Pug Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg lasta ned og installerte Norton Antivirus 2003 i går på en Fujitsu-Siemens Scaleo 400. Den ble fryktelig treg i oppstarten etterpå... Den starta opp på vanlig måte, men Windows Messenger, Norton Anti-Virus og alle programmene starta ikke opp før etter 3-5 minutter. PC-en's spec's er: 1,7 GhZ Celeron, 256 MB minne, 60GB harddisk, og Windows XP Home edt... Noen som vet hva som kan forandres? Hva er galt? Ingenting som kan gjøres for å få den reskere i oppstarten? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Det er (desverre) slik at Norton AntiVirus / Systemworks stjeler mye minne, så derfor vil automatisk startloadingen ta lengre tid en normalt. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Det er (desverre) slik at Norton AntiVirus / Systemworks stjeler mye minne, så derfor vil automatisk startloadingen ta lengre tid en normalt. Ikke 3-5 minutter lengre. Hos meg kommer det opp umiddelbart. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 meg oxo, men det kan jo ha noe med maskinvare å gjøre? celeron 1.7 med 256MB ram på windows xP? jojo... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 meg oxo, men det kan jo ha noe med maskinvare å gjøre? celeron 1.7 med 256MB ram på windows xP? jojo... Du antyder vel ikke at maskinvaren er i svakeste laget til å kjøre XP? Latterlig i så fall. Satte opp en Cu-mine Celeron 1000/192mb ram med XP for en tid tilbake, og det funket så det suste. Nesten all "pynten" forble påskrudd. På en P3-600mhz derimot gikk det litt tregere, men fremdeles ingen problemer. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg lasta ned og installerte Norton Antivirus 2003 Hmm, warez versjon? Ikke så veldig lovlig med andre ord, og ikke noe moderatorne setter pris på. Har du en warez versjon så burde du ikke nevne det, bare et lite tips. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Det er (desverre) slik at Norton AntiVirus / Systemworks stjeler mye minne, så derfor vil automatisk startloadingen ta lengre tid en normalt.Neida, Norton antivirus og Nis bruker ca 10MB, så vil ikke kalle det for mye. 1,7 GhZ Celeron, 256 MB minne, 60GB harddisk, og Windows XP Home Du burde vudert å kjøpe mere ram, men du kan og prøve dette programmet: http://www.systweak.com/memzip/memzip.htm Memory zipper er et meget bra program, det gjør slik at eg alltid har ram til mine programmer. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg lasta ned og installerte Norton Antivirus 2003 Hmm, warez versjon? Ikke så veldig lovlig med andre ord, og ikke noe moderatorne setter pris på. Har du en warez versjon så burde du ikke nevne det, bare et lite tips. Men herregud da! Jeg lasta ned NaV 2k3 fra Online.no's sider, da jeg har deres internett ab...! Og, om jeg hadde en ulovlig warez versjon, ville jeg vel neppe skrevet "lasta ned", ville jeg?! Takker for alle seriøse inlegg da Er Norman Anti-Virus bedre? Blir oppstarten raskere da? Det er ikke selve oppstarten som er problemet, men programmene, som f.eks. Messenger og Norton Anti-Virus som starter tregt, opptill 3-5 min etter at selve maskina og skrivebordet har kommet fram. Først da kommer "Windows oppstarts-lyden"... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg lasta ned og installerte Norton Antivirus 2003 Hmm, warez versjon? Ikke så veldig lovlig med andre ord, og ikke noe moderatorne setter pris på. Har du en warez versjon så burde du ikke nevne det, bare et lite tips. Men herregud da! Jeg lasta ned NaV 2k3 fra Online.no's sider, da jeg har deres internett ab...! Og, om jeg hadde en ulovlig warez versjon, ville jeg vel neppe skrevet "lasta ned", ville jeg?! Takker for alle seriøse inlegg da Er Norman Anti-Virus bedre? Blir oppstarten raskere da? Det er ikke selve oppstarten som er problemet, men programmene, som f.eks. Messenger og Norton Anti-Virus som starter tregt, opptill 3-5 min etter at selve maskina og skrivebordet har kommet fram. Først da kommer "Windows oppstarts-lyden"... Pug hvorfor svarer du på slike spørsmål om at du har lastet ned norton antivirus 2003, har selv telenor og har lastet ned 2002 og nå norton internet security 2003, som og har antivirus 2003. Nei vil ikke si at norman er bedre, men som eg sa tidligere så kan det være forlite minne du har. Men er du sikker på at du er virus/spyware/trojan fri. Du er sikker det er bare antivirus programmet du har installer og ikke firewall. Hvilken virus versjon hadde du før du installerte 2003, slettet du den gammle? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Pug hvorfor svarer du på slike spørsmål om at du har lastet ned norton antivirus 2003, har selv telenor og har lastet ned 2002 og nå norton internet security 2003, som og har antivirus 2003. Nei vil ikke si at norman er bedre, men som eg sa tidligere så kan det være forlite minne du har. Men er du sikker på at du er virus/spyware/trojan fri. Du er sikker det er bare antivirus programmet du har installer og ikke firewall. Hvilken virus versjon hadde du før du installerte 2003, slettet du den gammle? Dette er farmoren min sin nye PC det er snakk om. Hun hadde ikke noe virus program, men brukte nesten ikke mail eller internett før det heller da. Lasta ned NaV 2k3, oppdaterte det, og kjørte et fullstendig systemsøk. Har også lasta ned Ad-Aware 6.0, og kjørt scan. Fant ingen virus med Norton, men fjerna litt spyware med hjelp av Ad-Aware. Jeg kan prøve å installere Norman Anti-virus, som skulle følge med PC'en, men jeg mangler en tallkode som skal stå bakpå PC'en for å få tak i den gratis autoriseringsnøkkelen. 256 MB internminne skulle da være nok til at både Norton Anti-virus OG Windows XP skulle kjøre glatt vel?! :-? Tror ikke det er virus/trojan/spyware nei... Den starter opp fint, kan starte opp word osv... men ikke internett eller mail. Da må jeg vente i som sagt 3-5 min, til NaV og alle de andre programmene har starta på oppgavelinjen nederst til høyre, ved siden av klokken... Har prøvd å disable forskjellige ting inne på Norton, som f.eks, at den ikke skal starte opp auto-protect når maskina starter, men den var likevel like treg... Jeg vet rett og slett ikke hva som er galt... 256 MB internminne skulle da være nok? Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Prøv å kjør Bootvis som du finner på MS sine sider... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå