SnuppeLise Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg trenger en ny bærbar, og jeg trenger det snart... Den jeg har synger på siste vers, og det begynner å plage meg Derfor håper jeg at jeg kan få litt hjelp fra noen av dere. Jeg er student og trenger derfor en lett maskin det er enkelt å ha med seg. Selv om jeg er jente er ikke utseende viktig. Jeg vil bare ha en maskin som fungerer! Etter å ha snakket med forskjellige folk har jeg funnet ut av at kravene mine er litt urealistiske... Jeg vil ha en rask bærbar, som ikke veier mer enn ca 2 kilo, og som har en batteritid på minimum 5 timer. Helst skal den ikke koste mer enn 10.000,- og i tillegg skal det ikke være en av de der minipc'ene. Har kikket litt på macbook og macbook pro, spesielt på grunn av batteritiden og vekten, men tror egentlig helst jeg vil ha en vanlig pc. Er det noen som kan hjelpe meg, og kanskje komme med noen tips? Lenke til kommentar
Shelfen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Tror ikke jeg vet om noen Bærbare som varer i 5 timer utenom noen nettPCer og Macs... men som jeg har sagt til noen andre. Vist du er litt hypp på multimedia så er Asus M60J et supervalg på Computercity. er superfornøyd med den siden du får plass til alt mulig og resten bare funker sammen. Den er tung for din del på 3.3 Kg med 16" skjerm, jeg kom med et forslag vertfall. Men må si at Batterikravet ditt kan vere litt urealistisk til en Windows PC, det blir litt mer realistisk vist du vil drakse rundt på et bilbatteri Nei, men ta en titt på Toshiba sine lette PCer. De bruker å ha noe som kan komme nyttig til en student. Hadde en 13.3" fra Toshiba et par år i Vidergående som jeg var fornøyd med. Veide heller ikke så mye ca 2 Kg. "Toshiba Tecra R10" koster 13000 og varer i over 4 timer i bruk tydligvis, men da kommer du for høyt for prisklassen din. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Lenovo R400/T400 vil gi deg rett over 5 timer, og med det store batteriet vil de gi deg en batteritid på 7-8 timer, men de veier 2.4kg. Endret 6. januar 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Acer Timeline... batteritid på godt over 5 timer og man får den med gode spesifikasjoener for under 10 000. 13,3 tommer er mye større en en mini PC og litt mindre enn en standard 14-15 tommer, den veier 1,5 kg og ut fra en test i PC World har den ingen spesielle minus. http://www.idg.no/pcworld/article134978.ece Lenke til kommentar
SnuppeLise Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Tusen takk! En del nyttige tips her! Men jeg har et spørsmål: Hvorfor er det slik at mac ofte kan gi mer batteritid enn windows-pc'er? Vel og merke hvis man ser bort fra Acer timeline som jeg ble tipset om av Nasciboy Forresten, hva hvis jeg vil ha en cd-rom? Er det noen gode alternativer der ute? Endret 6. januar 2010 av SnuppeLise Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Prioriteringer, mac koster veldig mye mer enn tilsvarende windows pcer, så et sted må jo pengene gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå