Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"pink"-screen på laptop

Anbefalte innlegg

Hei, har en laptop. Packard Bell m80(noe i den duren, kan sjekke det opp hvis det er relevant) limited edition. Da jeg skal starte den så blir skjermen rosa etter at den har kommet forbi bios kontroll skjermen. Når jeg da skrur den av, så kan jeg velge å starte den i sikkerhetsmodus. Den funker da helt fint, til å være i sikkerhetsmodus. Prøvde å kjøre memoryfail test på den for det står av og til før den rosa skjermen at dette er problemet. Men det hjelper ikke, den sier alt er i orden.

Syntes det er relevant og få at denne maskina går fort varm, men sjeldent så det skrur seg av. Har rammen svidd seg?

Noe jeg kom på nå var at den blir ekstra varm når jeg spiller, er det mulig det er grafikkortet som er ødlagt, og i sikkerhetsmodus så starter den på vga innebygd grafikkort?

Kunne jo prøvd å skru av grafikkortet i bios, hvis det er mulig?

Skal prøve å google den delen. Hvis noen har noen spørsmål eller erfaringer med dette så hadde det vært fint med noen bidrag:)

Ha en ellers god kveld!

Edit: Nå glemte jeg selvfølgelig å søke først og det beklager jeg, fant tu at det kan være driverfeil, men ettersom dette er laptop så har det vært en eller kanskje to oppdateringer til GS 8600m rundt begynnelsen av 2008 og tviler på at de har laget en nå i det siste. Må den sendes på dynga da?

Endret av Axl91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har en laptop. Packard Bell m80(noe i den duren, kan sjekke det opp hvis det er relevant) limited edition. Da jeg skal starte den så blir skjermen rosa etter at den har kommet forbi bios kontroll skjermen. Når jeg da skrur den av, så kan jeg velge å starte den i sikkerhetsmodus. Den funker da helt fint, til å være i sikkerhetsmodus. Prøvde å kjøre memoryfail test på den for det står av og til før den rosa skjermen at dette er problemet. Men det hjelper ikke, den sier alt er i orden.

Syntes det er relevant og få at denne maskina går fort varm, men sjeldent så det skrur seg av. Har rammen svidd seg?

Noe jeg kom på nå var at den blir ekstra varm når jeg spiller, er det mulig det er grafikkortet som er ødlagt, og i sikkerhetsmodus så starter den på vga innebygd grafikkort?

Kunne jo prøvd å skru av grafikkortet i bios, hvis det er mulig?

Skal prøve å google den delen. Hvis noen har noen spørsmål eller erfaringer med dette så hadde det vært fint med noen bidrag:)

Ha en ellers god kveld!

Edit: Nå glemte jeg selvfølgelig å søke først og det beklager jeg, fant tu at det kan være driverfeil, men ettersom dette er laptop så har det vært en eller kanskje to oppdateringer til GS 8600m rundt begynnelsen av 2008 og tviler på at de har laget en nå i det siste. Må den sendes på dynga da?

Hallo!

Hei, nei du- jeg tror du kan begynne med å rense viftehuset til CPU. Finn en som har et verksted eller trykkluft. Gjør inntak utsatt for en liten orkan med en blåsespiss. Vær litt varsom, da du utsetter vifta for mye trykk, så derfor ikke overdriv. Men la den få litt luft inn, men ikke ha spissen så nært- Ca 30- cm på siden slik at du ikke ødelegger noe. Da vil du se en garantert grå sky komme ut på andre siden, eller under. Det er nemlig et innsug og et utblås. Det er fullt av støv og når du spiller blir det varmt for både cpu og grafikk kort, pga av at det ikke er gjort rent. Det er en helt jobb å skru det sundt, så derfor er min anbefaling å bruke trykkluft, men vær VARSOM!

Siden maskinen er noen år gammel, kan støv være årsaken.

Nå det er gjort, anbefaler jeg deg å gå i sikker modus for å kjøre scann av malvare og virus.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

takker og bukker for all hjelp, Malware og virus søk har jeg gjort regelmessig, og har fått hjelp av Norbert der;) Det var ikke noe problem selv om jeg syntes den oppførte seg litt rart til tider. Skal kjøpe meg en sånn trykkluft blåser, har en annen laptop som kan trenge det og den stajonære er utsatt med tanke på at jeg har hund i huset. Noe jeg burde skaffet meg for lenge siden ;)

Edit: så den rosa skjermen er et tegn på at viftene ikke går rundt? sånn for å sette det på spissen?

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...