sinnaelgen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) hva er forskjellen her ? samenligning bortsett fra at det ene ser ut til å være beregne til vista og det andre til W7. Endret 8. januar 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
War Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Kjøleren. Merk at bildene ikke alltid stemmer. Vapor-X er iallefall kjøleløsning. Endret 5. januar 2010 av War Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Begge kan fint brukes med alle funksjonene i både Vista og Win7. Den med VaporX-kjøleren har ellers 10Mhz høyere klokkefrekvens som kan gi deg litt bedre ytelse, men det vil man stort sett ikke merke så mye til. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) bildene betydde lite.vanligvis så er det bare en illusjon det var de tekniske beskrivelsen som jeg så på. det ene bruker litt mer strøm . det kommer sikret av at hastigheten på grafikk prosessor er noe høyere Endret 8. januar 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 siden jeg hadde tenkt å kjøpe meg ny pc så har jeg tenkt å satse på Core i5, hovedkort fra asus og skjermkort fra saphire da hadde jeg tenkt på Saphire Hd 5750 men i oppsettet hos komplett må jeg da velge mellom XFX Radeon HD 5750 512MB XFX Radeon HD 5770 1GB eller Sapphire Radeon HD 5850 1GB PowerColor Radeon HD 5850 1GB PowerColor Radeon HD 5870 1GB er XFX et bra alternativ ? er 5770 et bra alternativ til 5750 ? er 5850 et bra alternativ til 5750 selv om det er dobbelt så dyrt ? nå virker det også som om XFX er litt dyrere en saphire Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Saphire er jo hovedleverandøren til ATI og deres kort pleier å være blant de billigste. Har hatt 2 kort fra de og er fornøyd, den ene sitter i maskinen nå. 5750/5770/5850 avhenger vel av hvor mye du spiller og har lyst til å bruke på skjermkort. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) i utgangspunktet så spiller jeg nesten aldri. samtidig så har man lyst til ha en maskin med litt ytelse når jeg først kjøper en ny. jeg bruker pcen mest til programmering men det blir brukt til det meste prisgrensen jeg har satt på skjermkort er egentlig rund tusen kr av den grunn så passe 57xx bra. det er bare det at jeg ikke helt klarer å finne noen store forskjeller mellom kortene ikke engen mellom 5750 og 5850. det er litt pussig med komplett.no. de har valg å la meg velge blant saphire radeon hd 5750 på bare ett oppsett i konfiguratoren (selvbygger ) deres mens på et annet som jeg hadde valgt å tilpasse mine behov må jeg velge XFx radeon hd 5750. hvis jeg skal ha saphire så må jeg velg et 58xx kort til 2 tusen kr Endret 9. januar 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Konfiguratoren på komplett er jo laget bl.a for at enkelte varer som ikke selger så godt likevel skal bli solgt tenker jeg. Om du aldri spiller så er det nok like greit med 5750 eller t.o.m. et kort som er enda rimeligere? GPU får stadig flere oppgaver, men om man så å si aldri spiller så er det kanskje best å investere mer i prosessoren eller eventuelt en SSD-disk om du ikke har valgt en slik en fra før. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 vanlig harddisk holder lenge for meg hvordan er erfaringene med XFX sine skjermkort som forøvrig virker til å være litt dyrere. når det gjelder konfiguratoren så mener jeg ganske bestem at komplett.no før la inn melding på valgene når varen ikke var på lager , men man kunne likevel velge den. nå fjerner det bare valgmulihetene når varen ikke er på lager. som sagt så ønsker jeg å bruke core i5 prosessor ( eller en som er minst like god) . core 2 virker å være gammeldags nå. i tillegg skal den vist fases ut da har man disse som utgangspunkt: komplett gamer i 30 komplett gamer premium i35 hvis man velger en kontor maskin så er ikke core i5 blant valgene. heller ikke noen som støttet directx 11 og de fleste av dem var helt ukjente merker hvis jeg skal ha støtte for directx 11 ( som jeg ønsker) så må jeg velge Radeon HD 57xx eller nyere. alternativet blir da : asus eller XFX blant radeon HD 5750 5770 skjermkortene saphire sin variant finnes i butikken men de har valgt å ikke la meg velge det skjermkortet i dette oppsettet Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Vel, Asus er jo et godt kjent merke og pleier å levere sine varer, XFX er litt nye mtp å være ATI produsent, men nVidia-kortene deres har vel vært ganske stabile. En venn av meg har hatt minst 2 XFX kort og begge fungerer fortsatt. Det at det koster litt mer blir vel det eneste minuset. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 hva menr du med mtp ? at de er kjent for å ha lit trøbbel med kortene ? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 XFX har vært et eksklusivt nVidia merke, men nå for ikke så lenge siden så har de begynt å lage ATI-kort også, nVidia-kortene har ikke det ikke vært så mye problemer med (utenom de mest ekstreme overklokkede utgavene) så jeg regner egentlig med at ATI-kortene fortsetter i samme spor. Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 i utgangspunktet så spiller jeg nesten aldri. Alle kort som selges er vel gode nok da? Hvilken annen bruk krever mer enn de lavest prisede kortene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå