Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010


Armador

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hvordan går det med kullet?

mange som har levert søknad med egenerklæring om helse og alt det der? Jeg har hvertfall gjort det! Håper jeg får noe beskjed på dette når innkallingen til 1.g.tj kommer? og håper den kommer snart! Noen som har fått innkalling?

 

 

Varsel om innkallelse skal komme nå i mars. Hovedfordelingen skal visst nok være ferdig, så bare å stå ved postkassa å vente på posten.

Lenke til kommentar

Heisann! mange 91- modeller som har fått innkalling nå? Har selv ikke fått, men er en av de som virkelig ønsker å komme inn i forsvaret...

 

har dere søkt hvor dere vil, utenom på sesjonen? Bør jeg søke BS nå hvis jeg vil det? eller stresser jeg fælt, og bør bare vente til jeg blir innkalt? hvis jeg blir...

 

Dette kan jo bli en tråd for de som skal/vil inn i år :)

Var inne i 09 jeg fordi jeg søkte lærlingplass ;)

Lenke til kommentar

Når er det vanelig at en starter førstegangstjeneste? Får en noe sommrferie etter videregående?

 

Foreløpig innrykksplan for 2010

 

Ja, det blir nok ferie etter videregående. Får rundt en måned hvis du blir innkalt til GSV eller MP, eller skal bli fallskjermjeger :p Samme gjelder med sjøforsvaret eller luftforsvaret med innrykk i juli

 

De fleste innrykkene (i hæren) er midt i august, men også noen innrykk i september og oktober.

 

Kanskje du er så (u)heldig at du får en 6 måneders sommerferie fram til januar :)

Lenke til kommentar

Artikkel på forsvarets hjemmesider lagt ut nå om varsel om planlagt innkallelse

 

Link

 

Får jeg ikke brevet i morgen, ringer jeg :)

Samme her! Selv om min innkallelse ikke betyr så mye i og med at jeg har søkt UB-jeger, og derfor uansett skal på FOS.

 

Hvor har du tenkt deg inn Longva?

Lenke til kommentar

Artikkel på forsvarets hjemmesider lagt ut nå om varsel om planlagt innkallelse

 

Link

 

Får jeg ikke brevet i morgen, ringer jeg :)

Samme her! Selv om min innkallelse ikke betyr så mye i og med at jeg har søkt UB-jeger, og derfor uansett skal på FOS.

 

Hvor har du tenkt deg inn Longva?

 

 

Panser eller GSV gjerne. Klager heller ikke på artilleri eller ingeniør

Lenke til kommentar

Downhill: Du er da på ingen måte garantert å få lov til å møte på FOS. Vent til du har fått innkallingen dit.

Hmm. Jeg trodde det var slik når man har sendt søknad om å få lov til å prøve seg en konkret plass i forsvaret så fikk man muligheten uansett. Det er hvertfall beskjeden jeg fikk fra læreren min som jobbet i Porsanger noen år. Men det begynner jo å bli en stund siden. Er det i så fall slik for de som f.eks. søker fallskjermjeger også?

 

@Longva

Høres bra ut. Ser nok ut til at du får en spennende førstegangstjeneste hvertfall, hvis du kommer inn på noen av de stedene, som du helt sikkert gjør;)

Lenke til kommentar

Kan de svare på om du har kommet inn hvis man ringer?

 

 

Hovedfordelingen skal ha skjedd allerede, så det tror jeg skal være mulig. Var vel en person tidligere i denne tråden som hadde gjort dette.

 

 

Selv hadde jeg forhåpninger om brev i dag, men akk nei :)

 

Ingen krise sålenge ingen andre får det heller

Lenke til kommentar

Hmm de hadde tydligvis sendt ut varsel på meg, på garden faktisk(wtf). Uannsett, jeg har astma, allergi/gress og pollen. Hvis jeg søker fritak er det stor sannsynlighet for at jeg blir plassert i siviltjeneste? Hun dama kunne ikke svare helt sikkert på det..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...