Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor stor aldresforskjell?

Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Har problemer med å komme overens med jenter på min egen alder (+-2 år), føler de er tåpelige å være med samt tåpelige å snakke med. Dog finnes det hederlige unntak, men disse er ikke "kjærestematriell".

Jeg er faktisk en pen gutt, og får mange komplimenter. Så der er det ikke noe problem. Har selvtillit som de fleste i 20årene, variabelt alt etter hva du driver med, men sansyligvis bedre selvtillit en "folk flest".

Jeg vet om et par jenter i 14-15-16års alderen som blir mo i knærne når jeg er i nærheten. Dette er bra jenter både utseendemessig samt at de overhode ikke er "fjortisbabes". Hva synes DERE om at jeg blir sammen med ei slik i et forsøk på å starte et seriøst forhold? Har det noe for seg?

Samtidig ser jeg mange kåte skillte husmødre på 30+- som koker rundt. Er det bedre med ei av disse?

Målet er ikke en pulevenn per se, men et forsøk på et seriøst forhold.

Ser med skrekk på hvordan enkelte av kompisene har hatt 3-4 damer gjennom årene. Mulig jeg er gammaldags og vil ha ære og troskap til det siste, men føler at "alle" jenter hopper på første stake med puls. De som ikke gjør det er vanskelige å snakke med.

/wall of text

Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg kommer til å skrive er ikke ment som skarp kritikk, bare slik jeg tolket innlegget ditt, dog kanskje litt kyniskt.

Slik jeg tolket innlegget ditt så er jenter på din egen alder (+-2 år) for smart og ser rett igjennom hvordan du egentlig er. Mens småripsa på 14-16 år er kanskje litt mere overfladisk og blir sjamert av din flotte ustrålig?

Du ser dermed sjangsen for litt "action", selv om du skriver "seriøst forhold" så har jeg lite tro i det, de er for ung til å ville ha noe slikt uansett. Føler at jenter i den alderen heller bare har lyst å ha det gøyt osv.

Du skriver også at du er gammeldags og søker ære og troskap. Bare bra det, men da har du større sjangse (føler eg) med å finne jenter på din egen alder, som er klart for et slik forhold du er ute etter.

Ikke gå etter småjenta når jente på din egen alder er så mye bedre. På alle måter.

Ble mye pjatt dette, vet ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget men kanskje det var noe fornuft i det. :hmm:

Lenke til kommentar

Mulig du har rett i det du sier der Leon. Jeg har faktisk en meget bra utrstrålig og gjør nesten alltid et bra førsteintrykk. Eldre jenter (på min egen alder feks) ser meg nok slik jeg av og til føler meg: ubrukelig, egoistisk og umoden. Mulig jeg ikke er lagd for å ha forhold.

Ble veldig negativt her nå, men slik jeg føler det. Sannheten er vel at jeg ikke er så ubrukelig og umoden som jeg her ga utrykk for. Av positive ting kan vi nevne at jeg er IQ-smart (matte osv), pen å se til og for det meste meget snill. Men føler at dette på langt nær er nok, og at det kreves mye mer av en kar. Ser bare på hvor kresne jenter er når de snakker med hverandre.

:/

Lenke til kommentar

Ett av de siste forholdene jeg hadde var med en kvinne på som var 20 år eldre, ser ikke noe galt i aldersforskjell så lenge man har det hyggelig sammen, men hvis du begynnte å prøve deg på jenter i 14-års alderen, så er du definitivt på feil spor.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Tutti_*
Mulig du har rett i det du sier der Leon. Jeg har faktisk en meget bra utrstrålig og gjør nesten alltid et bra førsteintrykk. Eldre jenter (på min egen alder feks) ser meg nok slik jeg av og til føler meg: ubrukelig, egoistisk og umoden. Mulig jeg ikke er lagd for å ha forhold.

Ble veldig negativt her nå, men slik jeg føler det. Sannheten er vel at jeg ikke er så ubrukelig og umoden som jeg her ga utrykk for. Av positive ting kan vi nevne at jeg er IQ-smart (matte osv), pen å se til og for det meste meget snill. Men føler at dette på langt nær er nok, og at det kreves mye mer av en kar. Ser bare på hvor kresne jenter er når de snakker med hverandre.

:/

Hava i f.. mener du+ Høres ut som den mest innbilske selvoppptatte fyren i verden. Du er den deiligste i verden men ingen har oppdaget det?

Lenke til kommentar

Jeg skal si det veldig enkelt... Hadde en kar i 20-årene drevet på med min 14,15,16 år gamle datter burde han sørget for at jeg aldri fikk tak i han, for jeg hadde kaldkvælt han og kastet liket i elva...

Klarer du ikke å få deg ei jente på din egen alder så burde du jobbe litt med deg selv i stedenfor å løpe etter hormonelt ustabile jenteunger.

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar

Tror du skal holde deg unna 14-åringene inntil videre, og hvis du skal avvike fra din egen aldersgruppe med såpass mange år, burde du heller gå opp i alder inntil disse 14-åringene i hvert fall har passert seksuell lavalder.

Men du skal absolutt ikke gi opp din egen aldersgruppe enda. Sannheten er at det finnes umodne jenter i alle aldersgrupper, det virker bare alltid som det er enda fler i din egen aldersgruppe siden det er i den gruppen du har mest bekjentskaper. Du vil se at det blir færre og færre av de umodne jentene i ditt alderskull etterhvert som årene går, men det vil alltid være noen av de der.

Det vil også være de jentene som kun er ute etter å ha det litt gøy i alle aldersgrupper, men de er det fler av før fylte 20, så er du ute etter noe seriøst er det lettest å finne det på vår side av 20-tallet.

Nå skal det også sies at du er i begynnelsen av 20-årene. En alder der det er mye festing, mye morro, og mye useriøst. Jeg vil råde deg til å senke skuldrene, ikke stresse så mye med å måtte komme i et forhold, og heller bare nyte livet og alt det har å by på. Inkludert det kvinnelige kjønn. :)

Lenke til kommentar

Hva er det 14 år gamle jenter har som ikke 20 år gamle jenter har? Tror heller problemet ligger i at du har vansker med å finne en på din egen alder, og at det er rimelig lett å finne en jente i ung alder som er "interessert" (setter det i hermetegn, fordi jenter på den alderen er ofte interessert i alt med lappen og mopedbart).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...