 10 l/min som er bra. Men kjenner du til noen bra sider som selger sånne radiatorer. Såg di hadde mye radiatorer hos Performance-pcs men det var en dyr frakt. Fant og en Black Ice GTX 560 som skal tåle 1300watt, vert fall lest det. Kretsen min belaster med 1250Watt maks, og normal drift 1000Watt. Endret 7. januar 2010 av Kimlorentz Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg vet ikke hvor det er gunstig å kjøpe deler, men sjekk ut FAQen (eller var det en annen sticky?) som ligger ute på forumet her, der står det ett og annet om nettbutikker mener jeg. Jeg regner med du er nødt til å holde transistorene på en viss temperatur? Har du noe krav til støy? Hvordan har du kommet fram til at du trenger 10l/min? Her er to eksempler på at økt flow ikke gir så veldig stor økning i kjøleevne så lenge du ligger over et visst punkt: Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) 10 L/Min var noe som sto på kjøleren som jeg skaffet fra Elfa. Men jeg kan så klart gå lavere viss temperaturen på vannet holder seg under 40 grader(tror jeg kom fram til som maks temp på vann). Alt over det vil gjøre at transistorene går over 70 grader og over 70 grader begynner jeg å miste noe av effekten. OPPDATE Her er link til Databladet til WK85-400 vannkjøleblokka. Kjøleblokk Der ser du at den har en C/W på ca 0.02 ved 10 l/min Endret 8. januar 2010 av Kimlorentz Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Har du 2 blokker? Slik at de tar 500W hver, eller er det 1000W på en? Ser ut som du får C/W på ca 0.025 med 500W. Si du får en C/W på 0.025 da. Da må vanntemp ligge på høyst 45*C. Hvis du nå tar utgangspunkt i dette her, og sier at du vil ha det relativt stille, så du ser på 1200-1400 rpm. Si du får en C/W på ca 0.015 (litt høyere enn de fleste i diagrammet). Så med 1000w får du en deltaT på 15*C. Med en lufttemperatur på 20*C har du da en vanntemp. på 35*C. TFC Monsta er lite restrektiv og jeg tror du vil ligge tett oppunder 10l/min med en Laing DDC. Blir ikke det nok er det bare å smekke inn en til i serie. Hvis du nå f.eks. velger en GTX560 så må du nok ha 2 Laing for å få god flow, men samtidig vil den gi deg en mye lavere vanntemp, med C/W under 0.01. Endret 8. januar 2010 av ManagHead Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Har du 2 blokker? Slik at de tar 500W hver, eller er det 1000W på en? Ser ut som du får C/W på ca 0.025 med 500W. Si du får en C/W på 0.025 da. Da må vanntemp ligge på høyst 45*C. Hvis du nå tar utgangspunkt i dette her, og sier at du vil ha det relativt stille, så du ser på 1200-1400 rpm. Si du får en C/W på ca 0.015 (litt høyere enn de fleste i diagrammet). Så med 1000w får du en deltaT på 15*C. Med en lufttemperatur på 20*C har du da en vanntemp. på 35*C. TFC Monsta er lite restrektiv og jeg tror du vil ligge tett oppunder 10l/min med en Laing DDC. Blir ikke det nok er det bare å smekke inn en til i serie. Hvis du nå f.eks. velger en GTX560 så må du nok ha 2 Laing for å få god flow, men samtidig vil den gi deg en mye lavere vanntemp, med C/W under 0.01. Det var GTX560 som jeg tenkte å skaffe no. men finnes ikke butikker i norge på det. så prisen blir nok i nærheten av 1500-2000 kr. Og det er en blok på 1000Watt ikke 2 på 500w Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Laing. Skjekk sidene dems. De har pumper fra 6x6cm til mange meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå