Skjongindianer Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ganske enkelt. Hva er de fysiske minste kravene ? har lest på mil.no og marinejeger.no og div forum men står liksom litt forskjellig overalt.. noen som har de svart på Hvitt ? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Fysiske opptakskrav Dette er minimumskrav. Alt du presterer bedre enn dette, er til din fordel. 5 km løp, flat løype med feltuniform, støvler, våpen (4,2kg) og 2 kg bly på mindre enn 27 minutter 400 m svømming i basseng, valgfri teknikk på mindre enn 10 minutter 25 m svømming under vann 45 push-ups 45 sit-ups innen 2 minutter 8 pull-ups i bom med overtak Det presiseres at dette er minstekrav og testene gjennomføres for å sile ut de kanditatene som ikke har fysikk til å starte på opptaksperioden. Kravene er justert våren 2007 og gjelder fra og med opptaket sommeren 2007. Alle testene vil bli gjennomført på samme dag. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg tror alle kan trene seg opp til de spesifike kravene som står opplistet der. De vet du fra før av og det er bare å trene og gjennomføre. Det blir straks værre når de forsøker å sile deg ut gjennom "overraskelsshow" der all mulig slags fysiske og psykiske utfordringer kommer helt uventet. Men lykke til. Lenke til kommentar
Skjongindianer Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Takk for svar ! Da er kravene i boks annet enn push ups ;o virker grusomt mange ! men ikke noe jevli mye trening kan fikse ja sant, burde score mye bedre enn kravene for å ha en kjangs sies de og de virker logisk når du ser på kravene Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 psyken er det nok det som knekker de fleste. Man trenger ikke å se ut som rambo for å komme seg inn! Lenke til kommentar
Skjongindianer Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 BIsk0p ser du ofte svarer på militere innlegg osv, militer bakgrunn / i teneste? bare nyskjerrig ^^ Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Har bare et år i national innsats styrke (førstegangstjeneste), men fikk ganske godt innblikk i militæret på den tiden. Hadde ca 50-60 feltdøgn og skøyt over 20k kuler med forskjellige våpen. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Takk for svar ! Da er kravene i boks annet enn push ups ;o virker grusomt mange ! men ikke noe jevli mye trening kan fikse ja sant, burde score mye bedre enn kravene for å ha en kjangs sies de og de virker logisk når du ser på kravene 45 push-ups er grusomt lite. Dama mi tar mer enn 45. Avhengig av genene dine, kostholdet, hvordan du responderer til treningsprogrammet du har valgt så vil jeg mene at du ganske fint kan klare 45 pushups i løpet av 4 måneder. Med den forutsetning at du kun klarer et par før du starter. 8 pull-ups er langt verre å få til, men heller ingen uvirkelighet. Med 0 fra før av, vil du kunne oppnå 6-10 i løpet av 4 måneder, sånn omtrentlig. Det aller verste er nok kondisjonen. Styrketreningen for å oppnå målene kan du gjennomføre med 1-2 timer i uka. Kondisjonen må nok få mer trening. Dessuten er det en fordel med tilvenningstrening. Da til sekk o.l. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Stryke kravene burde du klarte på 6-8 uker Jeg klarte 3 kropps hev når jeg starta på rekrutten, klarte nesten 14 etter 5 uker. Tok bare så mange løft jeg klarte hver dag Lenke til kommentar
warneck Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Stryke kravene burde du klarte på 6-8 uker Jeg klarte 3 kropps hev når jeg starta på rekrutten, klarte nesten 14 etter 5 uker. Tok bare så mange løft jeg klarte hver dag Jeg vil tilskrive denne effekten til dels kunstig da du er i en situasjon som ikke han er i. De færreste orker å ta så mange løft de klarer hver dag når de er hjemme. Dessuten er det mye genetikk og kosthold inne i bildet. Du vil raskt kunne bli overtrent med 1 failureset hver dag om du har de "gale" genene. Hvordan gikk det for deg på 3000m og push ups etter 5 uker? Og hva veier du? Vil tro du ikke var en tungt kar, om du klarte 3 kroppshev med haka over bommen! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Godt mulig at ikke alle vil ha samme økning, men økning vil alle få. Alle disse øvelsene er stort sett teknikk, så du trenger tvilsomt å bli noe sterkere for å økne antal reps. Jeg veide 80kg på den tiden, trenge desverre ikke 3km Så ble ikke noe forbedring der.. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hmm, er det ikke 30 push-ups for MJK? Mente de hadde 30 push-ups på lik linje med Fallskjermjeger. 45 push-ups er mye, jo. Husk at brystkassa skal nedi, og det avhenger av lengde på armer og kroppsvekt. Det er uansett noe man kan trene seg opp til, på lik linje med alt annet. Kan vel presiseres at sit-upsene skal tas slik at høyre albue treffer venstre kne og omvendt. Har egentlig ikke noe å si, tror jeg, for jeg syns begge deler er like lett eller tungt. Det er bra om du ihvertfall består med "glans" på en del av øvelsene. Men som en annen skrev, er det lurt å være forberedt på total utmattelse og hardcore trening på tom mage med minimalt med søvn. Er som regel veldig mange som faller fra, til tross for at de er "store og sterke". Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg skal ikke si noe sikkert, men det kan virke som det lønner seg å trene i det aktuelle øvelsene fremfor andre øvelser, selv om disse andre øvelsene går på de samme musklene. Jeg har ingen referanser til dette, men jeg har trent en god stund nå, og økt i flere øvelser, men jeg tar ikke særlig mye i kroppsøvelser. 5 pull-ups og 25 push-ups kanskje på det meste. Dette har kanskje noe å gjøre med at vekten min har steget og dette er øvelser med kroppsvekt. Men det sier jo seg selv at det i alle fall ikke kan skade å trene på de aktuelle øvelsene.. Noe annet man kan se fra dette er jo at det kanskje går imot sin hensikt å bulke seg opp mtp de fysiske kravene (som alle er kroppsøvelser) og kondisjonstestene, fordi man da blir tyngre. Muskler greit, men upraktisk å være "strongman". Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Som sagt, disse øvelsene er teknikk nesten mer viktig enn muskler og styrke. Så absolutt viktig å konsentrer seg om disse øvelsene for å få høyere antall reps. De fleste som er jeger (samme hvilken type) i forsvaret, er som regel ganske vanlige personer, sjeldent noe muskel bunter. Lenke til kommentar
Skjongindianer Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Ohj her var de mye diskutering! takk, mye nyttig! Satser på MJK 2011.. veier 72kg og er 1.80 høg, tar 30 push ups:S og 4 pull ups på de meste... Jeg øker veldi sakte i *størrelse* på kroppen i forhold til styrke trening, men merker jeg har blitt sterkere etter jeg startet treningen.. *Sene-sterk* vil noen kalle det. Velger å se dette som en fordel egentlig. Kondisjonen er ikke på topp men jobber med den nesten hver dag Jobber på sjøen, og da kan arbeids dager komme opp i 18-20 timer i strekk med lite mat å ingen søvn.. kan kansje hjelpe mej litt? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Synes også det var mange push ups (tenker da på sikkelig milltærpushups med brystet ned). Har du en god treningssbakgrunn og bare sliter med litt fett på kroppen kan man faktisk øke pull ups inntaket med 2 per kg fett du mister. Veier du 70kg og 8 uker seinere veier du 65 kan du faktisk klare 10 flere pull ups. Så lenge du blir sterkere så vil du øke i størrelse. Endret 12. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Skjongindianer Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Kan vell stemme det, men veier alt for lite... er ikke snakk om å gå ned i vekt Trenings programmet på www.Marinejeger.no er helt konge, merker forskjell ! følger det fullt opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå