walaker Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei er det noen som kan hjelpe meg med dette? sett strek mellom tall og bokstav. 1) internasjonale forhold 2. den kalde krigen 3) terrorbalansen 4) sikkerhetspolitikk 5)kollektiv sikkerhet 6) økonomiske sanksjoner 7) fredsbevarende styrker 8) fredsopprettende operasjon 9) humanitær intervesjon a) økonomiske straffetiltak mot et land. b) militær operasjon dor å drive ut en angriper. c) alle land går sammen om en felles sikkerhetspolitikk. d) våpenkappløp som skulle avskrekke angripere. e) verdenssamfunnet griper inn for å beskytte innbyggere i en stat mot overgrep. f) forholdet mellom øst og vest etter 1945 som preget av kapprustning og mistenkhet. g) tiltak en stat setter i verk for å beskytte seg mot fiender. h) to eller flere land som kjemper om goder eller verdier. i) styrker som skal overvåke våpenhvile og skille krigsførende partner fra hverandre. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Du vil vi skal gjøre leksene dine for deg? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Dette er ikke skolehjelpforumet, men du har virkelig ingen input på egenhånd? Dette er jo barnehagenivå. Lenke til kommentar
walaker Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 skjønner jo at det ikke er et skolehjelpeforum mn viss det er noen som har litt lyst til og hjelpe meg så hadde det vært smuud, får jeg skjønner ikke en dritt av samfunsfag Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Men hva tror du hører sammen her da? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Du kan jo "tenke litt høyt", dvs resonnere her på papiret og si hva du tror og ikke tror, og spørre om det er ord og uttrykk du lurer på. Da lærer du kanskje noe. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Les sammendraget bakerst i kapittelet. De fleste svarene pleier stå der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå