Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikk kort driver problemer

Anbefalte innlegg

Fakta:

Jeg reformaterte pc'n min til VISTA i går.

Den slår seg av etter noen min.

Har ASUS Radeon HD 4850 512MB (ATI)

Installerte SP2 og riktig drivere.

Anyway når jeg har installert Grafikk kort driverene (Ja, jeg er 100% sikker på at de er de riktige jeg har installert) så når jeg slår pc'n min på så slår den seg av etter noen minutter. Men når jeg har avinstallert driverene til grafikk kortet, så kan jeg bruke pcn så mye jeg vil, men kan ikke game osv...

Så hva er egentlig problemet?... Har brukt windows updater, og oppdatert ALT!

Håper jeg får svar, og løsning på problemet.

Takk

-Numi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fakta:

Jeg reformaterte pc'n min til VISTA i går.

Den slår seg av etter noen min.

Har ASUS Radeon HD 4850 512MB (ATI)

Installerte SP2 og riktig drivere.

Anyway når jeg har installert Grafikk kort driverene (Ja, jeg er 100% sikker på at de er de riktige jeg har installert) så når jeg slår pc'n min på så slår den seg av etter noen minutter. Men når jeg har avinstallert driverene til grafikk kortet, så kan jeg bruke pcn så mye jeg vil, men kan ikke game osv...

Så hva er egentlig problemet?... Har brukt windows updater, og oppdatert ALT!

Håper jeg får svar, og løsning på problemet.

Takk

-Numi

Hallo!

Er du sikker på at driverne er rett? Er de signerte? Om du sjekker opp dette, så kan du ta deg en tur inn i system i Kontrollpanelet, maskinvare og velg egenskaper. SE skjermkort, klikk så det blir farvet, velg egenskaper. Se der detaljer om driverne, er det gul trekant her? Du vil se om det står noe om at driverne er oK eller ei. ELler at kortet fungerer som det skal?

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar
Hva mener du med at de er signert?

Lastet dem ned fra ATI, er 100% sikker på at det er riktige drivere.

Ja, signerte er når microsoft har garantert for dem.

Det står holdt på å si alle steder, om en driver ikke er signert, så kan du ignorere dem eller lete etter dem som har signatur fra MS.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar
Hva mener du med at de er signert?

Lastet dem ned fra ATI, er 100% sikker på at det er riktige drivere.

Ja, signerte er når microsoft har garantert for dem.

Det står holdt på å si alle steder, om en driver ikke er signert, så kan du ignorere dem eller lete etter dem som har signatur fra MS.

Vennligst

BmOnline

Er alle strømtilkoplinger gjort på skjermkortet? Tenker på om det er noen ekstra stømtilførsel på disse kortene med accellerator og turbo mv..

Lenke til kommentar
Jeg installerte driverene fort for å sjekke om de er signert, Jepp de er signert og "skal" virke! :S

Noen andre som har forslag?

Jeg tenkte du kunne prøve en ting i kontrollpanelet. Gå inn i kontrollpanel og se om du der finner menyen for ditt grafikk kort? Se om det er installert og at accelerator er enablet?

For å finne dette ut må du myse rundt i kontrollpanelet. Du kan også gå til skjermvalgene og se der. Åpne skjerm og se på avanserte innstillinger. Hva får du opp her?

Ser du bare 32 bit oppløsning og 1024X etc eller er den innstilt på 640X ?? Du ser glideren der, hvor du kan løfte oppløsningen. I og med at du har et godt grafikk kort, så skal du ha uandede muligheter her. Om dette fungerer som det skal.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...