uriz Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Hei Nå har jeg feilsøkt på maskinen i ca 3 dager. Men kommer ikke fram til noen konklusjon. Maskinen min bluescreener helt random. CPU kan være under heavy load og IKKE gi meg bluescreen, den kan være uten load og jeg får bluescreen. SpeedFan opplyser om at CPU ligger på 40ish grader ved full load @ stock. Maskinen kan kjøre heavy grafikk uten å bluescreen, spille av en video på youtube og få bluescreen. Jeg har ikke klart å linke load eller temps mot bluescreensa. Tenkte kanskje det var noe galt med GFX, byttet ut 2 x 295 kort med et enkelt 3470 Ati kort. Fortsatt bluescreen. Dette gjelder en maskin som har en hel fresh install av Windows 7 ultimate. Noen her som har en ide om hva som kan være feil? Tror feilsøkingen jeg har gjort, utelukker CPU/GFX/RAM/Disker. Hvordan skal jeg finne ut om det er PSU / MB? SETUP: ASUS Extreme Rampage 2 Intel i7-920 @ 2.67 mhz Corsair H50 CPU Cooler 12 GB Corsair Dominator 1866mhz 2 x BlackEdition 640gb i Raid0 2x 295 Asus GTX i SLi 1000 Watt Corsair PSU TEST: 8 timer ram testing i Memtest - Ingen feil funnet. 6 timer disk check pr disk - Ingen feil funnet. Dratt ut alt av komponenter som man ikke MÅ ha og testet, fortsatt bluescreen. Testet med forskjellige Skjermkort. CPU test 1: Fail @ test 2 CPU test 2: Fail @ test 1 CPU test 3: Fail @ test 11 CPU test 4: Fail @ test 8 Takk på forhånd Fredrik Endret 5. januar 2010 av uriz Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Hei. For å teste PSU kan du bruke dette programmet : http://www.ocbase.com/OpenBeta/OCCTPT2.1.0.b04.zip Har du testet en og en minne brikke? Prøv også å sett ned mhz på minne. Sjekk at minne ikke får for lite eller for mye strøm. Dette finner du på corsair sine hjemme sider under varenavnet på brikkene. Kan du poste hva slags feilmelings kode du får i BlueScreen ( Fra nå av kaldt: BSOD) BSOD : 0x00000x321 feks. Har du oppgradert BIOS på dette hovedkortet? Ser det er kommet 14 (!!!!!!)nye bioser til dette kortet så har nok vært en del feil med det. Nyeste bios er : BIOS (14) Version 1639 Du har NESTEN det samme oppsettet som meg Endret 5. januar 2010 av Lucifer83 Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Hei. Bios er fullt oppdatert, har googlet endel, men finner ikke ut noe spesifikt angående bios. Noen sier at 12(ish) versionen er den beste. Mens andre sier den nye er et møst. Her er BSOD codene 0x000001a 0x0000024 0x00000b1 etc etc, er nesten forskjellig BSOD code hver gang. Leste noe om at Faulty ram, kan komme seg forbi Memtest86, men fortsatt være defekt. Endret 5. januar 2010 av uriz Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Er det div BSOD hver gang er det nesten sikkert minne relatert. Du kan også teste burnintest: http://www.passmark.com/download/bit_download.htm Tipper veldig på minne da jeg har hatt nesten samme problem og byttet minne 3 ganger pga feil. om det er selve minne brikkene eller minne generellt i pcn kan jeg ikke svare på. ( mange ting i pcn som har minne vøtt, ikke bare RAM. ) Men test å kjør en og en bikke. IKKE alle på en gang. Skal sjekke de feilkodene litt. så kommer tilbake med mer svar. Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 0x000001A: is related to hardware not being properly inserted into slots, or bad conacts in slots. 0x0000024: Mange mener det er HDD som er feil ser jeg. ( aka minne relatert ) 0x000000b1: The memory could not be "read". Har du noe antivirus på pcn? ser flere skriver de har fått BSOD etter installasjon av Kaspersky KAV antivirus. Greit å sjekke. Dette er hva jeg så på nett bare. ang bios ville jeg først testet 12 og sett om det ble bedre. om ikke installer nyeste. Da får du liksom testet begge svarene. Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Takker for raske svar:) Kjørt inn begge 295gtx kortene i maskinen igjen nå. Laster ned å kjører testprogrammene du linket. Kommer tilbake snart. Oppdatert til din post: Kjører AVG. Testet med 12xx,13xx og nyere versjoner av BIOS. Kjører nå nyeste. update: Kjører powersupply testen nå. Det er tendenser til summing fra den, vet ikke om dette er normalt når man kjører den på full guffe? Ligger stabilt på 200 FPS, du kan kanskje gi meg en tilbake melding på dette som har brukt programmet før. Kjører Corsair Obsidian 800D aswell. Så er godt med luftgjennomstrømming + plass, helt rydding i kabinettet. Endret 5. januar 2010 av uriz Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei igjen. Zumming fra HW er ikke unormalt. men irriterende. Du kan også ta en titt på kondensatorene på hovedkortet og se om noen buler utover. gjør de det er det et tegn på at noe er feil og at de snart ryker. Men kjør igjennom disse testene jeg har linket til. Dette er tester jeg har brukt flerfoldige ganger og funnet mye rare feil med. Men som sakt. EN OG EN BRIKKE UNDER TESTER!!! Jeg tipper på minne ( RAM ) feil. PS: Kabinettet er Drømmen. Har du noen bilder av pcn din? Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Står at +12V står på 11.30v Kan dette være noe? BILDER: Endret 5. januar 2010 av uriz Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Min står på 11.99 @ 12v. dette kan helt klart være noe. Har du et annet PSU å teste med så gjør dette. ta ut GTX295 og bare kjør det gamle så lenge. da vil du fort merke om det er det eller ikke. Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) OCCT har nå kjørt i 10min Ingen crash enda. CPU temp - 49C GPU temp - 90ish C +12V Bikker mellom 11.25v/11.30v/11.35v Vcore - 1.11v /1.12v AVcc - 3.28v Et par FPS drop ned til 60 Endret 5. januar 2010 av uriz Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 20 minutter nå, uten krasj. Skjønner ingenting ;/ Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 hva har du gjort med pcn fysisk? noen endring i oppsett? Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Satt alt inn i 800D kabinettet, og byttet cpu kjøler. Maskinen fungerte i gjorde dette 2-3 dager før nyttårsaften, maskinen fungerte fint fram til da. Innstallerte windows 7 på nytt @ 03.01.10 Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 OCCT Fullført. Ingen Crash eller Feilmeldinger. Kjører burnintesten nå. Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) keep me posted! alt av endinger/status kan være til god hjelp. ( du er sikker på at standoff`s under HK ikke er feilplaserte? de man skrur fast hk i under montering ) HUSK Å TA UT 90% av minne å test en og en brikke.. finner oftere feilen da og raskjere. Endret 5. januar 2010 av Lucifer83 Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Får opp feil på Network. No permission to open RAW network socket. !!!!!!BLUESCREEN!!!!! Fikk bluescreen etter ca 3 minutter. Endret 5. januar 2010 av uriz Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Får opp feil på Network. No permission to open RAW network socket. Bare deaktiver ting som CD rom og nett under burnintesten.. Restart pc helt fra OFF til på. altså ikke bare svenske knappen. så kjører du testen en gang til. på samme måte. men skru av nett sjekk. så mener jeg det skal være en log fil der som sier HVA som feilet. Hvordan BSOD kode fikk du nå? Endret 5. januar 2010 av Lucifer83 Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 TA UT ALLE MINNE BRIKKENE!!! INSTALLER SÅ EN OG EN etter hver test ( oii caps ) fc BSOD er også minne relatert om jeg ikke tar feil. kan også være minne på gpu men tviler på dette. Lenke til kommentar
uriz Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Fikk bluescreen når jeg skrudde av maskinen. Da maste den om antivurs ;/ BCCODE: 24 Booter opp med 1 brikke nå. Den tester 881mb av 881.38mb video memory. Mine kort skal ha 1792mb ddr3. Kan denne 881 komme av SLi? Endret 5. januar 2010 av uriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå