Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ikke bry seg?

Gjest Guest_anon_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anon_*

Jeg har endret mindsettet mitt til å ikke bry meg om hva andre mener, og vet at det faktisk ikke betyr noen ting. Likevell kjenner jeg det svir litt når folk burner meg. Jeg vil jo ikke være reaktiv, men hvorfor er jeg det?!

Det kan kanskje ha noe med at jeg er vokst opp med en kommunist pappa med "samme for meg" holdning, og dermed ikke hatt en skikkelig farsrolle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke hvordan faren din sin holdning skal ha noe med dette å gjøre, men alt er jo mulig, du vet dette best selv.

Ellers kan jeg si at jeg har slitt litt med det samme selv, vil ikke bry meg om hva folk synes osv, men gjør jo litt det likevel, noe jeg mener bare er naturlig. Tror ikke du er den eneste ;) Men en spøk må man jo tåle, jeg håper ikke det er dettt du mener. Jeg snakker om mobbing og ordentlig dritt-slenging, baksnakking osv. Det er jo kjipt selv om man i utgangspunktet driter i de aktuelle personene.

Lenke til kommentar

Det er et eneste enkelt svar på det spørsmålet: Du er menneske :)

Man skal reagere på når noen "burner" deg. Om du da ved burning mener uskyldig spøking, så har du noe å jobbe med. Hvis du mener mobbing eller andre former for å være direkte slem, så er det helt normalt å få en reaksjon ut av det.

Men å "ikke bry deg om hva andre syns", så menes det ikke at du skal bli en kald følelsesløs fyr. Følelser er bra, og det er det som former oss som mennesker på godt og vondt.

Du skal bare ikke la det gå hardt innpå deg, og ta sånne ting personlig. Det er ikke hos deg problemet ligger når noen "burner" deg, men hos dem. Du har valget av å eksludere de fra ditt liv, så hvorfor la reaksjonen gnage på deg når du kan la være? :)

Så at du reagerer er 100% normalt. Og uansett hva folk sier, så får de aller fleste en eller annen reaksjon ut av en "burn". Det er bare hvordan man håndterer det som er forskjellen i mennesker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...