fjaselars Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hei. Det kommer plutselig støy for de jeg snakker med ved bruk av skype, ventrilo eller hvilkets som helst annet "chatte" program. Da hører de meg ikke mer, er som den kobler ut å de jeg snakker med får bare et inferno av støy. Dette problemet kom plutselig, hadde ikke gjort noe spesiellt med pc`n. Har byttet lydkort og testet flere forskjellige microphoner. Har ikke den fjerneste anelse om hva dette kan være. På forhånd takk:) Endret 6. januar 2010 av fjaselars Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Mulig du har noe programvare på PC-en din som roter med lyden? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kanskje det lages feedback av noe slag? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hei. Det kommer plutselig støy for de jeg snakker med ved bruk av skype, ventrilo eller hvilkets som helst annet "chatte" program. Da hører de meg ikke mer, er som den kobler ut å de jeg snakker med får bare et inferno av støy. Dette problemet kom plutselig, hadde ikke gjort noe spesiellt med pc`n. Har byttet lydkort og testet flere forskjellige microphoner. Har ikke den fjerneste anelse om hva dette kan være. På forhånd takk:) Gjør dette! Gå inn på høyttaler nede på høyre side skriverbordet, høyreklikk. Så går du inn på avansert under mikrofon. Se om det er haket av for boost her. Fjern haken her og prøv igjen. Ha da på headsettet og du kan teste ved å snakke i mirkofonen, da skal du høre lyden av deg selv i øret. Dette kan du også gjøre under lyd i kontrollpanelet. Der vil du kunne teste om mikrofonen fungerer. Det er en egen test for dette der, tale mv. Merk at glideren for mic ikke må stå mer opp en 1/4 av fullt utslag. Volum for høyttaler kan du ha nesten på fullt. Har du for mye guffe på mikrofonen, så får du feedback, (hyling) en vanlig feil hos newbies! Vennligst BmOnline ps: Noen har en egen volumkontroll på kabelen til headsettet, noe jeg også har, i så fall kan du ha full rulle på volum ut fra høytalerpanelet. Endret 6. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei. Det kommer plutselig støy for de jeg snakker med ved bruk av skype, ventrilo eller hvilkets som helst annet "chatte" program. Da hører de meg ikke mer, er som den kobler ut å de jeg snakker med får bare et inferno av støy. Dette problemet kom plutselig, hadde ikke gjort noe spesiellt med pc`n. Har byttet lydkort og testet flere forskjellige microphoner. Har ikke den fjerneste anelse om hva dette kan være. På forhånd takk:) Gjør dette! Gå inn på høyttaler nede på høyre side skriverbordet, høyreklikk. Så går du inn på avansert under mikrofon. Se om det er haket av for boost her. Fjern haken her og prøv igjen. Ha da på headsettet og du kan teste ved å snakke i mirkofonen, da skal du høre lyden av deg selv i øret. Dette kan du også gjøre under lyd i kontrollpanelet. Der vil du kunne teste om mikrofonen fungerer. Det er en egen test for dette der, tale mv. Merk at glideren for mic ikke må stå mer opp en 1/4 av fullt utslag. Volum for høyttaler kan du ha nesten på fullt. Har du for mye guffe på mikrofonen, så får du feedback, (hyling) en vanlig feil hos newbies! Vennligst BmOnline Gjør dette ja, kort sagt: - Sett på +20DB boost (evt. +30DB boost på vista/win7) - Sett deretter volumet i selve programmet (ventrillo/teamspeak ect.) til nøytralt, midt på treet. - Juster volumet i etterkant i windows volumet, IKKE volumet i programmet. Det kan jo være du har et annet problem, men et klassisk problem som lager MYE forvrengning og støy er alt for høy (unødvendig) forsterkning i programmet. -Stigma Lenke til kommentar
fjaselars Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Hei. Det kommer plutselig støy for de jeg snakker med ved bruk av skype, ventrilo eller hvilkets som helst annet "chatte" program. Da hører de meg ikke mer, er som den kobler ut å de jeg snakker med får bare et inferno av støy. Dette problemet kom plutselig, hadde ikke gjort noe spesiellt med pc`n. Har byttet lydkort og testet flere forskjellige microphoner. Har ikke den fjerneste anelse om hva dette kan være. På forhånd takk:) Gjør dette! Gå inn på høyttaler nede på høyre side skriverbordet, høyreklikk. Så går du inn på avansert under mikrofon. Se om det er haket av for boost her. Fjern haken her og prøv igjen. Ha da på headsettet og du kan teste ved å snakke i mirkofonen, da skal du høre lyden av deg selv i øret. Dette kan du også gjøre under lyd i kontrollpanelet. Der vil du kunne teste om mikrofonen fungerer. Det er en egen test for dette der, tale mv. Merk at glideren for mic ikke må stå mer opp en 1/4 av fullt utslag. Volum for høyttaler kan du ha nesten på fullt. Har du for mye guffe på mikrofonen, så får du feedback, (hyling) en vanlig feil hos newbies! Vennligst BmOnline Gjør dette ja, kort sagt: - Sett på +20DB boost (evt. +30DB boost på vista/win7) - Sett deretter volumet i selve programmet (ventrillo/teamspeak ect.) til nøytralt, midt på treet. - Juster volumet i etterkant i windows volumet, IKKE volumet i programmet. Det kan jo være du har et annet problem, men et klassisk problem som lager MYE forvrengning og støy er alt for høy (unødvendig) forsterkning i programmet. -Stigma Takker for alle svar. skal Prøve dette. Glemte å si at noen ganger kan jeg prate i 5 timer andre ganger minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå