Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Packard Bell - kvalitet?

Anbefalte innlegg

hey folks!

Tenkte å kjøpe meg en bærbar Packard Bell pc, men trenger litt info..

En kompis sier det bare er dritt, derfor jeg lurer på:

Hvordan er dette merket?

Fungerer pcene slik som de skal?

Vanlige feil?

Kommer med update imorgen ang. hvilken pc jeg mener..

Takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle PCer er stort sett bygget opp av komponenter som er laget av noen få produsenter. Det innebærer at to PCer som har de samme spesifikasjonene, er det i prinsippet bare navnet som skiller. Packard Bell eies forresten av Acer, og Acer har samerbeid med X-antall andre. Slik er verden, men dessverre så har ikke alle fått det med seg. To biler (drar den samme visen om igjen) la oss si en BMW og en Skoda med samme motorytelse feks en 1,6 l m 110 HK; de to bilene er i prinsippet identiske. Prisforskjellen kan være rundt 2-300000,- og det er bare minimale forskjeller bla på noen sikkerhetsdetaljer, dashboardmateriell ol. I praksis betaler man 2-300000,- for BMW-logoen. Det samme gjelder for PC- markedet. Det er dog mange som er villig til å betale mye for de små forskjellene, og som mener det er verdt prisforskjellene.

En av de få bilmerkene som du kan si er litt særegent er Toyota; de lager det meste selv. På det bærbare PC-markedet er det merket ASUS som man kommer nærmest et produkt hvor brorparten av komponentene kommer fra ASUS.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Riktig som Jornboss sier, å ha flere navn er en grei måte å markedføre seg på, ettersom man kan ha ett navn for billigre produkter menst ett navn som kan assosieres med litt mer kvalitet og pris.

En forskjell blandt merkene er programmvaren den kommer med. Dette kan da innebære virusprogrammer som kan være vanskelig å bli kvitt og lignende. Ettersom packard bell er ett merke som er til for å selges til/av de store kjedene, så er det ofte restriksjoner for hva man kan klusse med i bios.

Så var det dette med spesifikasjoner da. Det er riktig det Jornboss sa, men ofte presenteres slike pc'er, iallefall fra kjedene, med svært begrensede spesifikasjoner i reklamer og på plakater. Det står ofte vilken klokkefrekvens prosessoren har, men ikke vilken type det er, noe som har mer å si enn klokkefrekvensen mellom somme typer. Packard Bell er vel blant de merkene hvor du ofte finner centrino prosessorer. Det samme gjelder ram, det står hvor mye den har, men ikke hvor rask den er. Skjermkort har de blitt bedre til å skrive navn på, tidligre så du ofte "og ett skjermkort med 512 ram".

En annen ting som varierer mye er skjermen. Dette er noe man lett kan irritere seg over.

Når det gjelder ferdigbygde pc'er har det mye å si hvor du kjøper den. Det er stor sansynlighet for att du vil trenge minst en form for service iløpet av garantitiden. De fleste lokale butikker har også nettbutikker du kan bestille fra, da med nettpris som er merkverdig billigre enn butikkpriser.

Som tidligre nevnt, så bruker dei fleste laptop produsenter samme leverandører, så velg først og fremst hvor du vil handle heller enn vilket merke du vil kjøpe. Velg service.

Bestill gjennom deres nettbutikker, og sørg for att spesifikasjonene tilfredstiller din bruk.

Endret av Bjornartl
Lenke til kommentar
Hvordan er dette merket?

Fungerer pcene slik som de skal?

Vanlige feil?

Takk :-)

Dette er ingen garanti for akkurat din pc, men kjøpte PB Imedia stasjonær hos Expert for 5 1/2 år siden. Har aldri hatt problemer som kan relateres til maskinen. Denne var relativ rimelig i 2004 (5500.-). Det var valgt svært anerkjente delleverandører som fks MSI hovedkort, NEC dvd-brenner (mye bedre enn fks Samsung på den tiden) m.m.

Syns jeg fikk mye for pengene. En annen ting er at jeg mener å ha sett PB komme generelt bra ut på tester av bærbar.

Sjekk: http://www.klikk.no/?service=search&co...ry=packard+bell

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Mye for pengene dette.

Den har "nVidia GeForce G 210M" skjerm-/grafikkort - og her står det hva det har kapasitet til:

http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html

Ut ifra det jeg kan lese takler den bl.a. disse spillene med letthet : Half Life 2 - Lost Coast Benchmark, Quake 4, F.E.A.R., World of Warcraft, Counter-Strike Source, Doom 3, Quake 3 Arena - Timedemo

Du finner det i bolk 5 ovenfra - så du får sjekke selv.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...