Croocked Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Jeg har nå bygget opp pc'n min ifra Komplett. Ved første oppstart gikk sikringen. Jeg titter inn i pc'n og alt som skal kobles til er der, (ihvertfall ifølge bruksanvisningen) så jeg prøver et forsøk til. Sikringen gikk ikke denne gangen, selvom jeg ikke endret på noe i pc'n. Nå finner ikke skjermen pc'n så den går rett på sovemodus. vifta på skjermkortet ustabilt. Den blåser på fult, så bremser den ned før den gasser på igjen. Vifta på CPU'en snurrer og går som den skal. Samme med vifte bak på pc'n. Vifta som sitter forran pc'n (Ved hard diskene) virker som at viftene er limt/klemt fast. Bladene blåser ikke, og når jeg dytter den med fingeren sitter den fast. Power og restart knappene fungerer ikke mens pc'n er skrudd på. Oppsumering: - Skjermen går rett i sovemodus - Vifta på skjermkortet er ustabilt og vifta forran sitter fast - knappene forran på kabinettet viser ikke noe respons etter pc'n er skrudd på Jeg har denne datamaskinen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159 Veldig surt om pc'n har stryki med på første oppstart. =/ Endret 6. januar 2010 av Croocked Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Om vifta går er det i allefall noe som funker? Hadde PSU-en tatt kvelden ville du ikke fått noe som helst respons. Kommer det noen pipelyder når du slår på PC-en? Kan du gi litt mer informasjon så blir det lettere for folk å hjelpe. Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Kommer det noen pipelyder når du slår på PC-en? Nei. Det eneste som lager lyd i pc'n er viftene. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Om du har bygget den selv, er du sikker på at du har satt i høyttaleren riktig? Er en liten 4 pins kontakt som skal sitte direkte i hovedkortet (der du setter inn ledninger for start/restart/leds osv. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Sjekk alle tilkoblinger inne i maskinen. Er alt riktig montert? Har du benyttet avstandsbrikker på riktig sted (mellom kabinett og hovedkort?)? Lenke til kommentar
TakeR^ Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Oppsumering:- Skjermen går rett i sovemodus - Vifta på skjermkortet er ustabilt Satt i strøm på skjermkortet? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Oppsumering:- Skjermen går rett i sovemodus - Vifta på skjermkortet er ustabilt Satt i strøm på skjermkortet? Hallo! Ja, noen av disse maskinene, spesielt disse spillemaskinene med accelerator, må ha mer strøm enn vanlige skjermkort. Derfor er det laget extra tilkoplinger, som også er forklart i monterinsmanualen til pcen. Det står bra beskrevet hvordan alt skal utføres. Og det er meget viktig at man ikke utsetter varme komponenter for jord-, dvs kortslutning. Det er døden for en pc. De tåler ikke så røff behandling som en ola bil. Sjekk om disse spacerne mellom HK og sjassis står på rett sted. Disse spacers er jo av metall og hvis de står på feil sted hvor der er pluss, altså spenning til stede, vil det bli katastrofalt om det blir satt på strøm med pluss til jord. Det bør en notere seg. Så avstandshylsene, spacers, skal stå på spesielle steder. Ikke i et hvilket som helst hull på HK. Sjekk dette grundig, også at alle kablene står på rett sted, skikkelig i og at memorybrikkene står rett i. Det er mye som skal stemme. Ellers vil det aldri virke. Sjekk også at CPU og kjøler er rett satt sammen, etter anvisningen. Hvis det glipper noe sted, så får ikke cpu nok kjøling, og da stopper den. (pga høy temp i cpu) Vennligst Bmonline Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Oppsumering:- Skjermen går rett i sovemodus - Vifta på skjermkortet er ustabilt Satt i strøm på skjermkortet? Hallo! Sjekk om disse spacerne mellom HK og sjassis står på rett sted. Disse spacers er jo av metall og hvis de står på feil sted hvor der er pluss, altså spenning til stede, vil det bli katastrofalt om det blir satt på strøm med pluss til jord. Det bør en notere seg. Vennligst Bmonline Hva er spacer og sjassis? Jeg har satt skruer i alle hullene på HK. (Skruehull såklart) Kan det være noe galt med strømforsyneren, kanskje? Siden CD-rommet går inn igjen med en gang. Av og til kommer den ikke helt ut engang før den bestemmer seg for å dra tilbake. Ang. kortsluttning. Det er en mulighet for at det var en kortsluttning. Siden jeg ikke endret på noe inni pc'n før jeg prøvde igjen på samme kurs. Men den andre gangen gikk ikke sikringen. (Jeg fant ingen feilkoblinger, og finner ikke noe nå heller) Endret 6. januar 2010 av Croocked Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Oppsumering:- Skjermen går rett i sovemodus - Vifta på skjermkortet er ustabilt Satt i strøm på skjermkortet? Ja. 2 stk 6-pins. Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Er du sikker på at du har satt i høyttaleren riktig? Er en liten 4 pins kontakt som skal sitte direkte i hovedkortet (der du setter inn ledninger for start/restart/leds osv. Den er ikke der, eller så er det jeg som ikke finner den. Den burde jo henge sammen med start/restart/leds pinsene? En ting til.. Er svart ledning - pol? (Minus pol) Hvis ikke, så har det ihvertfall vært en kortsluttning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå