MST Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Ja, har da kjøpt brukt pc fra en selger som virker som en veletablert kar, så er nok ikke noe svindel på gang for de som tror det:p Så jeg har koblet til skjerm,tastatur og mus til pc'n og den starter. Da kommer boot-up skjermen til gigabyte opp også kommer det opp en svart skjerm med noe tekst på etter det.. Står noe om en hdd som er disabled ellns. Så etter dette kommer det opp en skjerm om at pc'n ikke ble slått riktig av sist gang og jeg skal trykke enter.. Men virker som pc'n ikke reagerer på tastaturet og jeg venter 30 sekunder.. Da forsvinner bildet mens maskina fortsetter å jobbe.. Hva er galt her?? Endret 6. januar 2010 av MST Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Hm, ifølge selger så reagerer ikke pc'n på USB tastatur under boot-up og jeg må da bruke en sånn grønn rund plugg for å kunne gjøre noe under boot up. Får prøve det i morgen da.. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ja, har da kjøpt brukt pc fra en selger som virker som en veletablert kar, så er nok ikke noe svindel på gang for de som tror det:pSå jeg har koblet til skjerm,tastatur og mus til pc'n og den starter. Da kommer boot-up skjermen til gigabyte opp også kommer det opp en svart skjerm med noe tekst på etter det.. Står noe om en hdd som er disabled ellns. Så etter dette kommer det opp en skjerm om at pc'n ikke ble slått riktig av sist gang og jeg skal trykke enter.. Men virker som pc'n ikke reagerer på tastaturet og jeg venter 30 sekunder.. Da forsvinner bildet mens maskina fortsetter å jobbe.. Hva er galt her?? Her skal du fortelle oss hvilket OS du har? Er det XP, Vista eller? I så fall skal du ved boot, øyeblikkelig trykke del knappen for å komme inn i bios. Der kan du lese av boot listen om hardisken er aktiv. Du finner den i listen på første valget og under der finner du dvd, CD rom. C er normalt hd. Klikk på c for å åpne og se om den er enable. Og hvis den er disabled, velger du enable med page down tasten. Så går du ut av dette vinduet med esc. Og så lagrer du bios og exit. Så vil maskinen boote igjen, så får vi se om den har boot sektor og starter opp. Hvis ikke dette hjelper må du ta resette biosen, det tar vi etterpå. Vennligst BmOnline Vennligst Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ja, har da kjøpt brukt pc fra en selger som virker som en veletablert kar, så er nok ikke noe svindel på gang for de som tror det:pSå jeg har koblet til skjerm,tastatur og mus til pc'n og den starter. Da kommer boot-up skjermen til gigabyte opp også kommer det opp en svart skjerm med noe tekst på etter det.. Står noe om en hdd som er disabled ellns. Så etter dette kommer det opp en skjerm om at pc'n ikke ble slått riktig av sist gang og jeg skal trykke enter.. Men virker som pc'n ikke reagerer på tastaturet og jeg venter 30 sekunder.. Da forsvinner bildet mens maskina fortsetter å jobbe.. Hva er galt her?? Er det et trådløst USB tastatur du har, da bør du forsøke å trykke på knappene på mottaker, keyboard og mus iht. msnuslen for tstaturet. Sjekk også batteriene Forsøk å koble til et PS/2 tastatur og trykk på DEL like etter du slår på. Kommer da inn i BIOS og vil finne under "advanced BIOS" en sak so heter "Enable Legacy USB Mouse (Keyboard) Påse at disse er Enablet. Ja, har da kjøpt brukt pc fra en selger som virker som en veletablert kar, så er nok ikke noe svindel på gang for de som tror det:pSå jeg har koblet til skjerm,tastatur og mus til pc'n og den starter. Da kommer boot-up skjermen til gigabyte opp også kommer det opp en svart skjerm med noe tekst på etter det.. Står noe om en hdd som er disabled ellns. Så etter dette kommer det opp en skjerm om at pc'n ikke ble slått riktig av sist gang og jeg skal trykke enter.. Men virker som pc'n ikke reagerer på tastaturet og jeg venter 30 sekunder.. Da forsvinner bildet mens maskina fortsetter å jobbe.. Hva er galt her?? Er det et trådløst USB tastatur du har, da bør du forsøke å trykke på knappene på mottaker, keyboard og mus iht. msnuslen for tstaturet. Sjekk også batteriene Forsøk å koble til et PS/2 tastatur og trykk på DEL like etter du slår på. Kommer da inn i BIOS og vil finne under "advanced BIOS" en sak so heter "Enable Legacy USB Mouse (Keyboard) Påse at disse er Enablet. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Kommer noe IDE Channel 2 bla bla. er diabled etter boot skjermen til gigabyte. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 IDE Channel 2 HDD Slave " også noe annet " .....disabled Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Les denne stickyen som ligger øverst i forumet. Den forklarer hva du må/bør oppgi for å kunne få gode svar: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 Du sier du har kjøpt "ny PC" (i henhold til emnetittel). Men oppstartsinnlegget sier at du har en kjøpt en brukt PC. Kan du rette emnetittelen slik at den blir korrekt (og ikke forvirrer de som skal svare deg)? Hva vet du om maskinens alder og stand? Har noe løsnet under transport (sjekk inne i maskinen)? Har du sjekket at maskinen har harddisk og at denne er riktig koblet til? Har du resatt til default? Du sier du får "Da kommer boot-up skjermen til gigabyte opp også kommer det opp en svart skjerm med noe tekst på etter det.. Står noe om en hdd som er disabled ellns." Eksakt tekst i meldingen er viktig for å kunne hjelpe deg. Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Den er 3-4 måneder gammel og skal være i god stand. Den har vista instalert, men kommer bare til den første boot-up skjermen på vista før bildet forsvinner.. Det som står på den sorte skjermen er: IDE Channel 2 Slave HDD SMART CAPABILITY...disabled. Men nå fikk jeg den til å bli enabled, men skjer fortsatt fint lite etter den windows vista skjermen som kommer opp etter det. Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Den starter helt fint i sikkerhetsmodus, btw.. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Den starter helt fint i sikkerhetsmodus, btw.. Hallo! Så, den starter fint i sikker modus? Da anbefaler jeg deg å kjøre et virusprogram med siste versjons oppdatering for å fjerne eventuelle trusler. Det virker som du har fått virus på maskinen. Kjør virusprogrammet i sikker modus- og Malvarefjerner: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Okei, da skal jeg gjøre det Virker som det er en pirtatkopiert versjon av vista den kjører også.. Men, er passord på den så må vente til jeg får det av selgeren. Skal gi tilbakemelding når jeg har kjørt antivirus. Endret 6. januar 2010 av MST Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Når jeg prøvde i instalere w7 så kom det " windows starter " også en hvit linje nederst som liksom loader også etter det kom det en blå bakgrunn med noe inwdows 7 theme ellns bare. også stoppa det der. Så er vel noe virus kanskje Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hm, ifølge selger så reagerer ikke pc'n på USB tastatur under boot-up og jeg må da bruke en sånn grønn rund plugg for å kunne gjøre noe under boot up.Får prøve det i morgen da.. Selger skal jo opplyse om slike ting før han selger, du har krav på prisavslag hvis du vil. Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Har ett slikt tastatur, så det er ikke noe problem jeg gidder å styre med. Men, hvis jeg ikke får pc'n til å virke skal jeg ha pengene tilake, ja.. Selgeren virker som en ordentlig kar uansett, han svarer på mails jeg sender han nå og skal snakke med han i tlf etterpå. Så er nok ingen krise om det ikke skulle gå.. Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Nå har jeg kommet til " Installasjonsprogrammet starter " på w7 install'en, men har vært deren stund nå. EDIT: Har kommet til Installerer Windows... nå Får vente og se da.. Endret 6. januar 2010 av MST Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Fikk instalert w7 og virker som det gjorde susen, funker bra nå Formaterte disken i samme slengen mens jeg instalerte, var kanskje noe snusk på HDD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå