Gå til innhold

[Løst]Spm ang Nudie Dry Denim bukse

Anbefalte innlegg

Hei!

Har skaffet meg enda en nudie Dry Denim bukse, men denne liker jeg faktisk akkurat slik den er... Men siden dette er Dry Denim vil den jo "formes" etter mitt bruk, altså lommebok merket, mobil, merker ved knærne osv osv... Mener jeg leste et sted at dersom jeg vasker de før bruk forsvinner den "magiske prosessen" som nudie selv kaller det på hjemmesiden dems, stemmer dette? Er det eventuelt en annen ting man kan gjøre for å beholde buksa slik den er akkurat nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den "magiske prosessen" forsvinner om du vasker den ja..

Hvis du tar buksen din å bader den oppi en tiliters bøtte med vanlig hvit eddik (ca. 1 kopp eddik) og deretter kaster den i vaskemaskinen på 30 grader så vil den holde seg slik den er nå, selv om du vasker den.

Det har jeg selv gjort med en svart bukse som jeg ikke ville at skulle smitte av farge mer.

Men selv om den er badet i eddik så kommer fargen til å forsvinne over tid om du ikke vasker buksen riktig.

Husk og alltid vask bukser så sjeldent som mulig, på så lavest varme som mulig (30 grader er fint) og ALLTID vrengt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Jaja gikk for eddik, selv mamma mente på at det burde funke, og som alle vet så har mor alltid rett! ehem... :p

Men takker for tipset :)

Ble resultatet bra da?

Lenke til kommentar
Jaja gikk for eddik, selv mamma mente på at det burde funke, og som alle vet så har mor alltid rett! ehem... :p

Men takker for tipset :)

Ble resultatet bra da?

nå har jeg kun brukt boksa en kveld da, så har ikke ille mye grunnlag... men foreløpig ser det ut som fargen holder seg bedre enn hva den har gjort på andre dry denim bukser jeg har hatt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager for dobbel post, men denne blir stående mange sider tilbake om jeg bare redigerer posten...

Uansett, nå har jeg hatt buksa rundt 20 dager, og kun vasket den 1 gang(den første gangen med eddik). Jeg har brukt den kanskje 1-2 ganger i uka på skolen og kanskje 4 ganger utenom det...

Og foreløpig holder fargen bra, jeg begynner å se noe lysere farge der jeg har lommeboka og der beltet ligger, men det er ikke mye. Så takker for tipset, og kan anbefale det videre til folk som vil oppnå samme effekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...