Herr Brun Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg er ikke 91 men 89, men jeg ringte vpv å meldte meg inn i Panserbn hvor det var ledig. Når kan jeg forvente å få noe bekreftende i posten? Litt nervøs iom at han jeg snakket med ikke virket som dem mest oppvakte eller motiverte. Etter det jeg forsto etter å ha snakket med VPV, får man innkallelse ca. 2 måneder før innrykk. Men man får varsel om planlagt innkalling mye tidligere. Snakker ikke om varsel om planlagt innkalling, men den faktiske innkallingen. Jeg driter i hva du snakket om. Du svarte nemlig på en post som spurte etter "noe bekreftende i posten" på at han skulle inn til pbn i sommer. Byttet du fra noe til GSV nå i dag? Vet ikke svaret, men jeg vet at det fint går an, all den tid folk søker seg FRA avdelinger i tillegg til TIL avdelinger. Det betyr at det kommer ledige plasser av og til. De får du bare om du ringer på rett tidspunkt. Eller gjør som meg, sender en velbegrunnet, velskrevet skriftlig søknad. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg er ikke 91 men 89, men jeg ringte vpv å meldte meg inn i Panserbn hvor det var ledig. Når kan jeg forvente å få noe bekreftende i posten? Litt nervøs iom at han jeg snakket med ikke virket som dem mest oppvakte eller motiverte. Etter det jeg forsto etter å ha snakket med VPV, får man innkallelse ca. 2 måneder før innrykk. Men man får varsel om planlagt innkalling mye tidligere. Snakker ikke om varsel om planlagt innkalling, men den faktiske innkallingen. Jeg driter i hva du snakket om. Du svarte nemlig på en post som spurte etter "noe bekreftende i posten" på at han skulle inn til pbn i sommer. Så er det jo faktisk slik at man ikke får varsel om planlagt innkalling hvis man ringer VPV og endrer tjeneste eller tjenestetidspunkt. Man får kun varsel om innkallelse. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg ble innkalt til GSV i Januar 2011, og flyttet til Juli 2010 for en liten tid tilbake, ca 1 uke... Da sa han brevet kom om noen uker hvor jeg ville få innkallingen til GSV Juli 2010 Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Nei, selve innkallelsene kommer nok ikke før om en stund til, da. Flere som (vet de) havner i artilleribataljonen i august 2010 her? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Har enda ikke sett noen på forumet som skal dit, men det var en i klassen min Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Nei, selve innkallelsene kommer nok ikke før om en stund til, da. Flere som (vet de) havner i artilleribataljonen i august 2010 her? Hvis jeg ikke blir innkalt til FOS, er det planlagt at jeg skal inn i artilleri. Fikk bytta fra GSV i går. Jeg skulle egentlig inn i GSV i 2011, men så lenge vil jeg ikke vente;) Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Skal inn på sesjon i morgen, og tror jeg vil ha problem med å igjennomføre førstegangstjeneste pga. smerter i hoften, eksem og allergi. De har ikke funnet ut hvorfor jeg har problem hoften selv etter MR-scan, så jeg har ikke noen diagnose eller papirer utenom innkalling til scanning.. Er det nok til og ikke bli tjenestedyktig? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Inntrykket mitt er at vil du ikke inn vil de ikke ha deg. Jeg skjenner ingen som har blitt tvingt inn. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er 91-modell, har aldri blitt innkalt til sesjon. Hva kan det ha seg? Risikerer jeg at de kaller meg inn senere? Btw, jeg er en av de som ville gitt alt for å slippe, så jeg er bare lykkelig Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Jeg er 91-modell, har aldri blitt innkalt til sesjon. Hva kan det ha seg? Risikerer jeg at de kaller meg inn senere? Btw, jeg er en av de som ville gitt alt for å slippe, så jeg er bare lykkelig Går/gikk du yrkesfag? Endret 24. mars 2010 av -Longva- Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Nei, selve innkallelsene kommer nok ikke før om en stund til, da. Flere som (vet de) havner i artilleribataljonen i august 2010 her? Hvis jeg ikke blir innkalt til FOS, er det planlagt at jeg skal inn i artilleri. Fikk bytta fra GSV i går. Jeg skulle egentlig inn i GSV i 2011, men så lenge vil jeg ikke vente;) Får håpe du blir kalt inn til FOS da, selv om det alltids vil være koselig med selskap i ArtBn! Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er 91-modell, har aldri blitt innkalt til sesjon. Hva kan det ha seg? Risikerer jeg at de kaller meg inn senere? Btw, jeg er en av de som ville gitt alt for å slippe, så jeg er bare lykkelig Går/gikk du yrkesfag? Nei, går Media og Kommunikasjon, studieforberedende linje. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Nei, selve innkallelsene kommer nok ikke før om en stund til, da. Flere som (vet de) havner i artilleribataljonen i august 2010 her? Hvis jeg ikke blir innkalt til FOS, er det planlagt at jeg skal inn i artilleri. Fikk bytta fra GSV i går. Jeg skulle egentlig inn i GSV i 2011, men så lenge vil jeg ikke vente;) Får håpe du blir kalt inn til FOS da, selv om det alltids vil være koselig med selskap i ArtBn! Ja, men jeg må si at ArtBn absolutt er noe som frister hvis jeg ikke skulle bli innkalt til FOS:) Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er 91-modell, har aldri blitt innkalt til sesjon. Hva kan det ha seg? Risikerer jeg at de kaller meg inn senere? Btw, jeg er en av de som ville gitt alt for å slippe, så jeg er bare lykkelig Går/gikk du yrkesfag? Nei, går Media og Kommunikasjon, studieforberedende linje. Da kan jeg ikke hjelpe deg Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Innrykksdatoene for innryk hæren til høsten har blitt spikret: Link Så bare 20 uker til mitt innrykk, 140/141 dager igjen Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Jeg mottok min innkalling i dag, og er overlykkelig. Madla i Stavanger. KNM Harald Haarfagre, Crew Chief Assistent på F-16 dersom alt går etter planen. Er helt overlykkelig nå. Har på følelsen at dette kommer til å bli konge. Vel, kanskje ikke så konge som kongen selv, men uansett. Noen som har noen erfaringer med det å være Crew Chief Assistent på F-16? Endret 25. mars 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
Funchaloe Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg mottok min innkalling i dag, og er overlykkelig. Madla i Stavanger. KNM Harald Haarfagre, Crew Chief Assistent på F-16 dersom alt går etter planen. Er helt overlykkelig nå. Har på følelsen at dette kommer til å bli konge. Vel, kanskje ikke så konge som kongen selv, men uansett. Noen som har noen erfaringer med det å være Crew Chief Assistent på F-16? Jeg kan ikke uttale meg om CCA stillingen, men skal du inn i september eller juli? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Jeg mottok min innkalling i dag, og er overlykkelig. Madla i Stavanger. KNM Harald Haarfagre, Crew Chief Assistent på F-16 dersom alt går etter planen. Er helt overlykkelig nå. Har på følelsen at dette kommer til å bli konge. Vel, kanskje ikke så konge som kongen selv, men uansett. Noen som har noen erfaringer med det å være Crew Chief Assistent på F-16? Jeg kan ikke uttale meg om CCA stillingen, men skal du inn i september eller juli? 27. juli. Du? Endret 25. mars 2010 av LockBreaker Lenke til kommentar
Funchaloe Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg mottok min innkalling i dag, og er overlykkelig. Madla i Stavanger. KNM Harald Haarfagre, Crew Chief Assistent på F-16 dersom alt går etter planen. Er helt overlykkelig nå. Har på følelsen at dette kommer til å bli konge. Vel, kanskje ikke så konge som kongen selv, men uansett. Noen som har noen erfaringer med det å være Crew Chief Assistent på F-16? Jeg kan ikke uttale meg om CCA stillingen, men skal du inn i september eller juli? 27. juli. Du? Okei. Jeg er planlagt inn til Madla (luft) i september. Så da er det vel en stund til jeg får min innkalling, men jeg gleder meg sykt mye!! Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Noen som vet hvordan fordelingen i Panserbataljonen foregår? Blir man fordelt i de forskjellige eskadronene etter rekrutten eller er dette noe man kan ringe/ sende mail om og be om å bli plassert i en spesiell eskadron? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå