Gå til innhold

PL: 20.1.10 v Bolton, Emirates Stadium

Arsenal 4 - 2 Bolton  

26 stemmer

1. 1. Hvem var Arsenals beste spiller?

• Manuel Almunia
      0
    • Bacary Sagna
      0
    • William Gallas
      0
    • Thomas Vermaelen
      2
    • Gaël Clichy
      0
    • Cesc Fàbregas
      19
    • Abou Diaby
      0
    • Denílson
      0
    • Tomas Rosicky
      4
    • Eduardo
      0
    • Andrey Arshavin
      1
    • Craig Eastmond (sub)
      0

Anbefalte innlegg

Resten av sesongen skal jeg slutte å være pessimist!

Oh god no, please no!

:p

Gore: wow, Almunia verre enn hele backrekka, Denilson like dårlig som Almunia. Jeg er helt uenig med ratingsa dine. Syns ikke forsvaret + Denilson var bedre enn Al, noen av dem hadde en katastrofalt dårlig dag på jobben faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig fin snuopperasjon, men jeg synes ikke det var noe straffe til Fabregas. Når keeperen kommer ut og sklir langs dødlinja og Fab jager en ball, som allerede har gått ut før de to spillerene krasjer, så kan ikke keeperen gjøre så mye for å stoppe. Du så jo faktisk at keeperen tok til seg armene og prøvde å "ta minst mulig plass" så sjansen for å felle noen var minst mulig. Ja enkelte dommere har dømt straffe i slike tilfeller, men det blir fort litt feil. Når du ser at keeperen sklir fram og fotballspilleren sparker ballen langt fram for å så "prøve" å jage den for å så snuble over keepern og få straffe, det blir bare totalt lame.

Over til det positive - deilig med tabelltopp!! :fun:

Nei, straffe er straffe. Det er keeperens fullstendig egen feil å være så dum. JEg har fikset mange straffe for mitt lag på dette måten, det handler om å være smart.

Lenke til kommentar
Veldig fin snuopperasjon, men jeg synes ikke det var noe straffe til Fabregas. Når keeperen kommer ut og sklir langs dødlinja og Fab jager en ball, som allerede har gått ut før de to spillerene krasjer, så kan ikke keeperen gjøre så mye for å stoppe. Du så jo faktisk at keeperen tok til seg armene og prøvde å "ta minst mulig plass" så sjansen for å felle noen var minst mulig. Ja enkelte dommere har dømt straffe i slike tilfeller, men det blir fort litt feil. Når du ser at keeperen sklir fram og fotballspilleren sparker ballen langt fram for å så "prøve" å jage den for å så snuble over keepern og få straffe, det blir bare totalt lame.

Nei - kontakt er kontakt. Cesc har all rett til å jage den ballen uansett hvor håpløst det er og det er opp til keeper å vurdere om han skal komme ut 100%, trekke seg tidlig, eller bare skjerme forsiktig ut. Nå kan man diskutere hvorvidt Cesc søker den straffen selv, men jeg fulgte med på øyne hans under reprisen og han hadde 100% fokus på ballen. Skal nevnes at det var slik Rooney fikk straffe mot oss i høst.

Lenke til kommentar

Synes ikke Shava-greien egentlig var så egoistisk. Theo hadde vært på banen i 15 sekunder, mens Arshavin hadde løpt og løpt i 90 minutter.

Som flere har sagt, Fabregas var rett og slett Gud i mange deler av kampen.

Rosicky var ikke dårlig bortsett fra de to rare pasninger til Sagna (feks, 2000: Cesc Fabgreas should score for Arsenal, played through by Tomas Rosicky on the left corner of the six-yard box, but his low shot is saved by the legs of Jussi Jaaskelainen..) Det som var koselig å se var at han spilte overalt på banen, ikke bare på høyre siden og jeg er sikker på at det ga oss en bedre balanse. Det var også flott å se at han klarte nesten hele 90 minuttene. Og det var fantastisk å se selvtilliten han viste for målet hans. En av grunnene til at ballen gikk inn var at keeperen ikke trodde at han skulle skyte. Men jeg kommer jo til å poste Carpenter sin video senere, so just wait and watch :)

Måten Diaby vant hodeduellen for tredje målet var priceless, vi trenger ham mot Villa.

Hva slags lag vil dere nå se mot Stoke? Vi kan ikke engang risikere Eastmond nå, pluss at Merida er kanskje enda skadet...

Lenke til kommentar
Gore: wow, Almunia verre enn hele backrekka, Denilson like dårlig som Almunia. Jeg er helt uenig med ratingsa dine. Syns ikke forsvaret + Denilson var bedre enn Al, noen av dem hadde en katastrofalt dårlig dag på jobben faktisk.

Almunia overbeviste meg ikke. På det første målet står han bare som en kjegle og kikker på ballen. En toppkeeper skal alltid være på hugget. På straffen er han jo på ballen, men klarer ikke å slå den utenfor. Svakt. Frisparkredningen i første omgang var grei, men det hadde vært en katastrofe om han ikke reddet den. Og hver gang noen spiller ballen tilbake til ham, venter han helt til en av motspillerne er en halv meter i fra ham før han beiner den ukontrollert ut.

Sagna var kanskje ikke stort bedre, men de tre andre gjorde en kjempejobb. Det første målet var svakt av alle sammen, men ingen av dem kan klandres for straffen. Etter det var Billy og Vermaelen bunnsolide, og Bolton kom nesten aldri til avslutninger. De slet litt i lufta, men på bakken hadde de full kontroll. De er begge helt nådeløse i taklingene sine. Dessuten klarte de ofte å involvere seg offensivt. Clichy hadde også en god kamp, hvor han viste både fart, teknikk og taklingsstyrke. Dessuten gir han seg aldri. Flott å ha ham tilbake.

Når det gjelder Denilson, har jeg aldri påstått at han spilte bedre enn Almunia. Faktisk holdt jeg på å gi ham en 4-er.

Lenke til kommentar
Skal nevnes at det var slik Rooney fikk straffe mot oss i høst.

Akkurat det jeg tenkte på.

Strengt tatt,ja, det skal være straffe når det er kontakt på kun motspiller og ikke ball what-so-ever, men noen ganger kan dommeren se litt an altså. Straffen Rooney fikk syntes jeg var veldig billig. Det virker iblant som om spillere "søker straffen selv", som du så fint sa, og enkelte dommere velger å ikke blåse.

Ellers kan det bli som i basketball, det var en eller annen regel som sa at om du var i lufta og "snublet" over en motspiller (husker ikke 100%) så ville du få et frikast. Da kunne man i praksis enkelte ganger bare hoppe på motspilleren og få straffekast.

Lenke til kommentar

Manuel Almunia: 6/10

Når han slenger seg rett skal han ta den straffen. Ellers er han tryggere enn han har vært på lenge.

Bacary Sagna: 5.5/10

Anonym kamp, har ikke verktøyene til å være en trussel offensivt, grunnet helt elendige innlegg.

William Gallas: 5/10

Ikke spesielt bra av Gallas. Mange slurvete involveringer.

Thomas Vermaelen: 6/10

Hans svakeste kamp på en stund. Defensivt sliter han med Davies, og han må gi bort flere unødvendige frispark. Pluss for en iskald avslutning på goalen.

Gaël Clichy: 5/10

Rusten som fy. Alt for mange feilpasninger. Offensivt har han sin vanlige driv. Minus for en ufyselig klarering på Boltons første mål.

Cesc Fàbregas: 8/10

Fantastisk kamp fra en fantastisk spiller. Herlig passion han viser når han scorer.

Denilson: 4.5/10

Veldig svak. Løper mye imellom når Bolton har ballen, gir ingen god offensiv hjelp.

Abou Diaby: 6/10

Uvanlig anonym til han og være. Gjør ingen store feil, men vi har blitt vant til å se han bedre offensivt.

Andrey Arshavin: 6.5/10

Mister kula alt for mye, blir skubbet for mye av ballen. Pluss for målet, og viktigheten i det oppbyggende spillet.

Eduardo da Silva: 6/10

Skuffer vanvittig med avslutningene. Går på mange fine løp, men har mistet mye fart.

Tomas Rosicky: 7.5/10

Tomas beste kamp på år og dag. Flott mål, sterk innsats.

Craig Eastmond: 6/10

Godkjent.

Carlos Vela: For lite spilletid

Theo Walcott: For lite spilletid

Lenke til kommentar

var dessvere hos en kompis i dag å så liverpool kampen (hva gjør man ikke for litt sosialisering? :p)

di koste seg bra når bolton ledet 0-2. Men jeg sa bare at Arsenal er et 2. omgang lag. glad jeg fikk muligheten til å gni det i tryna på dem når kampen var ferdig :p

highlights link blir satt pris på :)

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Almunia: 6/10. Virket trygg idag, kunne gjort en bedre innsats på målene, noe som trekker han ned.

Sagna: 5,5/10. Trygg defensivt, bortsett fra en heading som kunne gått riktig galt. Veldig dårlig på innlegg idag.

Gallas: 4/10. Virker noe sliten idag, og taper alle hodeduellene mot Davies, heldigvis var det ingen Bolton spillere på andreballene.

Vermaelen: 6/10. Svak i lufta, ellers lite man kan sette på han. + for målet.

Clichy: 4,5. Veldig godt driv offensivt, rusten bak og har direkte skyld i 0-1 målet.

Diaby: 6,5. Stor, sterk og en helt ok kamp av han. Lite å si på noe han gjorde idag, verken negativt eller posetivt.

Cesc: 10/10. Får 10'ern av meg idag, helt fantastisk kamp, styrer alt, løfter hele laget og viser en fantastisk mentalitet. Lett den beste spilleren i Premier League. Måtte han aldri forlate oss for skitne Barca!

Denilson: 6/10. Dårlig med ball i bena idag, bortsett fra et par tilfeller, god innsats og prøver mye. Får 6'ern for dette.

Rosicky: 8/10. God innsats, en never say die innstilling + et stykke fantastisk skudd gjør at han får 8'ern.

Eduardo: 7/10. Veldig dårlig i førsteomgangen, men nok en kamp der han er involvert i ganske mye av det vi gjør, begynner å bli viktig der framme, og selv om han ikke leverer mål som han skal gjøre, har han blitt en veldig viktig brikke av laget etter Chelsea kampen.

Arshavin: 7,5/10. Var veldig dårlig i førsteomgangen, men spilte en veldig god andreomgang. Kom på mange løp og fikk et mål som fortjent. Kunne ha gitt ballen til Walcott der på slutten etter den nydelige tunnelen han sin, men det trekker ikke ned ettersom vi ledet 4-2.

Subs:

Eastmond: 6/10. Ikke like nervøs idag som forrige kamp, men nå hadde han mindre tid på seg. Får 6'ern fordi han gjorde oppgavene sine de 15(?) minuttene han var der ute.

Walcott: IKKE VURDERT PGA FOR LITE SPILLETID

Vela: IKKE VURDERT PGA FOR LITE SPILLETID

Lenke til kommentar

6/10 til Denilson er meeeeget generøst altså. Har sett hele kampen opptil 60 min nå på C+2 og siste 20 direkte. Ganske grusom, banens verste for dere. Og Clichy har jo vært helt grei, skjønner ikke at han kan få 4-5 osv. Bare pga. en "svak" klarering som var jævlig vanskelig siden den var oppe i luften å lenge? Merkelig. Sagna er litt dårlig offensivt akkurat nå for tiden ja men defensivt er han jo sikkerheten selv.

Lenke til kommentar

"I could show you some tackles if you want - you put them all together in the two games, their tackles and our tackles, and then we can compare."

Nok et brilliant Wenger sitat. :p

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5874541,00.html <- resten av artikkelen.

TC: Er enig med deg at Denilson fikk en snill 6'er, men som sagt fikk han veldig mye av denne basert på pur innsats alene og vinnervilje alene.

Clichy synes jeg ikke er streng, kunne kansje fått en 5'er av meg, men han var sammen med Gallas en katastrofe bak i dag. Vermaelen var heller ikke så mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...